من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

ما و سفر قطار با Eurail Global Pass

همونطور که در مطالب قبلی نوشته بودیم، در سفر اخیرمون به اروپا قسمت اصلی سفرمون با قطار و بر پایه Eurail Global Pass بود. در این پست توضیحاتی در خصوص این Pass و مزایا و معایب آن خواهیم نوشت. Pass نوعی Voucher است که به خریداران امکانات خاصی رو اعطا میکنه. در مورد قطارهای اروپایی انواع مختلف Pass وجود داره که بیشترشون به مسافرین خارج از اتحادیه اروپا فروخته میشه. یک از نوع از Pass ها Global Pass نامیده میشه که ما پانزده روزه آن رو خریده بودیم و این Pass به مسافر اجازه میده در طول پانزده روز متوالی در داخل 23 کشوری که شامل طرح است با خرید بلیط تخفیف دار (که عملا Reservation نامیده میشه) به تعداد نامحدود از قطار استفاده کنه. 

Global Pass معمولا بصورت درجه یک ارائه میشه و نوع درجه دو فقط برای افراد 12 تا 26 فروخته میشه. چون من و همسرم کل مسیر رو با هم سفر میکردیم و تخفیف 15% برای گروههای دو نفره (Saver 2) اعمال میشد با پرداخت 457 یورو به ازای هر نفر Global Pass پانزده روزه خرید کردیم. برنامه سفر رو هم طوری تنظیم کردیم که از شهری که با هواپیما به آن وارد میشیم (برلین) تا شهری که با هواپیما از آن خارج میشیم (پاریس) دقیقا 15 شبانه روز فرصت مسافرت با قطار داشته باشیم و از آخرین قطره پولی که دادیم استفاده کنیم! 

 

Global Pass پانزده روزه 

توی ستون سوم از جدول پایین، قیمت بلیط تخفیف دار هر مسیر رو که در سفر اخیرمون استفاده کردیم نشان دادیم. ستون دوم هم قیمت بلیط معمولی رو که همون روزها چک کرده بودیم نشان میده. البته برای مسیر طولانی و شبانه وین-ونیز سرویس درجه یک شامل هتل قطار دو نفره یا Sleeping Wagen هست در حالی که سرویس درجه دو فقط بصورت صندلی معمولی فروخته میشه و باید 12 ساعت رو نشسته تحمل کنید. با توجه به اینکه برای خود Pass حدود 457 یورو پرداخت کرده بودیم، با یه حساب سر انگشتی معلوم میشه که تا اینجای کار استفاده از Pass درجه یک برای هر نفر حدود 37 یورو گرونتر از بلیط عادی دزجه دو در میاد. (عجله نکنید و بقیه مطلب رو داشته باشید)  

مسیر قیمت بلیط درجه دو بدون Pass (یورو) قیمت بلیط درجه یک با Pass (یورو)
برلین - پراگ ۷۹ ۹
پراگ - وین ۷۳ ۹
وین - ونیز ۶۶ ۶۹
ونیز - فلورانس ۴۵ ۱۰
فلورانس - رم ۴۳ ۱۰
رم - زوریخ ۱۱۵ ۲۰
زوریخ - فرایبورگ - زوریخ ۱۱۷ ۱۸
زوریخ - پاریس ۵۲ ۲۵


شاید در مقایسه با برخی گزینه ها مانند اتوبوس بین شهری این نوع خرید مقرون به صرفه به نظر نرسه، ولی بعضی مزایا ما رو ترغیب به استقاده از این روش کرد. مثل: تخفیف بالا در خرید بلیط اصلی، استفاده از واگن درجه یک (صندلی راحت تر، ازدحام کمتر، جای چمدان بیشتر و حتی پذیرایی هر چند مختصر)، رایگان بودن قطارهای محلی (از فلورانس تا پیزا رو مجانی رفتیم) و یا حتی قطار رایگان داخلی کشور گرونی مثل سوییس (اینجا هم از زوریخ تا لوسرن رو رایگان رفتیم و برگشتیم) و همچنین رایگان بودن کروز دریاچه ها (کروز دریاچه زوریخ رو استفاده کردیم) و مهمتر از همه اینها گشت گرون قیمت 96 فرانکی (کروز، قطار، دو نوع تله کابین) در لوسرن که توی پست تصاویر این شهر نوشتیم و 50% تخفیف گرفتیم. با این حساب نفری حدود 100 یورو از تخفیفات وصول کردیم. تازه اگه فرصت داشتیم میتونستیم برخی شهرهای سوئیس مثل برن و ژنو رو هم رایگان بریم. ضمنا لذتی که از دیدن مسیرهای سر سبز بین سهرها داشتیم رو با ان جمع زدیم. با توجه به اینکه هتلهایی که رزرو کرده بودیم اکثرا در فاصله پیاده تا راه آهن شهرها بود، صرفه جویی وقت و هزینه رو هم تجربه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگه عمری باقی باشه این نوع سفر رو باز تکرار کنیم.

قطار آلپ در سوئیس (رستوران)
اگه گذرتون توی قطار مسیر آلپ افتاد رستوران رو حتما یاد کنید
(
قیمتها در ستون سمت چپ به فرانک و در ستون سمت راست به یورو)


وقتی این مناظر رو از پنجره قطار میبینی با خودت میگی "دوباره برمیگردم"، اما...


نکات مهمی هم هست که در استفاده این نوع Pass حتما باید دقت بشه: 

اول اینکه در اولین ایستگاهی که سوار قطار میشید باید Pass رو با نشان دادن پاسپورتها مهر کنید. (مهر آبی رنگ عکس بالا که در HBF برلین روی Pass ما زده شد) اینکار مستلزم ایستادن در صف طولانی باجه های بلیط هست و کمی باید زودتر در ایستگاه راه آهن حاضر بشید. 

دوم اینکه با گم شدن Pass و بلیط، دستتون از دنیا و آخرت کوتاه میشه! و هیچ راهی برای صدور بلیط المثنی وجود نداره. تو این حالت که امیدوارم برای هیچکس اتفاق نیافته مجبور به خرید بلیط جدید هستید. پس هوای این برگه ها رو مثل برخی مدارک مانند پاسپورت حسابی داشته باشید. 

و مورد آخر این که چون توی این نوع خرید نام کشور شما هم روی Pass درج میشه، ممکنه موقع کنترل بلیط به شما گیر داده بشه. البته روی خوشی هم این وضعیت داره که برای ما اتفاق افتاد. وقتی از میلان به زوریخ میرفتیم مسئول کنترل بلیط با این جمله نوازشمون داد: "خیلی وقته که دوست دارم کشور شما رو ببینم!"

نظرات 79 + ارسال نظر
arash یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 03:09

سلام.ببخشید از پاریس به هانوفر آلمان قطار داره؟ اگه داره از کجایه پاریس باید رفت ؟مثلا از فرودگاه پاریس چه جوری باید رفت؟ ممنون

میری سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 19:52

سلام من در مهرماه میخوام از رم برم اسپانیا.شما قطار رو توصیه میکنید یا هواپیما؟ قیمتهاشونو از کجا باید بدونم ایا شما میدونید؟ برای اقامت در بارسلون کدام هتل رو توصیه میکنید که از نطر اقتصادی مقرون به صرفه باشد؟

نازنین دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 15:39

سلام خدمت شما
من به همراه خانواده ام ویزای شینگن ٢٠روزه داریم
که از ورشو وارد میشویم .چندتا سوال داشتم ...
ما شهرهای ورشو،برلین ،هامبورگ و کپنهاگ و مالمو رو در نظر گرفتیم
میخواستم بپرسم که بنظر شما مدت زمان اقامت مناسب در برلین وهامبورگ چند روزه باشه؟ و سوال بعدی آیا بهتره مسیرهای داخلی رو با قطار بریم؟

سلام
قطار بهترین گزینه برای سفر در محدوده برلین ورشو و هامبورگه
برلین و هامبورگ ۲ شب به نظر من کافیه. یا دو تا شهر مجموعا ۵ شب

علی دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 10:15

سلام خشته نباشید
ما میخواستیم از وین به پراگ برویم بهترین راه به چه صورته و چجوری باید بریم
کدوم قطار؟
چه ساعتی بریم؟

Mona چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 03:44

سلام خسته نباشین می خواستم بدونم واسه میلان تا برن سوئیس با قطار چک پاسپورت دارن؟

سلام
معمولا داره.

Delara شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 14:26

با عرض سلام و ممنون از پاسخ گویی شما بزرگوار
من ویزای شنگن از آلمان و دخترم از ایتالیا دارد.
آیا میتوانیم هر دو ببا پرواز ماهان به مونیخ و از آنجا بعد از 2 ساعتو 30 دقیقه با آلایتالیا به رم برویم؟
من در فرودگاه مونیخ مهر ورود به شنگن میزنم. ولی ایا دخترم میتواند در ترانزیت باشد؟ و اینکه ایا 2 ساعت و نیم زمان در فرودگاه مونیخ برای پرواز بعدی به رم کافی است؟
بسیار سپاسگزارم

Masoud shams جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:39

سلام وقتتون بخیر،من الان سالزبورگ هستم و ١٠ روز تا برگشتم به ایران زمان دارم پرواز برگشتم هم از پاریس است چطور برنامه ریزی کنم که تو این مدت ١٠ روز بهترین جاها رو ببینم ممنون میشم از راهنماییتون

Nima دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1395 ساعت 14:28

سلام، تو پاسخ بعضی از سوالات اشاره کردین به سایت otrip.ir قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنن.
من تو این سایت رفتم که پاسخهاتون رو ببینم ولی جایی به عنوان پرسش و پاسخ پیدا نکردم.
میشه لطفاً بگین کجا رو باید ببینیم؟

سلام
به دلیل مشکل فنی بخش پرسش و پاسخ سایت جدید ما در oTrip.ir در درسترس نیست.
تو خود سایت و در هر قسمتی که مایل بودید میتونید از بخش نظرات اقدام کنید.

Ali یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1395 ساعت 23:41

سلام
من در اسفندماه یه ماموریت کاری ۵ روزه در بارسلون دارم و بعد اون قصد دارم یک هفته بیشتر بمونم و از اون شهر و جای دیگه که شما پیشنهاد بدین، دیدن کنم. راستش برام دیدن جاهای تاریخی زیاد جذاب نیست. ازتون راهنمایی میخوام که...
۱- غیر از بارسلونا چه شهر دیگه‌ای رو پیشنهاد میدین که هزینه رفت و اقامت در اونجا بالا نباشه؟
۲- چطور هتل سه‌ستاره مناسب (از جهت قیمت و موقعیت مکانی) انتخاب کنم؟
۳- میتونم از سایت payment24.ir برای رزرو هتل استفاده کنم؟

خیلی ممنونم که وقت میذارین و راهنمایی‌هاتون خیلی کمک ما میکنه

سلام
ما چون تو سایت جدیدمون در otrip.ir به سوالات جواب میدیم، ترجیح میدیم شما هم همراه ما در اونجا باشید، اما در پاسخ به سوالات شما:
۱- پاریس دوست ندارید برید؟ این شهر با هر شهری که دیدید فرق میکنه! یا ونیز؟ البته چون بارسلون تقریبا جنوب غربی اروپاست در هر حال شما نیاز به پرواز خواهید داشت که پروازهای ارزان مثل easyjet خوب هستند.
۲- هتل را در سایتهایی مثل hotelscombined سرچ کنید، مبلغ و لوکیشن را محدود کنید، بهتره نقشه را کلیک کنید تا هتل های مرکز شهر را فقط نمایش بده، به نظرم اگر تنها باشید حدود ۱۰۰ یورو میتونید هتل خوب دو تا سه ستاره گیر بیارید.
۳- اینکار شدنی است. ولی میتونید به هتل ایمیل بزنید و بدون واریز وجه درخواست رزرو کنید که اکثرا سخاوتمندانه قبول میکنند.
سوالی داشتید باز هم مطرح کنید.

Gita شنبه 20 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 20:20

سلام خسته نباشید
بلیط من به میلان و برگشتم ار مونیخ میباشد زمان سفر هم دوهفته میباشد اگه بخوام از میلان شروع کنم در صورتیکه قبلا رم رادیدم بنظرتون کدام مسیر بهتره؟البته پاریس هم قبلا رفتم بیشتر دوست دارم ایتالیا و اتریش و المان را ببینم
برای فلورانس. ونیز هر کدام چند روز کافیه؟ایا برای ونیز میشه یکروزه بریم و بیاییم؟در ضمن از میلان به وین با قطار خوبه؟یا اینکه باید پرواز گرفت؟ممنون میشم جهت تعیین مسیر راهنماییم کنید. با سپاس فراوان

سلام
ما چون تو سایت otrip.ir به سوالات جواب میدیم، متوجه سوال شما نشده بودیم و پاسخ دچار تاخیر شد.
فلورانس (به همراه پیزا) دو تا سه شب و ونیز یک شب کافیه. تقریبا غربی ترین مکان جذاب اتریش اینسبورگ هست که با میلان پنج ساعت فاصله داره اگر با قطار برید، من این مسیر را نرفتم ولی حدس میزنم زیبا باشه به دلیل عبور از مناطق کوهستانی. از اونجا میتونید سالزبورگ یا وین را انتخاب کنید، البته قطارهای وین از سالزبورگ رد میشن. ضمنا سالزبورگ به مونیخ خیلی نزدیکه (در حد یک و نیم ساعت) و اگر وین وین از مونیخ دور میشید.
سوال دیگه ای بود بفرمایید.

Fatemeh سه‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 17:31

با سلام. ازاینکه برای سوالات هموطنان وقت می ذارید صمیمانه سپاسگزارم.
من به همراه همسر و پسر ۶ساله ام برای فرصت مطالعاتی ۶ماهه اومدم سوئد و الان سه ماهه اینجاییم در شهر لوند نزدیک مالمو. می خواستیم تا ویزای شینگن رو داریم بعضی شهرا رو توی اروپا ببینیم.خودمون به این نتیجه رسیدیم:از فرودگاه کپنهاک تاریخ ۱۷ سپتامبر به سمت امستردام ۲شب ،پاریس ۴شب،اسپانیا ۸ شب که البته یکی از دوستامون اونجاست و ما رو دعوت کرده، ایتالیا ۳ یا ۴ روز که نمی دونم برای شهرای رم و ونیز و فلورانس هر کدوم چند روز کافیه و در نهایت برگشت به کپنهاک که نزدیک شهرما در سوئد هست.
راستش ما دانشجویی اومدیم و می خوایم طوری باشه که حداقل هزینه رو بکنیم. به نظرشما مقاصد خوبه یا می تونه بهتر باشه؟ حداقل روزی که هر یک از اینجاها بخوایم بمونیم چند روز باشه کافیه؟ تاریخش مناسبه برای تهیه بلیط و اقامت ارزانتر نسبت به اگوست؟ کدوم مسیرا رو با هواپیما بریم و کدوما رو قطار؟
ببخشید خیلی سوال داشتم...
راستی برلین چطوره و چند روز کافیه؟ چون اونم تقریبا به ما نزدیکه
خیلی خیلی ممنونم و امیدوارم خدا پاداش این کار رو به شما بده

سلام
ما در سایت جدید در آدرس oTrip.ir فعالیت میکنیم. ما سوال شما را به آنجا منتقل کردیم و میتونید پاسخ را همانجا چک کرده و در صورت نیاز سوالات دیگرتون را مطرح کنید.
http://otrip.ir/تجربه-سفر-با-قطار-در-اروپا-و-مزایای-eurail-global-pass/

shadi دوشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:20

سلام
ی سوال داشتم من به همراه خانواده ام برای سفری ١٥ روزه اقدام کردیم : بارسلونا ٤ شب مادرید 2 شب پاریس 8 شب ونیز ١ شب و بازگشت ما از پاریس هست
خواستم ببینم بهترین وسیله برای رفتن از بارسلونا به شهرهای بعدی قطار هست یا هواپیما و کدون مقرون به صرفه تره ؟
بسیار ممنونم

سلام
قطار اصلا به صرفه نیست برای سفر به بارسلون. شما بهتره تمام مسیر را هوایی طی کنید.
ضمنا ما در سایت جدید در آدرس oTrip.ir فعالیت میکنیم و تاخیر در پاسخ به سوال شما هم همین بود. پس اگر سوال دیگه ای داشتید لطفا آنجا مطرح کنید.

Roya Ahmadi سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 18:26

سلام ممنون که به سوالات با حوصله جواب میدین
ی سوال داشتم من و همسرم برای سفری ١٥ روزه اقدام کردیم : رم ٤ شب پاریس ٥ شب ژنو ٤ شب ونیز ١ شب و بازگشت ما از رم هست
خواستم ببینم بهترین وسیله برای رفتن از رم به شهرهای بعدی قطار هست یا هواپیما و کدون مقرون به صرفه تره ضمنا چقدر زمان میبره با قطار ؟
بسیار ممنونم

سلام
ما در سایت جدید در آدرس oTrip.ir فعالیت میکنیم و تاخیر در پاسخ به سوال شما هم همین بود. پس اگر سوال دیگه ای داشتید لطفا آنجا مطرح کنید.
اما پاسخ سوال شما:
من که با قطاراروپا بیشتر لذت میبرم. اتلاف وقت هواپیما خیلی زیاده. منطقه ای هم که سفر میکنید سرسبز و زیباست. مثلا رم به ونیز حدود ۳.۵ ساعته که با پرواز یک ساعته. البته زمانهای قبل و بعد پرواز را اضافه کنید دقیقا مثل هم میشن. با این تفاوت که در قطار در مرکز شهر هستید و در هواپیما در حومه شهر.

افتخار یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 23:54

سلام درود بر شما چه اطلاعات مفیدی به ایرانیان هدیه می دید ممنون از شما چند سوال دارم من وهمسرم قصد داریم برای 17 روز بریم اروپا کنفرانس وین است بنابراین درخواست ویزا از اطریش کردیم جز مدارک رزرو هتل می خواد ما برای پنج روز وین رزرو کردیم بقیه را کشورهایی مثل لهستان واستونی ونروژ ایا این تاثیر منفی بر گرفتن ویزا ندارد؟
2- ایا باقطار میشود به استونی هم رفت؟
در واقع مسیر را اینجور انتخاب کردیم:
وین
استونی
لاتویا
لیتوانی
ورشو
نروژ
وین
تهران
همه این مسیرها قطار دارد
اساسا مسیر خوبی است؟ممنون از حوصله شما و وقتی که برای پاسخ می گذارید

با سلام و آرزوی سفری خوش
به نظر من بهتره هتل ها را در چنذ شهر دیگر اتریش مانند سالزبورگ و گراتز و حتی اینسبورگ رزرو کنید.
و اما برای سفر قطار چه اصراری به سفر به شمال شرقی اروپا ذارید؟ البته این منطقه خیلی زیباست.
و سوال دوم چرا دوباره به وین برمیگردید؟
اینها را جواب بدید تا سریعا راهنمایی کنیم.
ضمنا این وبلاگ در سایت جدید در آدرس زیر آپدیت میشه:
oTrip.ir

باران پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 15:20

با سلام و وقت بخیر. ببخشید یه سوال داشتم. ممنون میشم اگه میدونید جواب بدید. من خواهرم برای 26 دسامبر پذیرش گرفته بود از یه مدرسه فرانسوی سفارت هم برای یک آذر بهش وقت مصاحبه داده. حالا به خاطر یه سری مسایل تاریخ پذیرش مدرسه اش رو عوض کرده و اسفند بهش پذیرش دادن. حالا سوال این هست که آیا میتونه تاریخ مصاحبه شو تو سفارت تغییر بده ؟ تاریخ جدید برای مصاحبه بهش میدن؟

سلام
پاسخ شما در سایت جدید ما در oTrip.ir درج شد.

mostafa چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 00:54

سلام خسته نباشین من و خوانوادم میخواییم از کلن المان با قطار بریم به سمت زوریخ سوئیس میخوام بدونم هزینه قطار چه قدر میشه نفری

سلام
برای این مسیر حدودا شش ساعتی و بلیط یک سره شما حدود 70 یورو برای هر نفر در نظر بگیرید.
ضمنا سوال و جواب شما در آدرس زیر در سایت جدید ما هم درج شده که اونجا هم میتونید اگه سوال بیشتری داشتید مطرح کنید.
http://otrip.ir/تجربه-سفر-با-قطار-در-اروپا-و-مزایای-eurail-global-pass/#comments

مرضیه دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:18

با سلام من و همسر و فرزند سه ساله ام قصد سفر به پاریس در اواخر مهر ماه رو داریم. چند سوال:
1- ایا زمان مناسبی از لحاظ آب و هوا هست ؟ اگه نه چه موقعی مناسب تره؟
2- بهترین آزانس و مجری تور که هم قیمت مناسب بگه هم خدمات عالی و برنامه ریزی شده داشته باشه کدومه؟
3- مناسب ترین هتل از نظر موقعیت و قیمت کدومه؟
4- اقامت 5 روزه کافیه یا 8 روزه؟
5- برای رفتن دیزنی لند چه اقدامی باید کرد؟
6- مناسب ترین مراکز خرید کدومند؟ و آیا مهر ماه فصل حراج هست یا خیر؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام بر شما
اگه براتون مقدور هست در سایت جدید ما otrip.ir )قسمت پرسش و پاسخ( سوالتان رو مطرح کنید.
اگر هم مقدور نبود همین‌جا جواب میدیم.

علی جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 19:48

با سلام و خسته نباشی
شما گفتید که فقط چهار شرکت هستش که میشه پرواز گرفت به سمت براتیسلوا مگه امکان نداره که ما از ایران پرواز بگیریم به سمت وین مستقیم و از انجا با قطار یا کشتی یا هر وسیله دیگه بریم سمت براتیسلوا چون ظاهرا مسیر کوتاهی هستش در ضمن ویزای ما برا اسلواکی هستش و ظاهرا میگن باید اولین ورودمون تو براتیسلوا باشه و بعد از اون برنامه بزاریم برا فراتسه آیا با توجه به اینکه کشور صادر کننده ویزا اسلواکی هستش اولین ورودمون کشور دیگه ای باشه؟؟؟

سلام
خودتون جواب دادید که به سوال تون.
وین که نمیتونید وارد بشید چون ویزا شما اسلواکی است.
شرایط شما خیلی خاصه با سفارت اسلواکی یه مشورت بکنید.
نتیجه رو به من هم بگید.

علی چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 23:31

سلام و وقتتون بخیر من به امید خدا اوایل مهر برنامه سفر به اسلواکی (براتیسلاوا) و فرانسه رو دارم در ابتدا من چطور میتونم از ایران به براتیسلاوا پرواز بگیرم کدوم مسیر پروازی ارزونترین هستش و اگه ما بخوایم اونجا بمونیم هزینه هتل تو براتیسلاوا حدودا شبی چقد میشه و در نهایت ما از اونجا بخوام برم به سمت فرانسه میتونم مسیر زمینی رو برم ایا این مسیر مقرون به صرفه هستش ممنونم

سلام بر شما
راستش فکر نمیکردم انقدر براتیسلاوا بد مسیر باشه.
ظاهرا کلا چهار تا شرکت غیر نامی به اونجا پرواز دارن که فقط یکی در ایران فعالیت داره. اون هم فلای دوبی هست. من براتون سرچ کردم حدود 1400 دلار هزینه داره با توقف در دوبی. واقعا گرونه.
البته این رفت و برگشته و فقط رفت هم باز گرونه (نزدیک 450 دلار)
نمیشه ورودتون عوض بشه؟

سارا سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 18:17

سلام ، من و همسر میخوایم بریم ایتالیا برای ۴ روز ، و ویزای شینگن و از سفارت ایتالیا گرفتیم ، ۱۵ روزه است ، می خواستم بدونم میتونیم از آلمان وارد شیم ، بعد از ایتالیا خارج

متشکرم

سلام خانم سارا
مقدور هست تا سوال تون را در انجمن سایت جدید ما مطرح کنید؟
http://forum.otrip.ir/forum.php
سریع تر جواب میدیم و برای سایر دوستان هم قابل استفاده خواهد بود.

حسین سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:46

سلام و تشکر از راهنمایهای ارزنده شما
من 23 شهریور برای نمایشگاه space پاریس عازم هستم.4شب پاریس وپس از آن با اتوبوس از طریق بروکسل به آمستردام برای 3 شب با تور عازم هستم چون ویزا ی من 15 روزه است می خواهم برای دیدن برادرم برلین بروم .آیا با قطار می توانم راحت به برلین بروم ضمنا آیا هزینه آن خیلی بیشتر از هواپیماست؟ ضمنا دوست دارم ونیز را هم ببینم .به جز7شب اولی که با تور هستم برای بقیه سفرم حداقل چقدر پول نیاز دارم ( حدودا)؟ مجددا متشکرم

سلام دوست عزیز
با توجه به راه اندازی سایت جدید ممنون میشم که به انجمن پیوسته و سوال خودتون رو اونجا مطرح کنید.
تا هم سریعتر جواب بدیم و هم بقیه دوستان از تجربیات شما استفاده کنند.
آدرس سایت جدید: (جهت ورود به انجمن گوشه بالا بر روی انجمن کلیک کنید)
oTrip.ir
ممنون از شما

آرش مهیار سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:08

با سلام من میخواستم از بلغارستان با قطار سراسری اروپا به آلمان و فرانسه برم آیا امکانش هست

سلام دوست عزیز
با توجه به راه اندازی سایت جدید ممنون میشم که به انجمن پیوسته و سوال خودتون رو اونجا مطرح کنید.
تا هم سریعتر جواب بدیم و هم بقیه دوستان از تجربیات شما استفاده کنند.
آدرس سایت جدید: (جهت ورود به انجمن گوشه بالا بر روی انجمن کلیک کنید)
oTrip.ir
شاد باشید.

درنا سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 15:27

سلام یه سوال دارم من الان فرانسه هستم مدت ویزای من فقط 30 روز هست ولی بلیت که گرفتم رفت و برگشت 33 روز نمی تونم بلیت عوض کنم لطفا راهنماییم کنید ایا برام مشکل پیش میاد

سلام
به نظرم به مشکل میخورید.
احتمال تمدید ویزا وجود داره. اگه از فرانسه گرفتید اقدام کنید.

محمود انتظامی پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 19:33

درود برشما
اولا سپاس از وبلاگ حوبتون
من و همسرم درنظر داریم آبانماه امسال برای دیدن اقوام به شهر کلن آلمان بریم میخواهم بدونم امکان سفر با قطار برای ماهست؟ اگر پاسخ مثبته
1 - ازنظر هزینه چه تفاوتی با پرواز مستقیم {که حدودا یک و سیصد برای هر نفر تمام میشه } داره
2- زمان سفر چقدر طول میکشه
3- مسیر سفر به چه صورته و میتوان از ایران بلیط قطار تهیه کرد؟
4- از همه مهمتر برای ماکه 60 سال داریم( 06 ساله سرحل و قبراق) این سفر مناسب هست یانه
بازهم ممنون از راهنمایتون

سلام و سپاس از لطف شما.
منظور از سفر با قطار که ما در این پست نوشتیم داخل خاک اروپاست و تقریبا سفر از ایران غیر ممکنه. چون باید از چندین کشور غیر شینگن که نیاز به ویزا داره عبور کنید.

لیلی پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:36

سلام
ممنون که پاسخ بسیار کاملی دادید.
من میلان، دوسلدورف و هانوفر بودم. چه گزینه های بهتری با توجه به وقت 10 روزه ما وجود دارد؟ میشه راهنمایی کنید؟ مثلا ونیز (1روز)، فلورانس و پیزا (2 روز)، زوریخ (2 روز) و پاریس (4 روز ) خوبه؟ یا مثلا ونیز (1روز)، فلورانس و پیزا (2 روز)، بارسلونا(2 روز) و پاریس (4 روز )؟
یک سوال دیگر اینکه با توجه به اینکه ویزا برای ایتالیا است ، آیا میتوانم پرواز اطریش بگیرم؟ در این صورت ورود به اطریش است، آیا ممکن است اجازه ندهند؟

سلام مجدد.
الان به نظرم بهتر شد. گزینه دو به نظرم بهتره. بارسلون در قیاس با زوریخ خیای دیدنی تره. ولی مزیت مسیر یک هم دیدن طبیعت سوییس هست وقتی از فلورانس سفر زمینی به زوریخ داشته باشید. توجه کنید که در این صورت شما در ایستگاه میلان تعویض قطار خواهید داشت.
این احتمال وجود داره که در فرودگاه وین شما رو برای ویزا چک کنند مشابه حالتی که در فرودگاه فرانکفورت وجود داره. باز بهتره از هواپیمایی اتریش بپرسید. در ثانی من باز دلیل اصرار شما برای سفر با این ایرلاین رو نمیدونم!!

مهدی پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:08

سلام و تشکر از این همه دیتای خوب درباره سفر .
من در اواخر شهریور میخواستم سفری به اسپانیا،ترجیحاً ایتالیا و پاریس داشته باشم ظرف 10 یا 14 روز .
1- میخواستم بدونم کدوم مسیرها بهتره (با توجه به اینکه درخواست شینگن از اسپانیا دارم)بارسلونا - رم - پاریس یا بارسلون - پاریس - رم .
2- آیا میتونم بلیط برگشتم از پاریس و یا رم رو در سفارت اسپانیا ارایه کنم؟
3-بهترین وسیله سفر بین قطار هست یا هواپیما .
ببخشید خیلی سوال کردم .
با احترام و آرزوی سفرهای بیشتر

سلام بر شما.
۱- بارسلون رم پاریس بهتره به شرطی که هوایی برید.
۲- چه لزومی داره بلیط برگشت کشور دیگه ای را ارایه بدید و سفارت بیافته تو تردید؟! اکثر سفارت ها فقط یه رزرو معمولی میخوان که توسط آژانسها ارایه میشه و بعد از ۲۴ ساعت یا مدتی بیشتر خودکار باطل میشه.
۳- برای شما هواپیما مناسبه.

Sepideh چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 22:33

سلام باتشکر فراوان
ببخشید مزاحم شدم من وهمسرم برای کنفرانس ابان باید ایتالیا باشیم
از ونیز وارد میشیم بعد فلورانس بعد پیزا بعد به علت کنفرانس ٥روز جنوا باشیم به نظر شما بعدش می خوایم بریم سوییس ولی از این جا به بعد شما باید راهنمایی کنین در ضمن ما باید از میلان به تهران برگردیم

سلام
وقتی از میلان برگشت دارید بهترین سفرها رو میتونید به سوییس داشته باشید. مثلا لوگانو یه ساعت با قطار فاصله داره تا میلان. (کلا ۸۰ کیلومتره و با هر وسیله ای میشه سفر کرد) اگه مدت اقامتی که برای سوییس در نظر دارید رو اعلام کنید یه برنامه خوب برای دور زدن سوییس میشه چید.

مینا چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:55

سلام وقت بخیر
ممنون از گذاشتن وقت و پاسخگوییتون
من وهمسرم به دلیل ماموریت کاری همسرم تصمیم سفر به پاریس رو داریم و تقریبا 7 روز اونجا هستیم و از اونجایی که فکر میکنم 7 روز برای پاریس زیاد باشه خواستم خواهش کنم ازتون راهنمایی کنید که من امکان اینکه به کدوم یکی از کشور های اطراف یه روزه بطوری که صبح برم و شب برگردم را دارم ؟ و اینکه همسرم نمیتونه باهام بیاد و مجبورم تنها برم به نظر شما کدوم کشور بهتره و با چه وسیله نقلیه ای و چطوری

سلام
راستش قضیه یه کم سخت شد. پاریس تقریبا در مرکز فرانسه هست و فرانسه کشور بزرگیه.
به نظر من بروکسل میتونه توجیه داشته باشه ولی باید صبح زود برید و شب برگردید. این سفر با قطارهای سریع 1:20 ساعت زمان میبره. مثلا 6:30 صبح برید 8 برسید و 8 شب از اونجا حرکت کنید و 9:30 برسید. به شرطی که همسرتون حتما بیاد اون موقع شب دنبال شما. (پاریس و جاهای خلوتش اصلا امن نیستند، احتیاط کنید) فکر هواپیما رو نکنید که معطل شدن برای سفر یه روزه اصلا ارزش نداره. قطارهای اول صبح هم معولا ارزونه مثلا زیر 30 یورو.

لیلی چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:29

سلام و ممنون از وبلاگ خیلی خوبتون. لذت بردم
من 10 روز وقت دارم و ورودم باید به ایتالیا باشه. ممنون میشم به سوالاتم پاسخ بدید:
1. آیا میتونم از ایتالیا وارد بشم و از آلمان خارج بشم؟ برای ویزاهای بعدیم بد نمیشه؟
2. من برنامه رو 3 روز ونیز، 4 روز پاریس و 3 روز برلین چیدم، البته میخوام با پرواز اطریش برگردم و 12 ساعت توی اطریش باشم (ترانزیت) ، خوبه یا میتونه بهتر از این باشه؟
3. سفر بین این کشورها رو با هواپیما توصیه میکنید یا قطار؟
4. شنیدم گاهی اوقات ایتالیا ویزای لوکال میده. از کجا میشه متوجه شد؟
5. با توجه به تایم ویزام اگر یک هفته مانده به تاریخ، بلیط بگیرم گرون میشه یا لحظه آخری هست و ارزون میشه (میخوام توی مهر برم)
باز هم متشکرم

سلام بر شما دوست عزیز.
1- اکثر تورها این کار رو میکنند و مشکلی نداشتند. مثلا این لینک رو ببینید:
http://dalahoo.com/tour.cfm?id=5198
2- 3 روز برای ونیز زیاده (باز برنامه لینک بالا رو ببینید) مگه اینکه بخواهید خیلی با آرامش تعطیلات را سپری کنید و جزیره های اطراف رو هم بگردید. کل ونیز را با پای پیاده تو یه روز میشه گشت. ضمنا شهر خیلی گرونی هم هست. هدف تون از رفتن به برلین چیه؟ اگه دفعه اول هست اروپا میرید انتخاب های بهتر از برلین هم دارید.
3- بستگی به فاصله داره ولی برای شما قطعا هواپیما توجیه داره.
4- من هم شنیدم که زمان نمایشگاه ایتالیا لوکال میده. از مراجعین سفارت بپرسید بهتره.
5- این جور بلیط ها معمولا ارزون تر نمیشه مگه اینکه offer خاصی بخوره.

فریبا سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:05

با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون
من و برادرم قصد یک سفر به ایتالیا را داریم من در شهر فلورانس قرار است در یک کنفرانس شرکت کنم و بلیط هواپیما برای فلورانس در ان تاریخ ندارند من به چه شکل می توانم با کمترین هزینه از چند شهر ایتالیا دیدن کنم و به کنفرانس هم برسم. ممنو ن و سپاس گزار

Ciao
میتونید یه برنامه خوب از شمال به جنوب ایتالیا تنظیم کنید.
مثلا ورودتون از ونیز باشه. بعد فلورانس رو برید و بعد رم.
یا برعکس این مسیر را.
و یا اگه یکم بخواهید ارزون بشه میتونید از میلان وارد بشید و ونیز را حذف کنید.
سوال دیگه بود مطرح کنید حتما.

مینا سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 00:55

سلام خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتون
من و همسرم و پسر سه ساله ام و مادرم قصد داریم مهر ماه 5 شب پاریس و دو شب سوئیس بریم به نظر شما :
1- اولا با تور بریم یا خودمون اقدام کنیم ما سال 88 دو هفته در لندن بودیم. همین نفرات
آیا تور چنین هماهنگی را برای ما انجام میده؟
2- از پاریس با قطار به کدام شهر سوئیس بریم که بهتر باشه؟
3- با فرض رفتن به سوئیس باید برگشت از سوئیس باشه؟
و با عرض شرمندگی با توجه به وجود بچه و همچنین مادرم با تور رفتن بهتر است یا خودمان اقدام کنیم؟
خیلی می بخشید که سوالاتم طولانی بود

سلام بر شما.
۱- چون مدت سفر زیاد نیست و عملا دو سه شهر رو میرید و همچنین سن مادرتون به نظرم تور بهتره. البته باید توری باید پیدا کنید که برنامه اش با مقاصد شما بخونه که یکم سخته.
2-از پاریس تا ژنو ۳ ساعت تا بازل ۳.۵ ساعت و تا زوریخ ۴ ساعت با قطارهای فوق العاده TGV فاصله هست و میتونید هر کدوم دوست داشتید انتخاب کنید که شاید خیلی ها ژنو را انتخاب کنند. (به دلیل دریاچه زیباش)
البته بازل در تقاطع آلمان سوییس و فرانسه واقع شده.
۳- راستش هیچ قانونی وجود نداره که برگشت شما از کشور صادر کننده ویزا باشه ولی من شنیدم که ممکنه دفعات بعد به شما گیر بدن در درخواست ویزا.

معینی دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:14

ممنون ازراهنمایی اگر امکان داره اسم هتلها یی که بودیدرو برای ما ایمیل کنید باز هم ممنون55

معینی یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 20:58

با سلام من وهمسر و دختر 12 ساله ام قصد داریم تابستان اینده سفر دور اروپا داشته باشیم به نظر شما کی برای ویزا و رزرو بلیط و هتل اقدام کنیم بهتره یه سوال دیگه داشتم زبانمون برای این سفر باید فول باشه ؟ ممنون می شم راهنمایی کنید

سلام
اواخر فروردین درخواست وقت کنید از سفارت ها.
بلیط و هتل هم که به محض اوکی شدن ویزا.
زبان نیاز نیست فول باشه تسلط کافیه.

حسن یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:59

سلام یه سوال بفرمایید که من و همسرم برا ی سفر کاری به وین میریم و مایل هستیم از فرانسه دیدن کنیم در ضمن کشور دیگری که نزدیک هست را به ما پیشنهاد دهید و ضمن اینکه برای اقامت 5روزه در وین راهنمایی بفرمایید تا هزینه کمتر باشد

با سلام و آرزوی سفری شیرین
خوب حتما وین تا پاریس را هوایی میرید؟ چند روز زمان دارید؟
اگه نزدیک ترین کشور را بخواهید اسلواکی و پایتتختش براتیسلاوا را در نظر بگیرید که روی رود دانوب با کشتی کمتر از یک ساعت راهه.
ما هتل lucia مونده بودیم با کلی نحقیق به این هتل رسیدیم. با اینکه از مرکز شهر دوره ولی نزدیک ایستگاه متروست. خیلی خیلی تمیزه و قیمت مناسبی داره ما ۸۵ یورو با صبحانه شبی مونده بودیم که حتی الان deal هست تا ۷۵ یورو.
نظرات کاربران را بخونید که امتیاز ۸.۶ خیلی خوبه براش:
http://www.booking.com/hotel/at/hotellucia.en-gb.html?aid=7344313;label=metatripad-link-dmetasa-hotel-70149_xqdz-1181374c2ec4979357df96b6c4f072f6_los-01_bw-019_dom-com_curr-IRR_gst-02_nrm-01_clkid-Vb2gXAokG1IAACJPVIMAAAAV_tst-0;sid=07acbcf0732658a9e4af72750e72d963;dcid=1;checkin=2015-08-21;checkout=2015-08-22;dist=0;group_adults=2;sb_price_type=total;srfid=d65bf06425ee2781163ba3746ecdfba65a4e22c0X1;type=total;ucfs=1&

مهوش شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 18:57

باسلام وتشکرازاینکه لطف می کنید وقت میذارید وجواب می دید
من مسیر سفرم مونیخ ،برلین،پراگ،وین،مونیخ ،تهرانه .توبرلین ومونیخ جا دارم برای موندن .
1_تو این مسیر چه جاهای دیگه ای رو که دیدنیه میتونم ببینم
2_به جز هزینه ی اسکان ،برای خورد وخوراک وهزینه بلیطها چقدر همراهم داشته باشم کافیه ؟
3_آیا گرفتن global pass به صرفه هست
بازهم مرسی از لطفتون

سلام
مسیرتون خوبه و اضافه کردن شهر جدید بستگی به برنامه و مدت سفر تون داره. مثلا میتونید داخل اتریش شهرهای سرسبز تر مثل گراتز و سالزبورگ که ۲.۵ ساعت راهه یا براتیسلاوا اسلواکی که خیلی نزدیک و در نظرهای قبلی توضیح دادم را ببینید.
البته اکثر شهرهایی که میرید خارج از سرسبزی محصور کننده اروپا هستند و من جای شما باشم یه شب در دل طبیعت اتریش یا آلمان میمونم. مثل Innsburck که کافیه عکسهاشو سرچ کنید.
یا از برلین با قطار سه ساعته برید ورشو.
به نظرم pass برای شما نیاز نیست و بردن ۱۰۰ یورو به ازای هر نفر روز لازمه.

ارمین هخامنش شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:07

سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و هموطنان گرامی،

سایت خیلی خوب و مفیدی دارین

منم پارسال ار طریق آژانس جهانگیرگشت آسمان رزرو قطار اروپا گرفتم که واقعا راضی بودم از نرخ و راهنمایی کارمنداشون:)

سلام
ممنون از لطف شما.
ما تجربه همراهی با این آژانس را نداشتیم ولی امیدوارم مطلب شما برای بقیه دوستان مفید واقع بشه.
پیروز باشید.

fereshteh چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 21:58

سلام ممنونم از اطلاعاتی که میدید
من هفته آینده یه سفر ٩ روزه به فنلاند- فرانسه- ایتالیا دارم میخواستم ببینم از کشور فنلاند به کدوم یکی از کشورهای نزدیکش میشه یک سفر یک روزه رفت مثلا صبح برم و شب برگردم و اینکه با چه وسیله ای امکانش هست و هزینه اش چقدره و و از رم و فرانسه هم اگر راهنمایی کنید به کدوم کشور نزدیکش میشه با قطار بصورت یک روزه رفت ممنون میشم از راهنمایی هاتون سپاسگزارم .

سلام
حتما میدونید فنلاند در محدوده اسکاندیناوی است و کشورهای نزدیکش بزرگ هستند و یه روز سفر به اونها ارزش نداره. اما پایتخت استونی به اسم تالین یه شهر زیباست که با کشتی حدود 2 ساعت از هم فاصله دارند و بلیط یک سر حدود 40 یورو قیمت داره.
این لینک رو ببینید تا اگه سوالی دیگه ای بود در خدمت باشم:
http://www.directferries.co.uk/tallinn_helsinki_ferry.htm

رضا پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:01

سلام ممنون از اطلاعاتی که دادین ما اواخر شهریور برای بازدید از نمایشگاه اکسپو میلان میریم اونجا سه شب اونجاییم بعدش برنامه مون اینه که سه شب بریم رم زمینی با اتوبوس و از اونجا سه شب هوایی بریم بارسلون .....سوال اولم اینه که میشه یه روزه صبه با قطار رفت سوسیس و شب برگشت میلان و اینکه میشه یه روزه رفت ونیز..میخوام بدونم پیشنهاد شما از میلان رفتن به کدوم شهر یا کشوره که هم دیدنی باشه و هم نزدیک پاریس قبلا رفتم به غیر از پاریس.....ممنون

سلام
سه ساعت بیشتر فاصله میلان تا زوریخ هست و نمیتونید یک روزه اقدام کنید.
یه شهر کوچک در مرز ایتالیا و سوییس هست به نام como که یه دریاچه واقعا خوشگل داره. ما از کنار شهر رد شدیم و با اینکه جزء ایتالیاست طبیعت سوییس رو داره و توریستهای زیادی به این شهر سفر میکنند. Lake Como رو سرچ کنید و عکسهای پانورامای پایین صفحه ویکی پدیا رو ببینید. شاید به این شهر رفتن هم ارزون و هم بهتر باشه. دقیقا بعد این شهر پلیس سوییس پاسپورتها رو چک میکنه. نیم ساعت با قطار زمان میبره و ۹ یورو هزینه رفت داره.
البته ونیز با قطار ۲.۵ ساعت تا میلان فاصله داره و اولین قطارها حدود ۶.۵ صبح حرکت میکنند و آخرین برگشت هم معمولا ۸ شب هست که میتونه توجیه داشته باشه. چون ونیز شهر گرونی هم هست و موندن تو این شهر هزینه زیادی براتون خواهد داشت. من در هر حال پیشنهاد میکنم ونیز رو حتما ببینید. ونیز بالاخره ونیزه!!

حامد جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 19:54

سلام و ممنون از اینکه سریع جواب دادید.
من حدود 2 هفته دیگر عازم اروپا هستم برای دیدن 4 کشور در مدت 10 روز (مسافرتها با قطار هستند). دو سوال داشتم:
1- آیا خریدن global pass مقرون به صرفه است؟
2- با توجه به اینکه اینترنتی امکان seat reservation با داشتنglobal pass برای سفر بین دو کشوری وجود ندارد، باید در محل ایستگاه خرید کنم؟ شما چطور خرید کردین؟ global pass و بلیط بین کشوری را کی خرید کردین؟

سلام
ما از طریق آژانس شیرین سفر هم پس و هم رزرو را اقدام کردیم که 8% اضافی هزینه داشت ولی به نظرم واقعا ارزش داشت.

حامد جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:00

سلام،
ممنون از اطلاعات خوبتون.
در زمینه ریل پس (global pass). یک نکته برای من عجیب است. در سایتهایی که قطار رزور میکنند من نتونستم رزرو برای کسی که global pass داره و مبدا و مقصدش تو دوکشور مختلف هست، پیدا کنم. به عبارتی اگر دو شهر از یک کشور باشند، رزو داره (با قیمت کم به خاطر داشتن global pass) ولی اگر شهر مبدا در یک کشور و مقصد در کشوری دیگه باشد، نمیتوان از global pass استفاده کرد.
چرا؟ آیا من اشتباه میکنم؟
چطور میشه مطمئن شد؟

سلام
وقتی قطار داخل یه کشور هست seat reservation خیلی ارزون هست مثلا در حد 10 یورو.
ولی برای بین کشورها هم دقیقا این حالت وجود داره ولی قیمت بالاتر.

Nima شنبه 20 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 15:14

درود بر شما و تبریک برای مطالب زیبا و کاملتون
من و همسرم برنامه داریم که به اروپا سفر کنیم ولی ارزان و ماجراجویانه. ممنون میشیم که راهنمایی کنید از کدوم کشور برای ویزا اقدام کنیم و چه کشورهایی را پیشنهاد می دید؟ کدوم فصل مناسب تره؟
سپاس از شما دوست عزیز

سلام
شاید اطلاعات من برای وضعیت سفارت ها به روز نباشه. ولی شنیدم یونان راحت تر ویزا میده.
از لحاظ فصلی هم اوایل مهر هم هوا خوبه و هم قیمت هتل ها تا حدی کاهش داره.
پیشنهاد میکنم ویزا رو بگیرید بعد در خصوص کشورها با هم مشورت کنیم.
موفق و پیروز باشید.

فرهاد جمعه 19 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 22:17

سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون
من ویزای دانشجویی ایتالیا دارم البته برای 20 مرداد حاضر میشه و به احتمال زیاد این ویزا در ابتدا شینگن نیست و فقط مختص ایتالیاست
میخواستم بدونم قبل از اینکه خودمو به پلیس معرفی کنم و برای ویزای شینگن یک ساله اقدام کنم میتونم با این ویزا بلیط بگیرم و یک سر به فرانسه بزنم؟

سلام
تا اونجا که من میدونم و از دوستهام شنیدم با ویزای دانشجویی کشورهای شینگن اصلا نمیتونید به کشورهای دیگه سفر کنید.
فرض کنید سفر کردید و در پاریس در یک اتفاق پلیس از شما پاسپورت خواست!!

آوا جمعه 19 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 13:10

مرسى از شما. من وهمسر و دخترم داریم از سفارت ایتالیا ویزاى شینگن میگیریم.
١- در١٥روز بهترین مسافرت براى دیدن چند کشور مناسب هست
٢-هزینه ٣نفر براى این مدت چقدر میشه
٣-ما میخواهیم تو مسافرتمون از سفر با قطار تو مسیر الپ هم داشته باشیم به نظر شما کدام مسیر مناسب تر است البته با هزینه مناسب .ممنون میشم راهنمایى کنید چون ما تاریخ سفرمون ٦مرداد است

سلام و ارزوی سفری خوش
ایتالیا سوییس فرانسه برای شما مناسبه
بلیط ورودی رو بگیرید برای ونیز
بعد با قطار میتونید این مسیر رو برید:
ونیز
فلورانس
رم
میلان
زوریخ
پاریس
فکر کنم سه نفر 6000 یورو لازم باشه
15 شب اقامت با حدود 100 یورو هزینه هتل شماست برای هتل متوسط

استلا چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 20:01

سلام مرسی از مطالب خوبتون.ما یه خانواده چهارنفری هستیم که میخوایم با شرکت ایمپلنت به فرانسه بریم و قصد گرفتن ویزای شینگن هم داریم.
۱-ایا بردن مدرک اشتغال به تحصیل برای فرزندان بالای دوازده سال کافیست؟
۲-میخواهیم به کشورهای دیگر نیز سفر کنیم،پیشنهاد شما چیست و لطفا اگه میشه فاصله ی هر کدام را از پاریس(فرانسه)بگید.
باتشکر

سلام
مگه فرزند بالای دوازده سال مدرک دیگه میتونه داشته باشه؟! اشتغال به تحصیل بویژه دانشجویی و بالاخص دانشگاه های دولتی امتیاز خوبی برای مصاحبه است معمولا.
سفر به کشورهای دیگه بستگی به مدت و بودجه تون داره و از چند ساعت بیشنر نیست. معمولا اینطوریه که شما از یه کشور به کشور دیگه سفر میکنید و برگشت به مبدا توجیه نداره.
نزدیک به پاریس، بروکسل آمستردام لوکزامبورگ هست که توجیه سفر زمینی داره. زوریخ هم سه ساعت و نیم با قطار فاصله داره.

محمد چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 19:54

با سلام.
سایت جالبی دارید و با حوصله پاسخ همه رو می دهید. برای بازدید از نمایشگاه اکسپو در ایتالیا آیا احتمال دریافت ویزای شینگن هست بدون ذکر بازدید از سایر کشور ها؟

سلام
چرا نباشه؟!
مدارک بیشتر ببرید. معمولا شما باید از چند ماه قبل برنامه ریزی گنید و مانده حساب و گردش حساب بانکها تون رو خوب نشون بدید.

امینی یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:46

سلام صنم جان .من میخوام 3 روز رم بمونم بعد برم میلان ، بعد از 2 روز میخوام کلن المان ، ایا با قطار برم بهتر یا نه ؟ در رم یا میلان برای گردش چطوری راحت تر است ؟

سلام
منظورتون رو از راحت بودن برای گردش متوجه نشدم.
به نظرم بلیط هوایی ارزون میتونه شما رو از میلان به کلن که فاصله ۸۰۰-۹۰۰ کیلومتری دارن راحت تر برسونه.

وحید جمعه 12 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 14:07

سلام.از راهنمایی هایتان ممنون.من در اسپانیا (مالاگا)و اتریش (وین) فامیل دارم.به نظر شما برای یک مسافرت 1 ماهه چه کشورهایی را به غیر این دوکشور پیشنهاد می کنید که هزینه مناسب تری داشته باشد.ورود من به اسپانیا است.

سلام
سعی کنید کشورهای همجوار رو حتما ببینید.
مثلا از وین به پراگ و براتیسلاوا برید. یا از مالاگا به سواحل فرانسه و ایتالیا برید.
یه کروز خوب هم میتونه لذت سفر رو دوچندان کنه اگه با هزیته هاش کنار بیایید. مثلا کروز والنسیا بارسلون مارسی موناکو جنوا و ...

mandana چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 22:31

سلام دوست عزیز ممنون از اطلاعات خوبی که به اشتراک گذاشتین، من به همراه همسر و دو فرزندم تقریبا دو هفته دیگر عازم اروپا هستیم؛ تصمیم ما بر آینه که مقصد اولمون که آمستردام هستش را هماهنگ کنیم و بقیه مسیر را از اونجا یک تور چند کشوری بگیریم نظر شما در مورد تور های داخلی اروپا چه با توجه به اینکه ما بچه همراهمان هست
ممنون

سلام و ممنون که سر زدید.
فکر خوبیه سفر با تور داخل اروپا ولی به نظرم سن بچه هم مهمه چون ممکنه کاملا نتونید با برنامه تور هماهنگ بشید. و البته اکثر این تورها با اتوبوس ترانسفر میشه. ضمنا قیمت گرفتید؟
من این لینک رو چک کردم:
http://www.taketours.com/amsterdam/rgl-2-14-day-europe-explorer-flexible-english-tour-from-amsterdam.html#exclusions

شیما چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:19

سلام..پسردایی بنده برای من و پسرم دعوتنامه فرستلده..میخواستم بدونم سفارت فرانسه تاچنددرصد احتمال داره ویزا بده؟ همه شرایطمون اوکیه..دوم اینکه چون هزینه سفرمون کلا توسط پسرداییم پرداخت میشه بردن ۱۰۰۰ یورو کافیه برای ۴۵ روز؟!!

سلام
اگه همسرتون ایران بمونه احتمال گرفتن ویزا زیاده. سعی کنید مدارک زیاد ببرید.
به نظرم 1000 یورو خیلی کمه مگه اینکه هزینه هاتون رو میزبان پوشش بده.

رضا چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 13:01

سلام
من و دوتا از همکارام قراره برا کنفرانس یک هفته بریم وین شنیدم اتریش به سوییس نزدیکه میتونیم یه رفت و برگشت هم به سوییس داشته باشیم؟ چه شهر دیگه ای از اتریش خوبه که بریم؟

سلام
اتفاقا اتریش نزدیک سوییس نیست و تقریبا نزدیک به پراگ هست.
اگه فاصله خیلی نزدیک بخواهید برید براتیسلاوا خوبه و با قایق روی رودخانه دانوب ۷۵ دقیقه زمان میبره. با هزینه ۱۴ یورو.
آلترناتیو دیگه میتونه پراگ باشه که با قطار حدود ۳ ساعت فاصله است.
به نظرم اگه زیاد نخواهید هزینه کنید اروپای شرقی که به وین هم نزدیکه رو انتخاب کنید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد