من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

آغاز سخن

به نام خدا و سلام به همه دوستان عاشق سفر بویژه از نوع اروپا. مطالبی که از امروز در این وبلاگ منتشر خواهیم کزد، بخش بسیار کوچکی از مشاهدات و تجربیات سفر یک ماهه به اروپاست. با توجه به اینکه به تازگی از این سفر برگشتیم به تدریج مطالب را منتشر میکنیم و در آینده از سفرهای سالهای قبل نیز خواهیم نوشت. در این بین تلاش زیادی خواهیم کرد که عکسهایی که شخصا در سفرها ثبت کردیم را به وبلاگ اضافه کنیم و از عکسهای سایر منابع استفاده نکنیم. امیدواریم مطالب مفید باشد و از نظرات شما در این خصوص استفاده کنیم.

نظرات 8 + ارسال نظر
نریمان یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:16

سلام بانو
برای برقراری تماس با ایران چه راهی را پیشنهاد میکنید ؟سیم کارت خاصی برای خرید وجود داره که مقرون به صرفه هم باشه ؟
برای خرید اینترنتی بعضی بلیط ها مثل بلیط ایفل راهی برای ما ایرانیها وجود داره ؟

سلام
ما از لایکا موبایل اکثرا استفاده میکردیم که مناسب بود. یادمه ۱۵ سنت بازای هر دقیقه تماس و هر اس ام اس کسر میکرد از آلمان به ایران و 12 سنت از ایتالیا به ایران. حتی برای داخل کشور (مثلا آلمان) هز دقیقه ۱ سنت. البته ظاهرا لایکا موبایل هر کشور مختص خودش هست.
بلیط رو هم با کارتهای ویزا و مستر پیش پرداخته میتونید خرید کنید. یا از سایتهایی که بصورت واسطه این کار رو انجام میدن استفاده کنید.
پیروز باشید.

نریمان سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:49

سلام
کم کم به این طرح رسیدم که از بروکسل به آمستردام و سپس با هواپیما بریم رم و دوباره به سمت ونبز با قطار و سپس با قطار زوریخ و با ماشین inter laken .دوباره از زوریخ به پاریس با قطار و از پاریس به استکهلم با هواپیما......تا اینجا منطقی هست ؟
بعد هم از استکهلم به جای بروکسل برگردیم ایران (اگر سفارت ناراحت نمیشه ) به نظر شما رک وراست در روز دریافت ویزا (یکشنبه )ازشون بپرسم که میشه از کشور دیگری برگردم ؟یا کلا به روم نیارم ؟
فکر میکنید اگر در استکهلم از سفارت انگلستان درخواست ویزا برای بازدید چند روزه کنم موافقت میکنند؟
تازه 100 سوال از 1000 تا سوالم تمام شد.جای دیدنی شهرها ،هتل ها، قوانین .......بهتر بلاگ را ببندید یا من را بلاک کنید

سلام اگه جواب دیر شد به دلیل تعداد سوالات زیاد هست که معمولا تو تابستان تو وبلاگ مطرح میشه.
سفارت انگلستان رو نمیدونم که شانس ویزا دارید یا نه؟! یا اصلا وقت بدن به شما.
به نظرم خیلی پخش هست برنامه تون. نمیدونم چرا زیاد موافق نیستم؟! مثلا بروکسل به پاریس نزدیکه و شما با این مسیر دور اروپا میچرخید.
من جای شما باشم تو سفارت همچین سوالی نمیکنم. یا ایمیل میزنم یا تلفن (البته اگه جواب بدن!)

نریمان دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:43

سلام
قسمت مربوط به لوسرن را خوندم و مست شدم ..مرررسی
عکس ها و نوشته ها بسیار زیبا هستند و خیلی مفید برای همه مسافران ...
طبق دستور 1000 یورو دیگه بر اعتبار افزوده شد . کافیه ؟؟
دیدن همه مکان ها با ورودیه امکان پذیر است ؟ مثلا فیفا در زوریخ
ببخشید که همه سوالهام را اینجا میپرسم .آخه مطالب و نظرها بسیار متنوع و زیادند و میترسم جواب های شما را گم کنم
انگار برای ما بلیط گلوبال ضروری داره میشه ؟

سلام دوباره
انشالله که ۴۰۰۰ تا کفاف میده.
بعضی جاها مثل فیفا اصلا ورودی نداره و رایگانه.
اگه مناطق سفرتون زیاد پخش تو خاک محدوده شینگن نباشه گلوبال توجیه داره ولی فکر نکنم برای شما سفر از بروکسل به استکهلم با قطار توجیه داشته باشه. یا مسیرهایی که من پیشنهاد دادم مثل ونیز به موناکو که با قطار زمان بره.
راستی قبلا خاطرم رفت جواب بدم که مونت کارلو منطقه ای از کشور موناکو هست که جزء گرانترین مقاصد توریستی است.

نریمان دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:42

متشکر از وقتی که میگذارید
بعضی دوستان بهم گفتند که آلمان چندان جاذبه ائی بجز جاده هاش نداره ...!!! واقعا اینطوره ؟
موناکو یا مونت کارلو خیلی پیشنهاد جذابی بود .فقط فرقشون در چیست و آیا مونت کارلو واقعا گران است ؟ موناکو کازینو داره ؟
برای رفتن به Interlaken بهترین راه قطاره ؟ هواپیما که نداره ؟
در سوئیس اگر ماشین بگیرم با جای پارک مشکل پیدا نمیکنم ؟
اگر رم را حذف کنم حیف نیست ؟ بجای رم نمیشه جایگزین خوبی پیدا کرد؟ پراگ یا وین چطوره ؟
بودجه من بدون احتساب بیمه و بلیط و ویزا از سفارت که همگی پرداخت شده حدود 3000 یورو برای خودم و دخترم است .
البته چند روزی کامل در بلژیک و سوئد مهمان هستیم (اگر یورو ارزان بشه .....بیشتر هم میشه )

سلام
به نظرم ۳۰۰۰ یورو برای این چنین سفری کمه. مثلا برای ما نفری حدود ۵۰ یورو در لوسرن فقط هزینه رفت و آمد به پیلاتوس شد. (پست مربوطه رو ببینید)
آلمان بالاخره آلمانه و سبک زندگی مردم اش فرق میکنه. ما برلین و هانوور رو دیدیم و قطعا در مقابل پاریس و ... حرفی برای گفتن نداره. ولی شنیدم هامبورگ و مونیخ و کلن قشنگ تره.
اگه بخواهید جاده ها رو ببینید قطعا سوییس انتخاب اول هست و به همین دلیل اصلا سفر هوایی را برای سوییس پیشنهاد نمیکنم. جای پارک تو سوییس فکر نکنم مثل پاریس مشکل داشته باشه. با اینکه کلا کشور خیلی گرونیه و بعضی موقع ها حتی برای خرید نون فشار زیادی به امثال ما وارد میشه!!!
پراگ ارزش دیدن داره ولی اون وقت شما باید هر چهار گوش اروپا رو بگردید و کلی هزینه و اتلاف وقت داره.

نریمان یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 18:22

بازم سلام و تشکر از جواب هایدقیقتان به سوالات
سفر من و دخرتم 30 روزه خواهد بود با شروع از بروکسل و اجبار به اقامتی چند روزه در بروکسل و استکهلم در منزل دوستانمان ، ولی حدود 20 روز را کاملا آزادم برای گشتن ، خیلی عاشق دیدن کلیسا نیستیم و بیشتر دوست دارم با مردم و کشورها آشنا بشم و زیبائیهای اروپا را ببینم . اگر درخواست کنم که 5 شهر یا کشور را با ترتیب عبور از اونا و انتخاب وسیله سفر (قطار یا هواپیما) بهم پیشنهاد کنید ،خیلی پر روئی کرده ام ؟

سلام
اولین موردی که به ذهنم میرسه تکراری شدن شهرها در سی روز اقامت هست، چون همون کلیسایی که شما گفتید، در حالی که تو هر شهر جاذبه اصلی برای توریستهای سایر کشورهاست بعد از 30 روز دیگه حس خوبی نداره.
پس باید تنوع ایجاد کنید: شهر، جنگل، شهر، دریا، شهر
قطعا بستگی به بودجه تون داره ولی من جای شما باشم این مسیر رو میرم:
بلژیک: بروکسل
هلند: آمستردام
آلمان: کلن، هامبورگ
تا اینجا با قطار میرم و تقریبا 9 روز اقامت دارم (به جز بروکسل) و از اونجا هوایی میرم ونیز.
ایتالیا: ونیز، رم
این دو شهر رو 4 روز میمونم و یه راست با قطار میرم دل آلپ و 4 روز اونجا زندگی و زندگی میکنم. مثلا مقصدم میتونه interlaken در سوییس که فوق العاده است باشه (با اینکه ندیدم!!)
فرانسه: پاریس
قطار با کیفیت فرانسه میتونه شما رو به آخرین مقصد یعنی پاریس ببره تاحداقل 4 شب پاریس رو ببنید.
البته چون رم در جنوب ایتالیاست میتونید حذف کنید و از ونیز با هواپیما یک ساعته برید به موناکو. یه پیسنهاد خوب هم کرایه ماشین تو سوییس هست که حتما روش فکر کنید.

نریمان شنبه 13 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:44

سلام به شما
با تشکر فراوان از مطالب بسیار مفیدتان و زحماتی که برای کمک به علاقه مندان سفر میکشید.
من چند هزارتائی سوال دارم که تا وقتی حسابی خسته بشید ،آرام آرام از شما خواهم پرسید
من و دخترم بعد از 14 روز ویزای شینگن برامون آمد ، با دعوتنامه یکی از دوستان از بلژیک عازم سفر خواهیم شد و بهترین گروئی را در ایران میگذارم (همسر دلبندم ).
سوال اول : بلیط ما ورودش به بروکسل و برگشت هم از بروکسل است اگر بلیط برگشت را کنسل کنم و خروج را از یک کشور دیگه بگیرم ....آیا برای دفعات بعدی که درخواس ویزا میکنم سابقه بدی برام لحاظ نمیشه ؟

سلام
تنها جایی که ما ترس نداریم پاسخ به سوالها و کمک به علاقه مندان سفر هست.
راستش برای خروج ما آخرین بار این کار رو کردیم که از کشور دیگه خارج بشیم ولی بعد اون فرصت سفر اروپا پیش نیومده که بدونیم ایراد میگیرند یا نه.
من تو اطلاعات تور برخی از آژانسها دیدم که نوشته سفارت های بزرگ مثل آلمان و ایتالیا ایراد میگیرند.
موفق باشید.

مرجان سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:37

بسیار زیبا و با شرح مفید برای علاقمندان امیدوارم هر کجا که هستید همواره لحظات خوب و خوشی داشته باشید.

سلام
خیلی کم پیش میاد که مخاطبین وبلاگ ما در پست اپل نظر گذاشته باشند.
واقعا ممنونم از لطف شما. امیدوارم همیشه شاد و پیروز باشید.

شیما و علی یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:38 http://malish.blogfa.com

سلام و تبریک ویژه صنم جان. آدرستو داشتیم حتما سبد گل می فرستادیم ها :)
امیدواریم هرچه بیشتر شاهد خوندن تجربیات ارزشمندت باشیم.
خیلی موفق باشی

سلام و سپاس از لطف همیشگی شما
خوشحالیم که دنیای اینترنت باعث شده دوستهای خوبی مثل شما داشته باشیم.
سبد گل شما رسید و کلی انرژی داد. امیدواریم یه بار تو سفر ببینیمتون.
شما هم موفق باشید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد