من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

سفرنامه دیزنی لند

یکی از روزهای جمعه اواخر تابستان امسال مهمان سرزمین تفریحات دیزنی لند پاریس بودیم. این مجموعه بزرگ 32 کیلومتر با پاریس فاصله داره و از دو بخش تفریحی Disneyland Park و Walt Disney Studios Park تشکیل شده و همچنین دارای 7 هتل، از 2 ستاره تا 5 ستاره است. در سال 2008 پربازدید ترین جاذبه اروپا بوده و جالب تر اینکه بازدید کننده اش بیشتر از مجموع بازدید کننده های لوور و ایفل بوده! حتی بعضی ها رو دیدیم که هدف اصلیشون دیدن و اقامت دیزنی لند بود و قرار بود در کنارش یه روز هم به پاریس سر بزنند. دیزنی لند رو کمپانی والت دیزنی در سال 1955 در کالیفرنیا راه اندازی کرده و در حال حاضر علاوه بر پاریس که دومین شعبه افتتاح شده خارج از آمریکاست، در توکیو و هنگ کنگ هم این پارک وجود داره. از کل شعب پنجگانه دیزنی لند، دوتای اونها که داخل آمریکا و دوتای دیگه که در هنگ کنگ و توکیو قرار داره تقریبا برای ما غیر قابل دسترسه، پس شعبه پاریس رو در سفر به این شهر نباید از دست داد. مطابق روال سالهای اخیر 10% سهام دیزنی لند پاریس مال شاهزاده عربستانی است (کعبه و بتخانه هر جا که پا میذاری، سودش میره جیب این آقایان!)
چون 10 صبح ساعت شروع به کار پارک بود و ما با RER یا قطار سریع السیر منطقه ای به دیزنی لند میرفتیم، حدود ساعت 10:30 به باجه بلیط فروشی رسیدیم. تا دلتون بخواد باجه فروش بلیط وجود داره، اونهم چه بلیطی؟ بلیط 74 یورویی که اجازه میده در طول یک روز از کل امکانات دو پارک استفاده کنید. البته ما با یه کارت دانشجویی بین الملل تونستیم 35% تخفیف برای بلیط یه نفرمون بگیریم و در کل با پرداخت 122 یورو وارد پارک اصلی که همون Disneyland Park هست شدیم. مسئول فروش بلیط با تحویل دو نقشه، یادآور شد که میتونیم یه بار از Fastpass (که بعدا توضیح میدم) استفاده کنیم و ساعت 8 شب حتما مراسم آتش بازی رو ببینیم. البته قبل از خرید بلیط، باید گیتهای امنیتی رو رد میکردید که کل وسایل همراه شما رو برای اجسام نوک تیز و نظایر اون وارسی میکردند.

عاشقان دیزنی لند با پرداخت پولهای کلان اسمشون رو در سنگفرش ورودی مجموعه جاودانه کرده اند


قیمت بلیط یک روزه دو پارک 74 یورو، یک پارک 61 یورو!


ساختار پارک طوری است که ابتدای کار خیابان اصلی یا Main Street با ساختمان و مغازه هایی به سبک شهرهای قدیم آمریکایی وجود داره. انتهای این خیابان به قلعه مشهور دیزنی میرسه که توی تیتراژ کارتونهاش بارها دیده ایم. همونطور که میدونید در این نوع شهرهای بازی یا Theme Park خرید بلیط ورودی مجوز استفاده از تمام وسایل داخل پارک است و بدون پرداخت هزینه اضافی تنها باید صف ها رو مدیریت کنید. در نقشه ای که توی این پارک به شما داده میشه وسایل بازی بر اساس شدت هیجان تقسیم بندی شده و اونهایی که اکیدا پیشنهاد میشه استفاده کنید با یه تیک مشخص شده. ما که اول کار از این مورد بی خبر بودیم مستقیم سراغ Space Mountain رفتیم. یه سازه بزرگ گنبد مانند با یه سکوی پرتاپ موشک. اول صبح بود و صف زیاد طولانی نبود، راهروهایی که حس سازمانهای فضایی رو القا میکرد رو طی کردیم و به محل سوار شدن به واگنها رسیدیم. با اینکه هر ردیف ظرفیت 4 نفر رو داره ولی ازتون پرسیده میشه که چند نفر هستید و میتونید دو نفری سوار بشید. این وسیله در واقع یه رولر کوستر (Roller Coaster) داخل فضای سرپوشیده است که با سرعت 70 کیلومتر در ساعت حرکت میکنه و سه بار گردش 360 درجه داره. (کاش قبلا این رو میدونستیم تا به غلط کردن نمی افتادیم!) این رولر کوستر در هر پنج شعبه دیزنی لند وجود داره که تنها ورژن پاریس دارای گردش 360 درجه است. تا حالا هم یه کشته در آمریکا از شدت فشار و ترس داشته! خلاصه بعد از یه سفر دو و نیم دقیقه ای به کره ماه تصمیم گرفتیم که وسایل فانتزی تر رو امتحان کنیم. سراغ Buzz و It is a small world رفتیم. دومی فضای خیلی آروم و دلنشینی داشت و اکثر شهرهای دنیا رو با عروسک هایی که پوشش محلی داشتند شبیه سازی کرده بود. (البته از ایران خبری نبود) بعد سراغ دزدان دریای کارائیب رفتیم. یه سفر ده دقیقه ای توی واگنهایی که روی آب حرکت می کرد و با دوبار افتادن در شیبهای تند حس خوبی داشت. تو این بازی، جنگهای دزدان دریایی با قتل و غارت ها و حتی اسکلت های زنجیر شده اش، شبیه سازی شده بود. جالب اینکه تمام متصدیان هر کدام از غرفه ها، لباس و حرکات مربوط به همون ماجرا رو داشتند و به واقع بازیگر بودند.بعد دزدان دریای کارائیب در همون نزدیکی، درخت رابینسون قرار داشت که با بالا رفتن از پله هاش، اتاق غذاخوری، استراحت و حتی دوربین نگهبانی اش خاطرات کارتونهای قدیمی رو زنده میکرد.

ابتدای پارک اصلی که Main Street, USA نام داره، مملو از فروشگاه هایی به سبک فیلمهای وسترن است


قلعه مشهور دیزنی، نماد اصلی پارک در مرکز مجموعه واقع شده


در ساعات خاصی از روز عروسکهای شخصیتهای کارتونی سالهای دور و نزدیک بین مردم حاضر میشند


شرح قبلی


جای تعجب نیست که پارکینگ کالسکه هم ببینید!


محل سوار شدن به Space Mountain: واگن های راست و چپ عکس بعد از ورود به تونل و شلیک به فضا، سفری شگفت به آنسوی ماه رو نصیبتون میکنند، به شرطی که بتونید چرخش های 360 درجه رو تحمل کنید. 


هوای بارانی و مطبوع


باز هم خلاقیت


و این هم شما که داخل غار دزدان دریای کارائیب شکار شدید، باجه فروش عکس پس از خروجی تمام وسایل بازی وجود داره و با پرداخت حداقل 7 یورو و انتخاب شماره ای که عکس شما رو شامل میشه میتونید یه یادگاری جالب داشته باشید.


سندباد و علاالدین که یادتون هست؟


این لباسهای ظریف اصلا گولتون نزنه، چون که کل مجسمه از سنگ ساخته شده، این رو وقتی میخواستیم باهاشون عکس بگیریم کشف کردیم


حوالی ظهر که نم نم بارون هوای مطبوعی رو رقم زده بود گشت زدن در Adventure Isle، لذت بخش تر بود. نه اتفاق خاصی در این جزیره می افتاد و نه خبر خاص دیگه ای بود. کوه، دریاچه و پل معلق جاذبه ماجرا بودند. بعد از اون سراغ Thunder Mountain رفتیم. یه رولر کوستر غبار گرفته که در کوههای معدنچیان آمریکایی چرخ میزد و صف بسیار طولانی اش ارزش دیدن اش رو داشت. مثل بقیه جاهای پارک مسیر صف، شبیه سازی عالی از همون دوران و لوکوموتیو های بخار بود. دکوراسیون به حدی زیبا و طبیعی بود که به نظرم بدون دخالت طراحان صحنه هالیود چنین کاری ممکن نبود. ساعت سه که از قطار پیاده شدیم سریع به طرف پارک دوم یعنی Walt Disney Studios Park که ساعت کاری کمتر (تا ساعت 5) داشت رفتیم. در طول روزی که بلیط رو خریداری کرده اید امکان چندین بار تردد بین دو پارک وجود داره. در پارک دوم که محبوبیت کمتری نسبت به پارک اول داره، چندین استودیوی سینمایی وجود داره. دیدن شبیه سازی بارش باران، انفجار سفینه های فضایی و نظایر اون از نزدیک میتونه جالب توجه باشه. اما یکی از مشهورترین وسایل پارک دوم و حتی کل دیزنی لند Hollywood Tower یا Tower of Terror هست که هتل هالیوود هم نامیده میشه. اینجا خواستیم زرنگی کنیم و بالاخره از Fastpass استفاده کنیم که گفتند تا ساعت 4 ممکن بود. قضیه Fastpass هم اینه که به شما امکان داده میشه یه بار در طول روز از صف طولانی دستگاهها بدون انتظار عبور کنید، در واقع باید مدیریت کنید و غرفه ای که صف طولانی داره رو انتخاب کنید و با حضور در راس ساعت از اون وسیله بدون صف استفاده کنید. بی خیال Fastpass شدیم و وارد صف این هتل مخروبه شدیم. با اینکه یه بار صبح گزیده شده بودیم و تصمیم گرفته بودیم مثل بچه آدم تفریح کنیم ولی حس کنجکاوی امانمون نداد و دوباره دل به دریا زدیم. قضیه مربوط به هتلی در سال 1939 بود که برخورد صاعقه با اون اتفاقاتی رو برای مسافرینش در آسانسور رقم میزد. بعد از اینکه در داخل یه کتابخانه متروکه در لابی هتل و در یک تلویزیون قدیمی ماجرا شرح داده میشه، با طی صف به موتورخانه هتل که آسانسورهای خراب انتظار شما رو میکشند وارد شدیم. بعد از نشستن در صندلی های داخل آسانسور، کمربندها کاملا محکم، درب آساسنور بسته و حرکت به بالا شروع میشه. در اولین طبقه که متوقف میشید یه کریدور متروکه، با درختچه هایی که عجیب رشد کرده اند جلوی چشماتون ظاهر میشه، رعد و برق وحشتناکی رخ میده و روح متحرک چند تا از مسافرهای سال 1939 هتل ظاهر میشه. دربها بسته میشه و با تکان جزئی و مخوفی و پخش این صدا که "شما مسافرین عجیب ترین آسانسور هستید" حرکت به بالا ادامه پیدا میکنه. با باز شدن دربها در توقف دوم، روح افراد داخل آسانسور که ردیف جلو نشستند (و ما رو هم شامل میشه!!) در آینه داخل کریدور نشون داده میشه. درب آسانسور که بسته شد، دیگه چیزی نفهمیدیم و سقوط آزاد شروع شد. شدت سقوط به حدی بود که همه از صندلی بلند میشدند و فقط کمربند صندلی ما رو نگه داشته بود. وقتی پایین رسیدیم، دوباره صعود به بالا، بالاترین نقطه هم دریچه ای باز میشد تا کل پارک رو در 60 متری ببینی و بقیه ماجرا. خلاصه بعد از اینکه یه بار دیگه به غلط کردن افتادیم با دست و پای لرزون اومدیم بیرون و به سمت پارک اصلی رفتیم.

Roller Coaster کوههای آمریکایی رو سوار شدیم، ترس نداشت ولی عالی بود


تیراندازی به سبک وسترن (این قسمتها مجانی نیست و باید از سکه های دو یورویی مایه بذارید)


سگ فنری Toy Story


انتظار ما برای سوار شدن به آسانسور هتل هالیوود معروف به هتل وحشت، بی خبر از اینکه با یه سقوط آزاد 60 متری از این آسانسور خراب دهه 1940 مواجه خواهیم شد.


باغ آرایی فرانسوی ها دیزنی لند رو هم بی نصیب نگذاشته


هوا داشت تاریک می شد و اکثر وسایل رو استفاده کرده بودیم. تصمیم گرفتیم با گشت زدن در فروشگاه اصلی، یه یادگاری ارزون بخریم. هوا بارانی و ساعت حدود 7 بود و یه ساعتی تا شروع مراسم Disney Dream باقی مانده بود. چون 2012 مصادف بود با بیستمین سال تاسیس این پارک در پاریس، هر شب ساعت 8 نمایش Disney Dream به مدت 45 دقیقه برگزار میشد (ظاهرا هنوز هم ادامه داره و اگه عید نوروز گذرتون به اونجا افتاد، فراموش نکنید) این نمایش با فلش بکی به شخصیتهای قدیم والت دیزنی و حتی گوژپشت نتردام همراه بود و یکی از زیبباترین اجراهای خیابانی بود که تا به حال دیده بودیم. نمایشی از آتش بازی های زیبا، رقص فواره ها، پخش فیلم ها و ... که فرصت پلک زدن را هم از حاضرین گرفته بود. وقتی ماجرا تمام شد، خیل جمعیت به حدی آرام و دلنشین پارک را ترک کردند که گویا کسی نگران وسیله نقلیه مسیر برگشت نبود و کسی عجله ای برای برگشت به زندگی روزمره اش نداشت. من و همسرم هم برای یه بار که شده، بدون استرس روز را شب کردیم و به پاریس برگشتیم.

انتظار برای شروع جشن 20 سالگی دیزنی لند


و نمایشی واقعا با شکوه که تا حالا مشابه اش را ندیده بودیم


45 دقیقه همه میخکوب بودند


نمیدونم چطوری گرمای این شعله های آتش در چند صد متری به ما میرسید


باید رفت ...


... و از نزدیک دید ...


... که چطور آب، آتش، نور، صدا و هر چه که هست در خدمت این دوستان است


چی بگم؟


؟


؟


؟


مملو از انرژی و نشاط، شب بخیر

نظرات 57 + ارسال نظر
huri دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:31

نمی خوام بگم شما دروغ می گن ها فقط می خوام بدونم
مگه دیزنی لند تو امریکا نیست
بازم ببخشید من می خوام بچه هامو برا تعطیلات تابستانه ببرم دیزنی لند می خوام بدونم کجاست
یا اگه چند تاست بهترینش کجاست ممنون می شم جواب بدین

سلام
دیزنی لند اولین بار در آمریکا تاسیس شده.
در اروپا فقط یک دیزنی لند و اون هم در پاریس وجود داره که به دیزنی لند پاریس یا یورو معروفه.
علاوه بر آن دو دیزنی لند هم در توکیو و هنگ کنگ وجود داره.

emran سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:10

با سلام.من و دوستم قراره از اول سپتامبر بریم اروپا.یه حلقه خیلی قشنگ ساختیم برای گردش.بلیطها رو هم از مدتی قبل با قیمت خیلی ارزون خریدیم.
ابتدا میریم مادرید و چند شب اونجا هستیم.بعد از اون با قطار میریم بارسلونا و دو شب اونجاییم.از بارسلونا با هواپیما میریم رم. رم هم قراره 2 شب بمونیم.از رم با اتوبوس شبانه میریم پیزا و بعد از دیدن لون برج دوست داشتنیش با قطار میریم فلورانس.از فلورانس هم با قطار میریم ونیز. ونیز میخوایم دو شب بمونیم حدودا. از ونیز با پرواز میریم پاریس.پاریس فقط سه شب هستیم.یه روز فقط دیزنی لند. یه روز ورسای و لوور اگه برسیم. یه روز هم شانزه لیزه و ایفل و سایر متعلقات.
از پاریس هم برمیگردیم مادرید و چند روزی رو مجدد مادرید هستیم.
بازگشت به ایران هم از مادرید خواهد بود.

ممنوند میشم اگه برنامه سفرم رو بخونید و اگه نظری در بهبودش دارید یا احیانا اگه جای خاصی توی این شهرها هست که حتما باید دید رو بهم بگین.



منتظر ایمیلتون هستم. ممنون

منتظر ایمیلتون هستم.
در ضمن

سلام
شما که چیدید برنامه رو! به قول خودتون یه حلقه قشنگ رو!
به نظرم برنامه خوبیه ولی پاریس کمه رم کمه ونیز یکم زیاده.
ونیز کارگاه های شیشه گری برید بنابراین سعی کنید یکشنبه اونجا نباشید که تعطیله. کلا از یکشنبه ها به دور باشید که اذیت میشید.
ضمنا مادرید زیاد نیست به نظرتون؟

Saba دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 23:33

سلام ، مرسی از وبلاگ خودتون
من ماه دیگه به آلمان میرم می خواستم یه سفری هم به فرانسه داشته باشم می خواستم بدونم 3 روز کافیه ؟ بعد اگه با تور نریم اذیت نمیشیم ؟

سلام
سه روز کمه واقعا. زیادش کنید.
تور که اذیت نداره فقط محدودیت داره.
خوش بگذره.

atena جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 13:19

Slm azizam doa kon ghesmat beshe manam beram los angeles

سلام
انشالله به آرزوهایتان برسید

Maryam پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:33

مرسی
عالی بود

سلام و سپاس

وحید یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:04

سلام
یه راهنمایی ازتون می خواستم
از پاریس چطوری و از چه ایستگاهی یا خط قطاری برا رفتن به دیزنی لند باید استفاده کرد
ممنون

سلام
شما باید سوار rer A که دارای علامت قرمز هست بشید. در ایستگاه های زیر که جزء اصلی ترین ایستگاه های پاریس هستند، امکان سوار شدن وجود داره:
Charles de Gaulle Etoile, Auber, Chatelet Les Halles, Gare de Lyon , Nation
دقت کنید که قطاری رو سوار بشید که مقصد نهایی رو نوشته باشه:
Marne-la-Vallée
در واقع شما باید به سمت شاخه A4 این مسیر حرکت کنید.
عکس ایستگاهی که باید ببینید و اطلاعات بیشتر در این لینک وجود داره:

http://mobile.dudamobile.com/site/parisbytrain?url=http%3A%2F%2Fparisbytrain.com%2Frer-train-paris-to-euro-disney%2F&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F#3040

مینا پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 00:11

سلام ممنون إز مطالب خوبتون . شما می دونید أین جشن در دیزنی چه مواقعی برگزار میشه ؟

سلام
اون موقع که ما رفتیم به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس دیزنی لند بود. شاید اطلاعات بیشتر رو تو وب سایت دیزنی لند یا ویکی پدیا بشه بدست آورد.

محسن دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:10

با سلام مطالب شمارتو چندین بار خوانده ام و هربار از اطلاعات مفید ان بهره بردم من تا یکهفته دیگر عازم پاریس هستم البته با تور ! یک راهنمایی از شما می خواستم برای ورودیه مکانهای دیدنی و خود وخوراک بدون خرید اضافی تقریبا چند یورو همراه داشته باشیم وایا داشته کارت اعتباری خیلی ضروری است یا نه چون من دیر اقدام کردم و نتونستم کارت بگیرم ! خیلی خیلی ممنون از راهنمایی شما

سلام
زیاد نگران کارت اعتباری نباشید.
برای هر روز نفری 200 یورو اضافی داشته باشید کافیه به نظر من.
چون با تور هم هستید میتونید رو هم گروه ها حساب باز کنید.
سفر خوبی در پیش داشته باشید و اگه سوالی قبل و حین سفر داشتید؛ خوشحال میشم که بتونم کمکی کرده باشم.

سحر جمعه 5 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:26

ممنون از اطلاعات خوبتان

سلام
لطف دارید.

ملی پنج‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 18:14

دوباره سلام و مرسی که پاسخ دادین
خوشحالم که هم وطن به این دلسوزی دارم
دیدن عکسهای خوب شما اشتیاقم رو برای سفر بیشتر میکنه
- میشه لطفا بهم بگین برای خریداینترنتی بلیطها چه جوری باید پرداخت کنم؟ کارت بین المللی لازمه دیگه حتما.
اما من اصلا جزئیات این چیزارو نمیدونم ممنون میشم راهنماییم کنین
- والبته اینکه سرچ کردم سایتها رو برای خرید. بعضاً باز نمیشن و همینطور نمیدونم دقیقا سایتهای معتبر اصلی کدومها هستن
- مورد دیگه اینکه ما برای رفتن از کشوری به کشور دیگه بلیط هواپیما گرفتیم ولی نمیدونم وقتی توی رم هستیم برای رفتن به ونیز از چه وسیله ای استفاده کنیم بهتره که هم به لحاظ زمان و هم به لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشه
یک دنیا ممنون که وقت میذارین

سلام مجدد
بلیط رو باید با کارت اعتباری بخرید تعدادی از شرکتها تو ایران کارت اعتباری میفروشن. اگه تو خرید باهاش شک دارید میتونید به شرکتهایی که اینکار رو انجام میدن سفارش بدید. چون من از طریق کارت یکی از دوستهام اقدام کرده بودم اطلاع دقیقی از کیفیت سایتها ندارم ولی الان سایتهای ایرانی امن و منصف در این خصوص زیاد شده.
به نظرم داخل ایتالیا رو با قطار برید. هم قطارهاش خوب هستند و هم مسافت زیاد نیست. بلیط قطار اروپایی رو میتونید با حدود 8% اضافی از آژانس شیرین سفر بخرید.
از اینکه بتونم کمک کنم باز خوشحال خواهم شد.

ملی سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 21:10

سلام خانمی نازنین
از خوندن مطالبتون کلی لذت بردم و همچنین کلی اطلاعات کسب کردم آخه من و همسرم چند روز دیگه مسافریم برای همین به اطلاعات زیادی نیاز داشتم
چندتا سؤال دارم:
برای خرید بلیط اینترنتی باید چه طوری اقدام کنیم؟ از ایران باید اقدام کنیم یا پاریس(مثلا تو هتل!)؟
غیر از ورسای دیگه چه بلیطی رو میشه آنلاین خرید؟
ممنون میشم راهنمایی کنین و روش کار رو بهم بگین

واینکه کارت مخصوص مترو رو چطوری تهیه کنیم؟

سلام. از آشنایی تون خوشحالم و سفر خاطره انگیزی براتون آرزو میکنم.
به نظر من برای هر روزتون تو پاریس برنامه ریزی کنید و از اینجا ورودیه های مکانهای شلوغ را حتما خرید کنید. که واجب ترین انها ورسای هست و همونطور که بارها گفتم صف کمرشکنی برای خرید بلیط در روزهای خاص داره.
سعی کنید روزهای تعطیل رو به این جور مکانها نرید. برج ایفل، لوور و دیزنی لند رو هم فکر کنم میتونید اینترنتی از سایت شون خرید کنید.
با یه جسنجوی ساده سایتها دم دست هست و حتی تعطیلات احتمالی این مکانها رو قبل از سفر چک کنید.
شرایط فعلی مترو پاریس رو نمیدونم ولی اون موقع که ما رفتیم بلیط تک سفره فقط بفروش میرفت و هیچ فرقی در قیمت بلیط تکی با مثلا ده تا بلیط وجود نداشت.
بعضی ایستگاهها دستگاههای اتوماتیک فروش دارند که اسکناس های بیش از بیست یورو قبول نمیکنن. پس حتما اسکناس خرد همراه داشته باشید.
سوال دیگه ای بود در خدمتم.

نیناً یکشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 18:36

سلام در مورد وضعیت هوا ی پاریس در تیر ماه سؤال داشتم چون پسر کوچکی دارم واز این بابت نگرانم بعلاوه فکر می کنم رفتن به دیزنی لند با مترو سخت باشه ! با تاکسی رفتن به اونجا خیلی گرون تموم می شه؟!

سلام
من تیر پاریس نبودم ولی باید گرم باشه البته هوای اروپا معمولا قاعده خاصی نداره ولی میتونید از سایت زیر تاریخچه هوای هر شهری رو در هر تاریخی ببینید:
http://www.wunderground.com/history/airport/LFPO/2014/7/16/MonthlyHistory.html?req_city=Paris&req_state=&req_statename=France&reqdb.zip=&reqdb.magic=&reqdb.wmo=
مترو پاریس خیلی کامله و اگه پول اضافی نداشته باشید در اروپا اصلا نمیشه تاکسی سوار شد. تازه شما که میخواهید این مسیر طولانی رو رفت و برگشت طی کنید.
من یه سرچ ساده کردم کرایه تاکسی از ایفل تا دیرنی 70 یورو فقط رقته. یعنی 500 هزار تومان بابت رفت و برگشت کرایه شما میشه!
بچه شما چند سالش هست؟
به نظرم کرایه ماشین با صرفه تر هست برای شما.

سارا دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 17:58 http://www.parsara.persianblog.ir

یک سوال داشتم ما می خواهیم خانوادگی از طریق ازانس رز ابی اقدام کنیم شما گفتید ازانس ها خیلی گرون می گیرند یک کم مردد شدم می شه راهنمایی بفرمایید تفاوت ازانس با کسی که شخصی اقدام می کنه چقدره...سپاسگذارم..

سلام
ببینید اگه حوصله درد سر نداشته باشید قطعا آژانس بهتره.
با تور اگه سه شهر ببینید بدون تور شش شهر میبینید با همون هزینه.
البته تورهای اروپا اکثرا هتل های 4 ستاره اقامت میگیرن که شخصی برید میتونید از هزینه هتل کم کنید.
در مجموع برای تا حدود ده روز تور و غیر تو تفاوت زیادی نمیکنه ولی برای اقامت طولانی مثلا 20 روز فکر کنم بیش از ده میلیون برای هر نفر تفاوت حاصل بشه.
سوال دیگه ای داشتید خوشحال میشم کمک تون کنم.

مرضیه دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 18:17

با سلام و خسته نباشید
من دارم واسه سفرم به پاریس برنامه ریزی میکنم میتونم خواهش کنم راهنمایی کنید چه زمانی بیشتر ازهمه مناسب سفر است ازین نظر که اونجا برنامه های خاصی باشه مثل جشنهاشونزیا ازین قبیل که بهمون خوش بگذره یا به نظر شما بهتره تو تایمی سفر کنیم که این قضایا نباشه و اونجا خلوتتر باشه چون دوستی فرموندن بهتره تو ایام تعطیل اونجا نرید چون هم مغازه تعطیله هم هتلا گرون نمیدونم منظورشون روزای جشناشونهزیا تعطیلات خاص مثلا تو مرداد و شهریور خوبه ایا چه تاریخایی ممنون از راهنماییتون

سلام
ما اواخر شهریور اونجا بودیم و زیاد اذیت نشدیم از بابت جمعیت. مثلا حدود نیم ساعت صف برج ایفل بودیم. اما برای بلیط و ورودی کاخ ورسای حدود 3 ساعت علاف شدیم.
اگه برنامه سفر در زمان پیک رو داشتید حتما بلیط موزه ها و مکانهای دیدنی رو اینترنتی و از ایران تهیه کنید. چون معمولا صف تهیه بلیط طولانی تر از صف ورودی است.
برای زمان هم اگه دنبال فستیوال و جشن هستید باید شلوغی و گرانی رو تحمل کنید. خیلی ها میگن پاریس همه فصلها حتی زمستون قشنگه. مثلا جشن استقلال اونها تو زمستونه و کسی که تابستون بره قطعا اینها رو نمیبینه.

پرستو شنبه 27 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:59

منم میخوام
عزیزم اونجا برای دیدن پول میگیرن؟؟؟؟؟؟
من چند وقته تصمیم دارم برم نمیدونم چه قدر پول وردارم

سلام
منظورتون اینه که اگه از وسایل استفاده نکنید باید هزینه پرداخت کنید؟
جوابش مثبته. سیستم شهر های بازی در بسیاری از کشورهای دنیا بر اساس ورودیه است. یعنی شما فقط یک ورودیه پرداخت میکنید و از تمام وسایل به هر تعداد دفعات میتونید استفاده کنید.
بنابراین اگه بلیط ورودیه نداشته باشید نمیتونید از درب مجتمع وارد بشید!!

yaser سه‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:31

سلام
من میخواستم سفری به اروپا داشته باشم البته ویزا هم گرفتم اما اصلا نمیدونم کجا و چطور برم ممنون میشم راهنمایی کنید

من برای رم بلیط میگیرم و برگشتم از هانوور هست و 3 روز هم در هانور هستم
11 روز هم بیشتر ویزا ندارم
ممنون اگه راهنمایی کنید
به ایمیلم

سلام
اولا امیدوارم سفر خیلی خوب و خاطره انگیزی داشته باشید.
چون شما کمتر از هشت روز (غیر از هانوور) وقت دارید و ورودتون از رم هست ناچارا ایتالیا و آلمان رو میبینید.
رم که سه روز رو حتما میخواد، اگه علاقه داشته باشید میتونید با قطار یا اتوبوس از هانوور به برلین هم برید (کمتر از دو ساعت راهه)
یعنی اگه 2 روز برلین و 3 روز رم باشید 2 روز دیگه میمونه که به نظرم ونیز و فلورانس (در کنار پیزا) توجیه پذیرتره.
این وضعیت رو بررسی کنید و اگه سوالی بود مجدد مطرح کنید.
موفق باشید.

sahar شنبه 6 دی‌ماه سال 1393 ساعت 17:38

mn divoOone \arisam aksaton vaghean allllllllllllllllllliiiiiiii bod harf nadasht

سلام
ممنون بویژه از اون کلمه "عالی" با چندین l و i

خوشحال شدم.

علی زورو پنج‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 18:43

آقا منم میخوام برررررررررم ، کف کردم بخدا
ولی فک کنم برای منی ک قراره آینده با رشته مهندسی مکانیک برم تو نیروگاه اتمی بوشهر سازگار نباشه چون این روزا موقع ثبت نامو مصاحبه ازت میپرسن سفر به کشورای خارجی هم داشتی یا نه؟فک کنم این اسکور منفی داشته باشه برای گزینش
ولی هر جوری شده میخوام عمرمو رو جهان گردی بذارم اگه خدا قسمت کنه آخه عاشق جهان گردیم
ذمتون گرم ، خیلی عالی بود همه چیز راجب عکسا و توصیفاتتون

سلام
آقا اون چندتا "ر" بررررررررررررررم نشون داد که چقدر دوست دارید برید سفر.
امیدوارم هم تو حرفه تون و هم تو زندگی تون به آرزوهاتون برسید.
من هم ممنونم از نظر قشنگتون!

آزاده یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 13:05

سلام ممنون از توضیحاتتون ما قصد سفر به پاریس داریم وشما به خوبی همهذچیو توضیح داده بودید
با امید سفرهای شاد و بی خطر برای شما و همسرتون

سلام
merci madame

امیوارم سفر خوبی در پیش داشته باشید.

تیرداد رایگان جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 14:06

سپاس از ثبت این همه زیبایی

سلام و سپاس از همراهی شما.
همیشه شاد باشید.

روژان جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 00:09

عالی بود.

سلام
ممنونم از نظر پر مهر شما.

N پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:49

سلام، خیلى عالى توصیف کرده بودین.... خیلى از خوندن نوشته هاى کاملتون لذت بردم، به نظرم هر کسى که میخواد بره پاریس، بهترین هتل novotel paris les hall هستش، در بافت قدیمى شهر پاریس قرار داره و اطرافش تا کیلومتر ها پر از رستوران هاى متنوع و نزدیک به Pompidou paris هست، انواااااع مغازه ها( سوپر مارکت، رستوران، KFC, McDonald's, لوازم تزیینى و ارایشی....) دقیقا بهش چسبیدن، با ١٠ دقیقه پیاده روى به موزه لوور میرسید و نیازى نیست تو صف چند ساعته بلیط واىسید! چون هتل خودش به قیمت ١٢ یورو داره، یکی از بهترین چیزاى این هتل اینکه با ٣٠ ثانیه پیاده روى به مترو chatelet یعنى بزرگ ترین مترو پاریس که به همه جا میره میرسید، خلاصه ک هتل صبحانه و اینترنت رایگان داره، حتما این هتل برید

شقایق شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 16:05

باسلام و ارض ادب خدمت شما... خیلی ممنون ک زیبایی هایی ک با چشمات دیدی لطف کردی و برای ما اینجا به تصویر کشیدی .خیلی خوشم اومد از فضای دیزنی لند امیدوارم یه روز هممون بتونیم بریم شما خودتون مقیم کدوم کشور هستید؟من خودم تا ب حال به ونیز ایتالیا رفتم و این اولین سفر خارج از کشورم بود ک برای تفریح به شمار میرفت اونجا هم خیلی زیبا و رویایی بود...
با ارزوی روز افزون برای شما

سلام بر شما
خیلی خیلی ممنونم از جملاتی که در وصف کار من و همسرم بیان کردید.
امیدوارم به زودی دیزنی لند رو از نزدیک ببینید. (هر چند خیلی گرونه)
در پاسخ سوالتون هم عرض کنم ما مقیم ایران هستیم و ونیز هم واقعا زیبا و خاطره انگیز هست. اگه یه بار دیگه بخواهیم یکی از شهرهایی که دیدیم رو دوباره ببنیم قطعا ونیز انتخاب اول خواهد بود.
همیشه شاد باشید.

یونس چهارشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:45

با سلام دوست عزیز واقعااااااااااا عالی بود خیلی دوست دارم رفتن رو تجربه کنم خیلی حال میده مخصوصا وقتی شما جالب نوشته بودید حس خوبی بهم دست میداد یه نویسنده عالی هم هستید با تشکر از شما دوست عزیز

ممنون از نظرات دلگرم کننده تان که واقعا اشتیاق و حس خوبی رو در من زنده کرد.
انشا... شما هم به ارزوتون برسید و بهتر از اینها رو تجربه کنید، که خواستن، توانستن است.

mehrdad سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:46

ممنون میشم در مورد مترو اطلاعاتی به من لطف کنید با چه بلیطی و چه خطی خودمو به دیسنیلند برسونم

سلام دوباره
بستگی داره که کدوم ایستگاه مترو نزدیک تر باشه به شما.
در هر حالت باید سوار قطارهای سریع حومه پاریس که RER نام داره بشید. RER سیستمی خارج از مترو است.
فایل پی دی اف کل مسیرهای RER رو در این لینک ببینید و بزنید تو موبایلتون (اگه ورسای هم بخواهید برید به دردتون میخوره):
http://parisbytrain.com/wp-content/uploads/2008/05/rer.pdf
خط قرمز (ََA) در انتهای A4 به دیزنی لند میرسه. پس شما در هر تقاطعی با این خط میتونید سوارش بشید. مثلا Chatelet Les Halles که با خط آبی و سبز RER تقاطع داره.
پی دی اف مترو هم در این لینک ببینید:
http://parisbytrain.com/wp-content/uploads/2008/06/metro.pdf
همونطور که میبینید ایستگاه Chatelet Les Halles که خودشون شاتلی میگن با اکثر خطوط مترو تقاطع داره و به راحتی به این ایستگاه میتونید برید.
فقط باید دقت کنید که به سمت Marne-la-Vallée سوار شوید. نگران نباشید تابلوها به حد کافی هست فقط سریعتر هتل رو ترک کنید تا زودتر از ده اونجا باشید. ضمنا روزهای تعطیل به دیزنی لند نرید که خیلی شلوغه.

سمیرا جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:43

mamnon tozihat aali bod.ama man chon kheili tarso hastam tasmim gereftam naram.:)

سلام
ای بابا!!

kim جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:02

ععععععععععععععععععععععععععععععالییییییییییییییییییییییییی

مررررررررررررررررررررررررررررسی!

نیر شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:12

سلام
عکسها بسیار زیبا بود خوشحالم ما می توانیم آتش بازی زیبارابینیم.
لطفا مسیر وایستگاه قطار مثل ورسا ی توضیح دهید
با سپاس

سلام، شرمنده شدم که نظر شما رو تایید نکرده بودم. قاطی شده بود سیستم وبلاگ.
پاریس سیستم مترو و RER داره.
فایل پی دی اف کل مسیرهای RER رو در این لینک ببینید و بزنید تو موبایلتون:
http://parisbytrain.com/wp-content/uploads/2008/05/rer.pdf
خط زرد (ََC) در انتهای C5 به ورسای میرسه. پس شما در هر تقاطعی با این خط میتونید سوارش بشید. مثلا Chatelet Les Halles که با خط آبی و سبز RER تقاطع داره.
پی دی اف مترو هم در این لینک ببینید:
http://parisbytrain.com/wp-content/uploads/2008/06/metro.pdf
همونطور که میبینید ایستگاه Chatelet Les Halles که خودشون شاتلی میگن با اکثر خطوط مترو تقاطع داره و به راحتی به این ایستگاه میتونید برید.
فقط باید دقت کنید که در RER به سمت Versailles-Rive Gauche سوار شوید. نگران نباشید تابلوها به حد کافی هست فقط سریعتر هتل رو ترک کنید تا زودتر از ساعت 9 اونجا باشید. ضمنا روزهای تعطیل به ورسای نرید که خیلی شلوغه.

فاطمه جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:43

عاااالی بود و باااا مزه
مرسی

سلام
ممنون از لطفتون.
پیروز باشید.

KIMIA دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:00

مرسی!!واقعاعالی بود!
حس میکردم دارم توی پارک قدم میزنم
وهمچنین مننون ازعکس های زیباتون

سلام
ممنون از لطفتون.
خیلی خوشحال شدم وقتی حستون رو با خوندن مطالب توصیف کردید.
موفق باشید.

ali پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:54

سلام
چه وبلاگ زیبایی
آدم دوست داره هی بخونه بره جلو
سفرنامه هارو خیلی دوست دارم
چون خیلی به راحت تر شدن و زیبا شدن سفر کمک میکنه
یک سوال :
هزینه سفرتون نفری چقدر شد ؟

سلام
از شما هم به خاطر نظر مثبت تون نسبت به وبلاگ واقعا سپاسگذارم.
راستش اون موقع نفری حدود ده تومن خرج کردیم.

رؤیا جمعه 10 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:07

با اجازتون من با قید نام وبلاگ از مطالب جذاب شما در کلوب استفاده می کنم.
ضمنا خـــــــــــــــــــــــــوش بحـــــــــــــــــــالتون.ای کاش جای ماها رو هم (کسایی که دوست دارند برن)خالی کرده باشید.

سلام
مطمئنا میتونید از مطالب وبلاگ با درج منبع استفاده کنید.
لطفا لینکی رو که مطالب رو درج کردید برای ما هم بفرستید.
ضمنا ما همیشه جای عاشقان سفر رو خالی میکنیم. واقعا کاش همه بتونند از نزدیک جاذبه های دیگر کشورها رو ببینند.

بانوی شرقی سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:08

با توصیف زیبایتان من رو بردید به فضای رویایی دیسنی لند که از بچه گی در تصوراتم بود.
و دقایقی با فراق بال و بدون استرس در گزارش و عکسها غرق شدم.
با تشکر

حس بسیار دلنشینی داری وقتی یه هموطن رو میتونی خوشحال کنی!
واقعا خوشحال شدم با دیدن نظر شما.
ممنونم.

پویان دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 23:33

منم امریکا واسه تحصیل بودم ۲۰۱۲م برگشتم همون موقم بادانشگاه به ارپام رفتم اگه اطلاعاتی خاسین درحدتوان کمک میکنم۰۹۳۹۸۰۸۷۷۸۳

مهسا سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:04

من سند به اسم خودم ندارم :(

سفارت هم جواب نمیده که اصلا" میخواهد یا نه . وقتی اسپانسر داره منو میفرسته از من چرا سند بخوان ؟ هیچ جای سایت دقیقا ننوشته چی میخوان .

ببینید سند بردن الزامی نیست. اونها میخوان تا حدودی متقاعد شوند که شما وابستگی در کشور دارید. اگه همسر و بچه تون ایران بمونند تا حدود زیادی مشکل حل میشه. سابقه بیمه زیاد هم یه دلیل هست که نشون میده شما به کشور بر میگردید. برخی سفارت ها حتی سند ماشین رو هم به حساب اعتبارتون میگذارند. ضمنا پرینت حساب بانکی هم یادتون نره.
موفق باشید.

مهسا سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:20

سلام

من هیچ جای سایت سفارت پیدا نکردم که چه داکیومنتی میخوان و تلفنی هم جواب نمیدن . اگه تو گوگل هم سرچ کنم موارد متفاوتی میخواهند . یکی بهم گفته با اینکه شرکت اسپانسر ماست ولی به غیر از سند شرکت از من هم سند شخصی میخواهند . حقیقت داره ؟ شما که از سفارت پرتغال اقدام نکرده بودید ؟

سلام
همونطور که فبلا گفتم ما از سفرات آلمان اقدام کرده بودیم. ولی به احتمال قریب به یقین سند رو هم میخوان. مگه اینکه شرکت مال خودتون باشه.

مهسا یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:28

تلفنی برای هفته دیگه وقت گرفتم :))))))))))))))))))

خبر میدم

مبارکه

مهسا یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:28

توی هیچ جای سایت ننوشته که چه مدارکی با خودمون باید ببریم سفارت . من تهران زندگی نمیکنم بخاطر همین هم سخته هی برم و بیام . به نظرتون چه مدارکی رو اماده باید بکنم ؟ ما که دعوت نامه داریم و مثلا" از طرف شرکت میخواهیم بریم ( البته 3 روز مهمون اونها هستیم ) به نظرتون پرینت حساب شخصی از من میخوان یا مال شرکتی که توش کار میکنم ؟ بیمه مسافرتی بگیرم ؟ باید همون روز بلیط و هتل بوک شده بهشون نشون بدم ؟ گواهی اشتغال به کار ازم میخوان ؟ اینارو ترجمه رسمی کنم ؟ مال شما هم اینترنتی وقت گرفتید و اینقدر طول کشید ؟ شما چی کار کردید ؟ از طریق آژانس ها میشه میانبر زد ؟

سلام
آژانس پول خون باباشو مبگبره. پس بیخیال بشید.
ما از طریق سفارت سختگیر آلمان اقدام کرده بودیم. وقت هم اینترنتی گرفته بودیم.
همه اونها که گفتید لازمه. الان اکثر سفارت ها ترجمه رو هم میخوان.
پرینت حسابٰ - سند ملکی - بیمه مسافرتی - دفترچه بیمه - گواهی اشتغال بکار - رزرو هتل و بلیط دقیقا مطابق درخواست زمان سفر الزامی است. بیشتر هم بود حتما ببرید. دعوتنامه به تنهایی شرط صدور ویزا نیست.

مهسا شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:20

ای وای پس یخ خواهیم زد... بریم یا نریم ؟
راستی لیسبون هم به پورتو تبدیل شد :) من شرمنده ام :)

برید، زمستان اروپا هم دلچسبه. حتما برید. پول دارید کشورهای جنوبی تر رو هم اضافه کنبد. اسپانیا، ایتالبا.
شما 15 آبان میرید مصاحبه. 15 روز بعد نتیجه میاد. اول آذر میرید برف رو دیدید!! :)
پورتو هم جای زیبایی است، البته ما نرفتیم.

مهسا شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:52

سلام

ما دعوت ناممون 20 شهریور بود . ولی سفارت بهمون 20 آبان وقت داد که تازه بریم سفارت و ... :)

ماهم همون وقت رو گرفتیم دیگه . خلاصه فعلا" افتاد اون موقع . نمیدونم چرا انقدر دیر وقت میده ما فکر کردیم تو 1.5 ماه برسیم ویزا بگیریم باید بگیم تاریخ دعوت ناممون هم عوض کنند. حالا امیدوارم ویزا بدند . ولی به یادتون هستم

موفق باشید

سلام
خیلی حیف شد. به سرمای استخوان سوز اروپا میخورید.
ما آخر شهریور در پاریس یخ زدیم (البته لیسبون کلا گرمه)
حتما منتظر نتیجه کارهاتون هستم.

مهسا سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:53

خیلی منوننننننم

این ibis برای اون تاریخ پر شده ولی از راهنمایی هاتون خیلی استفاده میکنم ممننننونم

سلام، خواهش میکنم.
فقط قول بدید پس از برگشتن از سفرتون برام یه کم بگید.

مهسا سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:35

ممنونم

شما یک هتل مناسب نزدیک کترو میتونید به من معرفی کنید ؟ تو سایت ibis نمیتونم بفهمم کدومش نزدیک مترو هست . شما کدوم هتل بودید؟

ما Perdix Rouge بودیم. 83 یورو بدون صبحانه. هتل قدیمی و کوچیکی بود. من به جز نزدیکی مترو چیزی ندیدم از این هتل. البته review های خارجی ها برای این هتل تو این رنج قیمت خیلی عالی بود. اون روزها که ما رفتیم 120 یورو کمتر ibis در پاریس نبود. برای شش شب بیشتر از 200 یورو فرق میکرد.
تو سایت ibis روی access کلیک کنید میتونید فاصله تا مترو را ببینید.
پیشنهاد من مطالعه کامل Review ها در سایت بی نظیر tripadvisor است. مثلا این هتل که براتون پیدا کردم 15 دقیقه پیاده روی تا ایفل داره،
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g187147-d197674-Reviews-Ibis_Tour_Eiffel_Cambronne-Paris_Ile_de_France.html
در google map زیر هم میتونید فاصله مترو رو داشته باشید:
http://goo.gl/maps/bMsKe

مهسا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:19

من دخترم نباشه دلم نمیاد برم دیزنی لند

به نظر شما توی شهر پاریس قسمت شمال و جنوب و مرکز و.... خیلی فرقش محسوس ؟ کدوم بهتر و مناسب تره ؟ بخاطر هتل میپرسم چون تفاوت قیمت داره

این دفعه با دخترتون میرید انشالله.
فرق نواحی شهری یا Arrondissements پاریس انقدر زیاده که تو سایتهای گردشگری چندین صفحه در خصوصش توضیح داده شده. به عنوان نمونه:
http://www.aviewoncities.com/paris/arrondissements.htm
که ما در ناحیه 19 بودیم. البته در 20 متری ایستگاه مترو که اصلا دوری از مرکز رو حس نکردیم. مراکز مرغوب شهری و توریستی اقامت خیلی گرونی رو برای ما با این وضع ارز و در این فصل سال به بار میاره!
توصیه میکنم در نزدیک بودن به مترو دقت کنید، تعداد روز اقامت رو زیاد بگیرید و در استفاده از مترو صرفه جویی نکنید. پاریس بیش از حد تصور بزرگه و با پای پیاده کم میارید.
پیروز باشید.

سعید شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 17:41

سلام خیلی خوب توصیف کردید
برام خیلی جالب بود چون نرفتم و نخواهم رفت (با حقوق 500 هزار تومن)
ولی بازم دمت گرم

سلام
خوشحالم که مفید واقع شده.
انشالله به آرزوهاتون میرسید.
موفق باشید.

SsSsSs دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:25

یعنی هر شهری که دانشجو باشیم به غیر از تهران میتونیم بریم از تهران کارت دانشجویی بگیریم؟

سلام دوباره
بله
حتی براتون پست هم میکنند نیازی نیست تهران باشید
تلفنی اقدام کنید دو روزه آماده میشه.

SsSsSs یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:03

سلام
میخواستم ببینم این کارت دانشجویی بین المللی چجوریاس؟چطوری میشه بگیریمش و اینا؟میشه یه کم بیشتر توضیح بدید؟
چون احتمالا میخوایم بریم همون دیزنی لند

سلام
امیدوارم سفر خوبی داشته باشید.
تو همون دیزنی لند هزینه کارت دانشجویی (اگه همون تخفیف هنوز وجود داشته باشه) را به راحتی وصول میکنید.
ما از باشگاه دانشجویی دانشگاه تهران خریدیم.
یه گواهی اشتغال به تحصیل میخواد با کپی پاسپورت و عکس.
هزینه هم 17 تومن یادمه.
باز هم سوالی بود در خدمتم.

نیما شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:50

منطورم یک پارکه ودو پارکه بود و این که کسی بهتون دعوتنامه داه بود

سلام مجدد.
دیزنی لند از دو قسمت مجزا تشکیل شده که اولی پارک اصلی و دومی استودیو پارک نام داره.
بلیط پارک اصلی رو میتونید با و یا بدون استودیو پارک بگیرید. ولی نمیتونید فقط بلیط استودیو پارک را بخرید.
دعوتنامه برای اخذ ویزا هم داشتیم.

نیما جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:55

اقا کلا پول بلیط و ویزا تون چه قدر شد و
منظورت ا دو پار چی بود

سلام
کل بلیط و ویزا که اون زمان (یه سال پیش) خیلی فرق میکرد.
ویزا 141 هزار تومان بوذ و بلیط حدود 1200
متوجه نشدم که کجا ما از دوبار صحبت کردیم. میشه بیشتر توضیح بدید.

امیر دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:20

من هم دوستدارم بیام.
اگر خواستید دوباره برید من رو هم بیخبر نذارید لطفا
با تشکر از وبلاگ خوشگلتون.


سلام و ممنون.
حتما

diba جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:57 http://www.booktolearn.com


آرشیو کتابهای مسافرتی و جهانگردی
http://www.booktolearn.com/?cat=93

مجموعه کامل کتابهای جهانگردی و گردشگری
http://www.booktolearn.com/?p=1329

آرشیو یکصد ساله نقشه‌های موسسه نشنال جئوگرافیک
http://www.booktolearn.com/?p=1323

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد