من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

تصاویر سفر پراگ (سری اول)

در اوایل شهریورماه 1391 و در آغاز سفر دور اروپا چند روزی در برلین بودیم. با توجه به اینکه فاصله این شهر تا پراگ را می توان با قطار در 4 ساعت طی نمود، برنامه ای برای دیدن این شهر قدیمی تدارک دیدیم. برای حمل و نقل بین شهرهایی که در این سفر قصد دیدن داشتیم، یک Global Pass پانزده روزه خریداری کرده بودیم. این نوع Pass به مسافرین خارج از اتحادیه اروپا اجازه می دهد که در مدت محدود در داخل کشورهای که شامل طرح می شود با خرید بلیط با نرخ پایین تر به تعداد نامحدود از قطار استفاده نمایند. شاید در مقایسه با برخی گزینه ها مانند اتوبوس بین شهری این نوع خرید مقرون به صرفه به نظر نرسد ولی مزایایی مانند تخفیف بالا در خرید بلیط اصلی، استفاده از واگن درجه یک، رایگان بودن قطارهای محلی (از فلورانس تا پیزا را مجانی رفتیم) و یا حتی قطارهای داخلی کشورهای گرانی مانند سوییس (اینجا هم از زوریخ تا لوسرن را رایگان رفتیم و برگشتیم) و همچنین رایگان بودن کروز دریاچه ها (کروز دریاچه زرویخ را استفاده کردیم) ما را ترغیب به استقاده از این روش کرد. برنامه سفر را طوری تنظیم کردیم که از شهری که با هواپیما به آن وارد می شویم (برلین) تا شهری که از آن با هواپیما خارج می شویم (پاریس) دقیقا 15 شبانه روز فرصت مسافرت با قطار داشته باشیم. بنابراین اولین قسمت از سفر با قطار را به مقصد پراگ انجام دادیم، شهری که بسیار زیباتر از حد تصور ما بود. حتی وقتی مردم برلین از زیبایی پراگ بسیار تعریف میکردند نیز چنین تصویری از پراگ در ذهن ما نقش نبست. به قول یکی از دوستان، پراگ را باید با پا رفت و با چشم دید. 

در این پست، بخش اول عکسهایی را که شخصا از پراگ زیبا گرفتیم به وبلاگ اضافه میکنیم. حتما در آینده نزدیک و با انرژی گرفتن از نظرات دوستان، سفرنامه این شهر را نیز تهیه خواهیم کرد.

 

 

خیابانی که به پل مشهور چارلز منتهی می شود 

 

 

بر روی پل چارلز بساط نقاشی های رمانتیک رونق زیادی دارد

 

 

 

پل چارلز بویژه در غروب از سمت Old Town چشم نوازتر بود



ساعات پایانی روز را مثل خیلی از مردم در کنار پل چارلز بودیم

 

 

 

از برج قدیمی Old Town  می توان با آسانسور بالا رفت و چنین مناظر زیبایی را دید 

 

   

 

همان برج در شب – در دیواره پشتی این برج ساعت مشهور نجومی قرار دارد

  

 

 

ساعت نجومی پراگ – به دستور شاه سازنده این ساعت کور شده است تا چنین کاری تکرار نشود

 

  

 

میدان Old Town و برج ساعت در شب

 

 

 

در داخل قصری که کافکا هم از اون نوشته، این نمایش بر پا بود

 

 

 

تشریفات حضور یکی از مفامات سیاسی در قصر 

 

 

 

کلیسای Vitus که گفته می شود تکمیل آن شش قرن به طول کشیده است

 

  

کلیسای زیبا و قدیمی Vitus را هر چه نزدیکتر شدیم زیباتر دیدیم 

 

  

داخل کلسیای Vitus نیز زیبا و با شکوه است 

 

 

 

شهر و پل رمانتیک به نفع جیب داماد است!



نورپردازی شبهای پراگ به حدی انتظارات ما را بالا برد که بعدا در وین شوکه شدیم!

نظرات 28 + ارسال نظر
امیر پنج‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 13:26

سلام. یه سوال داشتم. اگه قرار بود شما برا تحصیل بین پراگ و بوداپست یکی رو انتخاب میکردین, اون کجا بود؟ اگه میشه دلیل انتخابتون رو نیز بگین. مرسی.

سلام
من بوداپست را ندیدم. ولی دانشگاه های مجارستان ظاهرا بهترن و زبان انگلیسی متداول تره.
از طرف دیگه هر چه به غرب اروپا برید بهتره.

لادن دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 00:01

ممنون

لادن یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:44

ممنون. من هم از اشنایی با شما خوشوقتم. تقریبا همه سفرنامه هاتون رو خوندم و دیدم. من همیشه فقط بلیط رفت و برگشت رو ازش مطمئن هستم. هتل هم برای دو روز اول توی پراگ وان نزدیک پل چارلز رزرو کردم. بقیه سفر دیگه در لحظه شکل میگیره. همون جا هتل میگیرم. بازهم ممنون از راهنماییتون

سلام دوباره.
انشاالله سفر خوبی داشته باشید. چه قبل و چه حین سفر هر موقع کمک اطلاعاتی از دست من بیاد در خدمت خواهم بود.

لادن یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:14

سلام. ممنون از توضیحات و عکس های زیباتون. من هم عاشق مسافرت هستم. برلین، هامبورگ، رم، فلورانس، ونیز، ورونا، میلان، برن، تونین و زوریخ رو گشتم. پنج روز دیگه (پانزده مرداد) عازم پراگ، وین و مونیخ هستم. نه روز وقت دارم. ممنون میشم بفرمایید هر کدوم از این شهرها به چند روز وقت نیاز داره. مدت طولانی می تونم پیاده روی کنم. روز اول ظهر می رسم پراگ و روز اخر ظهر زوریخ رو ترک می کنم. باز هم ممنون که تجارب و عکس هاتون رو با ما به اشتراک میگذارید. از اینکه وقت گذاشته و جواب می دهید سپاس فراوان

سلام و خوشحالم از آشنایی شما. جاهای خوب رو که گشتید.
مگه بلیط نگرفتید یا هتل رزرو نکردید که الان بخواهید تغییر بدید. مونیخ رو ندیدم ولی به نظرم پراگ سه شب بمونید چون ظهر میرسید و همینطور زیبا و ارزونه. بلیط صبح زود بگیرید برای وین و سه شب هم اونجا باشید و صبح زود دوباره عازم مونیخ بشید.

سارا جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 20:49

سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون
من و همسرم 3روز دیگه میریم هلند و از اونجا بوداپست، وین و سه روز پراگ
بنظرتون به ترتیب اولویت توی این سه روز کچاها رو ببنییم خوبه؟ برای ورودی ها چقدر هزینه در نظر بگیریم؟
درضمن کارت دانشجویی isic تواین شهرها میدونید کجا کاربرد داره؟
البته از اونجا که این پستتون قدیمیه فکنم با توالی زمانی بهش سر بزنید، ممنون میشم اگه لطف کنید جوابمو به ایمیلمم هم بدین
البته اگه دوست داشتن
مرسی :)

سلام
اول از همه عرض کنم که همه نظرات وبلاگ را هر روز چک میکنیم تا هیچ نظری بدون پاسخ نباشه (مگر نظرات غیر قابل انتشار) و حتی در تابستان که تعداد سفرها و بالطبع سوال ها زیاد میشه بعضی روزها دوبار نظرات را تایید میکنیم.
اما در خصوص سوال شما، متاسفاته ما هلند و مجارستان را ندیدیم و شاید اطلاعات کافی در این خصوص نداشته باشیم، ولی برای وین:
به نظرم بهتره اول رینگ را بگردید که اکثر مراکز توریستی در رینگ واقع شده. مثلا اپرا، کتابخانه، پارلمان و حتی مجسمه مشاهیر موسیقی. تو این مجموعه کتابخانه و پارلمان تخفیف خوبی به کارت دانشجویی بین الممل دارند (هر چند قیمت ورودی در مقایسه با خیلی جاها چندان گران نیست)
این دو ساختمان زیبا رو حتما ببینید. ویزیت پارلمان با راهنما انجام میشه و حتی میتونید تو صندلی رییس مجلس عکس یادگاری بگیرید. بهتره قبل از رفتن ساعت بازدید عمومی را از سایت چک کنید. بعد از رینگ یه روز کامل بذارید برای شونبرون که حتما میدونید باغ و کاخی زیباست. صف بلیط ورودی خیلی در تابستان طولانی است و اگر مقدور بود اینترنی رزرو کنید.
از جاهای دیدنی پراگ هم حتما پل چارلز، Old town و برج ساعتش (که با آسانسور میتونید برید بالا) و همینطور قصر رو ببینید.
اگه فرصت کردید طلوع خورشید بر روی پل چارلز باشید، البته غروبش هم قشنگه ولی بالطبع شلوغ تره.
پراگ شهر خیلی زیبایی است و توصیه میکنم نهایت لذت را ببرید.
سفر خوبی داشته باشید و خوشحال ام میکنید اگر بعد از برگشت از تجربیات تون و مفید یا غیر مفید بودن اطلاعات ما بگید.

Tara پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:52

سلام
ممنون از مطالب مفیدتون
من یک سوال مهم دارم
میخوام از پاریس با قطار برم پراگ
شما اطلاع دارین در سریعترین حالت چقدر زمان میبره؟
و هزینه ی این سفر چقدر میشه حدودا؟
میشه از الان رزرو کرد بلیط؟

راستش فاصله زیاده و همونطور که در لینک زیر میبینید حداقل 14 ساعت زمان میبره با یک یا دو تعویض قطار. قیمت یک طرفه هم از 90 یورو شروع میشه. رزرو میشه کرد و مشکلی نیست. به نظر من برای کسی کخ با زحمت ویزای شینگن میگیره 14 ساعت مساوی خراب شدن تقریبا یه روز در اروپاست.
پیروز باشید.
http://www.raileurope-gcc.com/spip.php?page=sales&re_domain=ptp&re_oper=results

جواد سبحانی شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:56

سلام صنم خانوم عزیز
ممنون از اینکه ایمیل من رو جواب دادین.من و همسرم از تاریخ نوزده مرداد چهار شب در پراگ و بعد ایتالیا و اسپانیا میریم ممنون میشم در مورد دیدنیهای پراگ و فروشگاهاش و جاهای که میشه ارزون خرید کرد برامون بنویسی چون ما دارای عروس و داماد هستیم و سو غاتی باید بخریم .

سلام و سپاس از لطف شما
همونطور که میدونید بوهمیا منطقه ای از چک است که مرکز آن پراگ است و کریستال های این منطقه محبوبیت خاصی بین ایرانی ها بویژه خانم ها(!!!) داره. تماشای کارگاه های ساخت این کریستال ها در اطراف پراگ میتونه برای شما جالب و خریدهاش با اینکه سنگینه میتونه برای عروس خانم شما جالب تر باشه! البته چون ادامه سفر به ایتالیا و اسپانیا دارید باید حما این وسایل رو هم در نظر بگیرید.
قیمت ها در اروپا برای خرید سوغاتی معمولا مناسب نیست و ارزش وقت صرف کردن نداره ولی به نسبت پراگ ارزون تر از اون دو کشوره. یه شاپینگ بود که متسافانه نتونستم اسمش رو پیدا کنم ولی با راهنمایی کادر هتل میتونید مشابه اون برای خریدهای نسبتا ارزان پیدا کنید.
از جاهای دیدنی هم حتما پل چارلز، Old town و برج ساعتش (که با آسانسور میتونید برید بالا) و همینطور قصر رو ببینید.
اگه فرصت کردید طلوع خورشید بر روی پل چارلز باشید، البته غروبش هم قشنگه ولی بالطبع شلوغ تره.
موفق باشید.

شیما یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 16:03

سلام ، وبلاگتون عالیهه ، ببخشید میشه مدل دوربینتون رو بگید کیفیت عکس ها عالیه ! ممنون

سلام
سونی سری بدون آینه. اون موقع NEX بود مدلهاش الان a6000 و a5100
واقعا یه انقلاب هست بویژه برای علاقمندان به سفر.

بهار شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 15:52

بسیار عالی بود تصمیم دارم بیشتر به این وبلاگ سربزنم
امیدوارم منم یه روز بتونم به این سفرها برم عکسای قشتگی تهیه کنم

سلام
ممنون از لطف شما.
من هم امیدوارم به آرزوهاتون برسید.

لادن شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:11

با سلام به دوستان با حوصله و هنرمند.
عکساتون واقعا زیباست.ما مدت زیادی هست که به وبلاگ شما سر میزنیم،هم ایده میگیریم هم لذت میبریم! با توجه به سفری که در پیش داریم خوشحال میشم بیشتر از تجربیات شما استفاده کنم.ایا راه ارتباطی مستقیم تری دارید؟

سلام
خوشحالم از آشنایی شما
یک ایمیل به شما ارسال شد.

mostafa دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:19

بسیار عالی بود... منتظر عکسهای بیشتری هستیم

سلام
ممنون از نظر محبت امیز شما

محبوبه جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:20

سلام مجدد و ممنون ازوقتی که برای پاسخگویی به سوالات می ذارید
اتفاقا اصلا اهل ساحل و افتاب نیستیم برعکس عاشق جاهای تاریخی هستیم چون ویزا را از فرانسه می گیریم و قبلا پاریس رفتیم ، گفتیم یه جای جدید بریم و برای اینکه بتونیم موناکو را ببنیم نیس را انتخاب کردیم .
ما می خواهیم ده روز بریم سفر با اوصافی که شما گفتید ظاهرا پراگ جاهای تاریخی بیشتری داره ، درسته ؟
از کشورهای با توجه به مسیر مون(نیس ، ونیز ، اگه بریم پراگ ) برای یه سفر ده روزه دیگه کجا رو پیشنهاد می کنید ؟

سلام دوباره. خوشحالم که میتونم کمکتون کنم.
نیس چون جنوب فرانسه است بالطبع به ایتالیا نزدیکترید. شما احتمالا اول میرید نیس بعد ونیز و بعد پراگ. اگه زمینی و یا با قطار برید میتونید قبل از پراگ وین رو ببینید که در پست سفر قطار مسیر رو توضیح دادیم، ولی چون محدودیت زمانی دارید بهتره برید سراغ هواپیما و یه شهر متفاوت، مثلا مونیخ. اینطوری آلمان رو هم میبینید.

محبوبه دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 21:30

سلام ، روز بخیر
من و دوستم عاشق سفر به جاهای تاریخی هستیم ، تا حالا رم ، پاریس ، فلورانس ، مسکو ، سنت پترزبورگ رو هم دیدیم
امسال با سختی بسیار از سفارت فرانسه اقدام کردیم آگه ویزا مون در بیاد می خواییم بریم نیس ونیز و پراگ یا بارسلون
بین پراگ یا بارسلون مردد هستیم می تونم خواهش کنم راهنماییمون کنید
ضمنا کارمندیم حداکثر بتونیم 9-10 روز مرخصی بگیریم
بینهایت ممنون از وقتی که می ذارید

سلام
خوشحالم که با یه عاشق سفر دیگه آشنا میشم.
بستگی به خودتون داره اگه عاشق ساحل هستید (که از انتخاب نیس معلومه هستید) بارسلون بهتره. ولی اگه عاشق یه شهر مینیاتوری هستید (که از سفرهای قبلی تون معلومه) پراگ رو پیشنهاد میدم. ونیز یه روز، نیس دو روز کافیه فکر کنم. ونیز رو دیدم و میدونم ولی نیس نه. یه روز هم بین راه ها، بنابراین کم نمیارید، نگران نباشید.
سوال دیگه ای داشتید خوشحال میشم جواب بدم.

سارا جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:14

سلام از تصاویر زیبا تون ممنونم . من سال قبل یعنی سال 92 به پراگ رفتم و قبل از این که برم این عکسا را نگاه کردم و بعد وقتی به پراگ رفتم از تمام مکان ها دیدن کردم.

خیلی متشکرم

سلام
خوشحالم که اطلاعاتم براتون مفید بوده. امیدوارم دوباره سفر برید و قبل و بعدش به ما سر بزنید!!

مینو دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:35

salam dooste aziz mamnoon az etelaati ke be eshterak gozashtid.
man 25 sale hastam va dar mahe May baraye sherkat dar kongereyi be Warsaw( varsho) miram. 5 rooz vaghte azad daram nemidoonam be Berlin beram ya Prag? shoma ke tajrobeye har doro darin nazaretoon chie?! ya inke roozharo beyne in 2 shahr taghsim konam!
man honarmand hastam :)
sepas

سلام
هنرمند که باشید پراگ رو بیشتر دوست خواهید داشت. البته توجه کنید که برلین موزه ها و گالری های هنری عالی و اینترنشنال داره. حیف که 5 روز وقت دارید. من اگه جای شما بودم زمان رو زیاد میکردم و هر دو رو میدیدم. پراگ یه شهر مینیاتوری و برلین یه شهر جهانی است.

tati دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:53

سلام خیلی عالی من راجع به پراک کنفرانس داشتم عکسات خیلی به دردم خورد مرسی

shahin یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:30

az samime ghalb mamnoonam. man asheghe peragam

سلام
خواهش میکنم.
واقعا حق دارید. زیباست.
حتما به زودی از نزدیک میبینید این شهر زیبا رو!

شیما جمعه 22 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 00:53

سلام
واقعا خداقوت و تشکر بابت عکس های زیبایتان
یکی از دوستانم چندین سال پیش به پراگ سفر کرده و از زیبا یی های این شهر برایم تعریف نموده بود ولی متاسفانه در ان زمان موفق به دیدن عکس هایش نشدم.
وبلاگ شما و عکس های زیبایتان خاطرات آن روزها را برایم زنده کرد.
خیلی خیلی ممنونم از به اشتراک گذاشتن لحظات خوش زندگیتان
امیدوارم همیشه شاد و سرشار از انرژی باشید.

سلام
نمیدونید چه حس خوبی پیدا میکنم وقتی نظرات دوستانی مثل شما رو میخونم.
امیدوارم همیشه پیروز باشید و به اهدافتون برسید.

مهدی یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:44

ولی خداییش عکسهاتون خیلی زیباست
یعنی مناظر که عالیست شما هم عالی عکسبرداری کردین

سلام
ممنونم.
دوباره به وبلاگ ما سر بزنید.

مهدی شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:48 http://sahbaye-agahi.blogfa.com

سلام

منم مهندسم اما ازون آبکیهاش

سلام دوباره.
هیچکس و هیچ چیز آبکی نیست.
ایمان داشته باشید.

مهدی پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:10 http://sahbaye-agahi.blogfa.com

سلام
جسارتاً سوالی خدمتتون داشتم:

میشه بفرمایید شغل شما چیه؟ این همه سفرهای عالی با یه شغل عالی اصلاً امکان پذیر نیست. چون خودم خیلی دوست دارم برم اما درآمدم این قدر نیست....

بازم ببخشید

سلام
خیلی ممنونم که به وبلاگ ما سر میزنید.
راستش درآمد شغلی ما هم مثل خیلی از هموطنان زیاد چشمگیر نیست.
من و همسرم مهندس هستیم و مطمئن باشید درآمدمعمولی داریم.
این سفر سی روزه هم با کلی مدیریت هزینه و صرفه جویی تونستیم سال قبل بریم و در وضعیت فعلی امکان چنین سفر طولانی برای ما وجود نداره.
یه کم همت کنید و مدیریت هزینه شما هم به آرزوی سفر به اروپا میرسید.
مطمئن باشید جایی که ارده هست همه چیز در مقابل شما کم میاره.

بابک شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 17:31 http://travle.blogsky.com/

خیلی زیبا ... خیلی قشنگ ..........واقعا نمی تونم هیجان خودم رو از دیدن این عکسها پنهان کنم ....
کلا عکسهای وبلاگتون خیلی شارپ و زنده است ...

سلام
خیلی ممنون
لطف دارید

مسعود سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:14 http://www.masouddianat.com

سلام دوست عزیز.
وبلاگ خوب و عکسهای زیبایی دارید.
من شما را لینک کردم.
موفق باشید.

سلام
خیلی ممنون از لطفتون
ما هم با کمال میل شما را لینک میکنیم.

من شما بدون اجازه وبا افتخار لینک کردم تا یادم با شه بهتون سر بزنم
thanks for talk in taim to speak with me...

خیلی ممنون
لطف کردید. من هم شما را لینک میکنم.

با درووود نیک گفتار از اینکه قابل دونستید وجواب سوال منو دادید متشکرم

من ۲بار به اروپا سفر کردم برای ماموریت کاری و مدتی هم امریکای جنوبی بودم ونزوئلا اما در مورد چک وکشور اسلواک خیلی شنیدم متاسفانه مقدور نشد گرفتن شینگن دردسر داره متاسفانه خط ترانزیت ما هردوبار ازایتالیا بود از اونجا رفتم
اروپا بهشت دیگریست
ممنونم که با اشتراک گذاشتن این مطالب مارا را باخودتون به سفر بردی
the losers find problem in evry answere but the winners find an answer in every problem

سلام
هیچ تشکری لازم نیست.
اشتراک گذاشتن دانسته ها یک اصل و الزام در دنیانی کنونی است.
ازتون میخوام که بی خیال این سفر نشوید و از کارهاتون ما را با خبر کنید.
موفق باشید.

سلام اگر میشه لطفا خواهش کنم اطلاعاتی در مورد سفر به چک بفرمایید ودر وبلاگم بهم اطلاع بدید

گرفتن ویزا
وهزینه
اینکه من میخواهم تنها برم ؟

سلام و ممنون که به وبلاگ ما سر میزنید
همونطوری که میدونید جمهوری چک با اینکه عضو اتحادیه اروپا و همچنین حوزه پولی یورو نیست، جزو پیمان شینگن است و ویزا فقط بصورت شینگن صادر میشه و البته ویزا گرفتن در حال حاضر از کشورهای این پیمان یکم سخت ولی در هر حال شدنی است.
در خصوص هزینه هم چون ما فقط به چک سفر نکرده بودیم و چند کشور دیگر را هم دیدیم نمیشه هزینه را تعمیم داد ولی کشور ارزانی است.
شاید ارزان ترین هتل در سفری که سی روز طول کشید را در این کشور داشتیم. با حدود 60 یورو اتاق دو تخته (با صبحانه) در یک هتل خوب در مرکز شهر در High Season گرفته بودیم که ما را بی نیاز از استفاده از تراموا و مترو کرد.
من پیشنهاد می‌کنم حتما این کشور را ببینید واقعا زیباست و طبیعت بسیار زیبایی با توجه به زمینه قبلی شما در انتظارتان خواهد بود. شهر پراگ ششمین شهر پر بازدید اروپا بوده و شهر Brno هم در کنار طبیعت زیبای این کشور ارزش دیدن داره.
به سایت سفارت سر بزنید و اگر قبلا ویزای خوبی توی پاسپورت شما باشه حتی تنهایی موفق به اخذ ویزا خواهید شد. با اراده مطمئنا به این ویزا خواهید رسید. البته میتونید از کشورهایی که کمی راحت ویزا میدهند مانند یونان هم اقدام کنید.
این جواب را در وبلاگ شما هم درج میکنیم. موفق باشید و نتیجه را حتما خبر بدید و اگر سوال دیگه ای داشتید حتما بپرسید.

شیما و علی شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:52 http://malish.blogfa.com

سلام
مثل همیشه زیبا و گویا. این عکس ها رو خودت گرفتی؟! فوق العادن.
راستی در مورد قیمت و امکانات پس 15 روزه قطارهم توضیح بیشتری بده که می تونه خیلی جالب باشه.
موفق باشی

سلام و باز هم ممنون از لطفتون.
همه عکسهای وبلاگ رو خودمون با دوربین NEX گرفتیم که EXIF عکسها هم هنوز موجوده. با اینکه من و همسرم تو عکاسی خیلی تازه کاریم ولی وقت زیادی در این سفر روی عکسها گذاشتیم و دوست داریم بدونیم که موفق بودیم یا نه؟
متاسفانه قالب وبلاگمون هم طوریه که عکسها رو زیاد کوچیک میکنه.
در خصوص Pass قطار هم به روی چشم. یه پست جداگانه میزنیم و توضیح کامل در مورد قیمت خود Pass، بلیطها و مزایا و معایب میدیم.

فرشته جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 22:41 http://orangebackpack.blogfa.com/

سلام صنم جان
عکسهای افتابی رو دوست داشتم، خاطرات پراگ من سراسر بارانی است...
لینکتون کردم - موفق باشید.

سلام فرشته جان
به نظر ما عکسهای هوای ابری اصلا قابل قیاس با هوای آفتابی نیست. اتفاقی که از بد شانسی ما در 5 روز اقامتمون تو پاریس برای ما افتاد و هوا کلا ابری و سرد بود.
ما هم شما را لینک میکنیم. شما هم موفق باشید با مطالب خوبتون.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد