من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

تصاویر سفر برلین (سری اول)

برای دومین بار بود که به برلین سفر میکردیم، بار اول تابستان 2010 و این بار تابستان 2012. به جز افزایش قیمت برخی کالاها مانند بنزین و هزینه های رفت و آمد تفاوت خاصی به چشم نمی خورد. برای نمونه در طی دو سال قیمت بلیط روزانه مترو از 6.10 یورو به 6.50 یورو رسیده بود. علاوه بر آن چیزی که برای ما جالب بود عدم اتمام پروژه های شهری بود که در سفر قبلی در دست ساخت بود. (مانند ایستگاه مترو مقابل تالار شهر) البته جز این نیز از آلمانها انتظار نمیرود. اینها مردمی سخت کوش هستند که هر کاری را در نهایت دقت و کیفیت انجام میدهند. این شهر که آرامش آن را خیلی دوست داریم در مقایسه با خیلی از شهرهای اروپا از لحاظ جاذبه های توریستی حرفی برای گفتن ندارد، ولی به دلیل یادگارهای بلوک شرق و غرب مشتاقان زیادی را جلب میکند. در این مطلب تعدادی از عکسهای سفر دوم به برلین را با توضیح مختصر درج میکنیم تا به اتفاق سفری کوتاه به این شهر داشته باشیم.

میدان Gendarmenmarkt با سالن کنسرت و کلیسای دوقلویش یکی از میادین مشهور اروپاست


مجسمه شاعر و نمایشنامه نویس آلمانی فریدریش شیلر در وسط میدان


کلیسای برلین


تندیس مومی و بسیار طبیعی چرچیل در موزه مادام تسو، کنار وی تندیس هیتلر بود با اخطار "عکاسی ممنوع"


وقتی بخشی از یک اثر باستانی در اروپا مرمت میشود با پوشش نقاشی، آن بخش از اثر شبیه سازی میشود


Outlet برلین در خارج از شهر، محلی برای خرید ارزان از شعب برندهای بسیار معروف


سبک خاص مغازه های Outlet که مطابق معمول مراکز خرید، ایرانی در آن به وفور یافت میشود!


خرس نماد برلین


انواع یادگاری از دو نوع آدمک Ampelmännchen که روزگاری در چراغهای راهنمایی برلین شرقی وجود داشت به فروش میرسد


بساط فستیوال های تابستانی در برلین مثل خیلی از شهرهای اروپایی رونق زیادی داشت


بدون شرح!


پارک مینیاتور برلین و ماکت یکی از ساختمانهای مشهور


تنه درخت در محوطه اطراف پارک مینیاتور


Rathaus یا تالار شهر در اکثر سهرهای آلمانی زبان، جزء ساختمانهای مهم به شمار میرود


!Me too

نظرات 10 + ارسال نظر
محبوبه عسگری جمعه 29 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:06

با سلام و تشکر از سفرنامه بسیار زیباتون
ما اوایل مهر قصد داریم از ورشو بریم آلمان و بعد سوییس (به دلیل خلوت تر بودن سفارت لهستان از ورشو می خواییم شروع کنیم )
کلا 12 روز بیشتر مرخصی نداریم چون کارمند هستیم .می خواستم در صورت امکان راهنمایی کنید کدوم شهرها را بریم . (علاقمند به جاهای تاریخی )
تا الان فکر کردیم 2 شب ورشو - 3شب برلین - 2 شب مونیخ - 2 شب زنو - 2 شب زوریخ
البته چون بودا پست را ندیدیم فکر کردیم شاید بشه یکی از شهرهای آلمان را جایگزین کرد - ممنون می شم ما رو راهنمایی کنید
قبلا پراگ - وین - پاریس وو ایتالیا را دیدیم
ببخشید طولانی شد و ممنون از وقتی که برای خوندنش می ذارید

سلام
به نظرم مسیرتون حرف نداره
وسیله سفرتون چیه؟
فقط یه پیشنهاد: ما ژنو رو ندیدیم ولی زوریخ دو شب بودیم شهر خیلی گرون و تقریبا با جاذبه توریستی کمیه. برای دیدن سبک زندگی سوییسی ارزش داره ولی دو شب زیاده.
اگه تو سفرهای ما دیده باشید ما دو شب موندیم زوریخ و دو روز از شهر خارج شدیم و لوسرن و فرایبورگ رفتیم. تازه کل شهر رو هم دیدیم.
سوییس جذبه اش به طبیعت بینظیرش هست و به نظرم مثلا دو شب بمونید لوسرن و برید زوریخ برگردید ارزش بیشتری داره.
سوال دیگه بود مطرح کنید حتما.

Reza Hashemi پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 15:26

سلام
من چند روز قبل از کریسمس قصد سفر به برلین رو دارم
اگه ممکنه راهنماییم کنید که کجا ها از همه جا برای دیدن بهتره

ممنون میشم
r.hashemi@parspala.co

سلام
امیدوارم سفر خوبی داشته باشید.
اون موقع برلین خیلی سرد هست و هوا ساعت سه و نیم تاریک میشه.
اول از چک پوینت چارلی شروع کنید و پیاده مسیر دیوار برلین رو بگردید.
خیلی نزدیک این مکان، موزه جنگ و یادگارهای دیوار برلین رو میبینید.
همونجا میتونید سوار بالن بشید و شهر رو از بالا ببینید.
همون نزدیکی ها دروازه برلین و بلوار مشهور لندن رو تا آخر ببینید.
راستی اون ور دروازه مجلس آلمان رو حتما ببینید. میتونید برید پشت بام و مذاکرات مجلس رو از گنبد شیشه ای تماشا کنید. (تابستان خیلی شلوغ و وقت گیر هست و الان بهترین فرصت دیدن)
اگه دوست داشتید با مجسمه مومیایی مشاهیر جهان عکس داشته باشید حتما موزه مادام تسو تو ابتدای خیابان لندن رو ببینید.
روز بعد پوتسدام رو برید و سونی سنتر رو از دست ندید. اگه سینما دوست دارید اونجا آیمکس عالیه.
روز بعد در انتهای خیایون لندن و نزدیک الکساندر پلازا سراغ کلیسای برلین و موزه Pergamun برید.
روز بعد سراغ خیابان kurfurstendamm برید و اونجا از یکی از گرونترین مرکز خریدهای جهان دیدن کنید (KaDeWe)
فعلا اینها رو داشته باشید. چند جای دیگه هست که اگه وقت داشتید باز هم میگم.
من چند بار برلین رفتم اگه سوال دیگه ای بود در خدمتم، دریغ نکنید.

کرمانشاه ودیدنیهایش=طاقبستان-بیست پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 14:31

سلام-بسیارعالی وزیبا ممنون

سلام
خیلی ممنون از بازدید و نظر شما.

حسین قره داغی جمعه 22 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 http://www.ghara-baloch.blogfa.com

سلام
مطالب جالبی داشتید.به راهنمایی تان نیاز دارم.در صورت امکان با من ارتباط داشته باشید.

سلام
هر کمکی از دستم بیاد دریغ نمیکنم.
سوالاتون چیه?

فرشته دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:08 http://orangebackpack.blogfa.com/

سلام دوباره.
صنم جان از تو کامنتی نداشتم. هرگز چنین اتفاقی نیفتاده که من بخوام کامنتی رو انتخابی تایید کنم. بلاگفا در این چند ماهه حسابی برای من مشکل آفریده. هفته پیش یکی از پستها رو به خودم نشون نمیداد و اسم یکی رو برام عوض کرده بود! داستانی داشتم باهاش...

سلام عزیزم
شوخی کردم و میدونم از این مشکلات پیش میاد. ظاهرا مشکل از بلاگفاست که مال علی و شیما هم چون توی بلاگفاست، همین مشکل پیش آمده بود.
یه سوال داشتم که دوباره توی وبلاگ خودت میپرسم.

فرشته یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 19:59 http://orangebackpack.blogfa.com/

سلام. چه فستیوال خوش آب و رنگی!
اینجور که شما پیش میرید سال دیگه هم به قسمت دوم عکسها نمیرسه.
من هنوز منتظر گزارش فرایبورگ هستم.
الان کامنتها رو نگاه میکردم دیدم بحث قیمت قطار و هواپیما مطرحه.
در کل حق با شیما و علی است که پرواز برای کاهش هزینه راه بهتریه اما در پست فکر کنم نوشتم که با یه حساب سرانگشتی انتخاب خوبی داشتید.
اول اینکه تو 15 روز خوب از امکانات بلیتتون استفاده کردید.
دوم اینکه گاهی هزینه رفت و برگشت به فرودگاه از خود بلیط گرونتر تموم میشه و این در حالیه که ایستگاه های قطار معمولا در مرکز شهرن.
در ضمن گاهی مقصد مورد نظر در روزی که شما میخواین پرواز نداره و من چند مورد تو دوستام دیدم که برای ارزون کردن سفر به جای وسیله نقلیه مقصد رو عوض کردن.
موفق باشید.

سلام
بابا شما طوری توی وبلاگتون به روز کار میکنید که ما کم میاریم، فرصت محدود ما کار رو یه کم سخت میکنه، ولی با نهایت اشتیاق مطالب را درج میکنیم. من هم با خودم، هم با شما و هم با شیما و علی موافقم!!
راستی من چهارشنبه برای شما و علی و شیما کامنت گذاشتم، نیومده یا مثل صدا و سیما سرتون شلوغه انتخابی ثبت میکنید؟!

یکی که خیلی آشناست!!! یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 13:43

سلام علیکم
و این هم ثبت اولین نظر از طرف من و همسرم
واقعا که غوغا کردین، وبلاگ زیبا با متن و عکسهای زیباتر.. از این به بعد منتظر نظرهای بعدی مان باشید..
دوستدار سفرجویان گل مان: A&Z آبجی و داداش هایدی و پیتر

اشنای عزیزمون سلام
واقعاخوشحالمون کردین، منتظر ایده ها و پیشنهادای خوبتون هستیم. هر لحظه ممکنه مطالب تازه ای بذاریم ،پس بدوییین از دست ندین
قربون ابجی و داداش.

شیما و علی شنبه 16 دی‌ماه سال 1391 ساعت 21:17 http://malish.blogfa.com

سلام دوباره
راستش با همه احترامی که برات قائل هستیم بازم باید بگیم که به نظر ما پرواز هوایی هم ارزونتره و هم بهتر. چون اینجوری خستگی راه هم کمتره.
برای مثال مادر سفر اخیرمون 5 پرواز داخل اروپا داشتیم که هر کدومش حدود 500 تا 1000 کیلومتر بود. جمع کل هزینه اش برای هر نفر حدود 200 تا 230 دلار شد(یعنی هر سفر حدود 40 دلار).
در هر حال سلیقه ها متفاوته و ماهم به سلیقه شما احترام می ذاریم.
موفق باشی

سلام علی و شیمای عزیز
من که گفتم شما استاد کاهش هزینه هستید.
یه بار باید باهم بپریم

علی جمعه 15 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:43 http://ali1341.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ بسیار زیبایی دارید اگر مایلید تبادل لینک نماییم.
با تشکر علی

سلام
خیلی ممنون از ابراز لطفتون.
هم از آشنایی شما خوشحال شدم و هم از تبادل لینک با شما خوشحال خواهم شد.
من لینکتون کردم.

شیما و علی دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:38 http://malish.blogfa.com

سلام
به به چه عکس های هنری و قشنگی! واقعا این برلین شهر فوق العاده ای هست. به خصوص با عکس های قشنگ شما:)
موفق باشی

سلام شیما و علی عزیز
ممنون از لطفتون
راستی Pass رو چیکار کردید؟ شما که متخصص سفر ارزان قیمت هستید، اون تعداد سفر قطار که ما انجام دادیم رو با چه هزینه ای میتونستید تمام کنید؟
به نظر شما Pass ارزش داشت؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد