من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

تصاویر سفر ونیز (سری دوم)

اول از همه بابت تاخیری که در نوشتن ادامه مطالب داشتم معذرت میخوام. حتما سرعت به روز رسانی رو بیشتر خواهم کرد تا شرمنده دوستان گلم که مرتب به این وبلاگ سر میزنند نباشم. همون طور که در پست اول تصاویر سفر به ونیز نوشته بودم اواخر تابستان امسال و در یک روز خیلی گرم فرصتی دست داد تا بخشی از زیبایی های این شهر شگفت آور رو ببینیم. دو هفته پس از بازگشتمون به ایران وقتی در خبرها دیدم که چطور خیلی از قسمتهای شهر زیر آب رفته و توریستها، چمدانها رو بالای سرشون حمل میکنند، تازه فهمیدم چقدر خوش شانس بودیم که در هوای مطبوع و در شرایط عادی به این شهر سفر کردیم. به هر حال این روز تکرار نشدنی بخشی از سفر سی روزه ما به اروپا بود که تا سالها خاطرات آن همراهمون خواهد بود. آرزو میکنم بخشی از عکسهایی که گرفته بودیم و اینجا ثبت میکنم سالها ماندگار باشد تا تجدید خاطره ای برای ما و ره آوردی باشد برای بازدید کنندگان این صفحه. 

 


 قایقهای Gondola با مالکینی که لباس یک شکل (راه دار سیاه یا صورتی) دارند از نمادهای ونیز هستند
 

یکی از 118 جزیره ونیز
 

Gondola ونیز

ایستگاه اصلی Gondola که از بالای برج میدان San Marco عکس گرفتیم
 

ایستگاه Gondola ونیز

همان ایستگاه که در عکس قبلی دیدیم
 

ونیز

از میدان San Marco این عکس را هم ثبت کردیم
 

 عکاسی در ونیز 

 یکی از نقاطی که دید کلی به ونیز دارد و مردم برای عکاسی پیاده به آنجا می آیند
 

صنایع چوبی در ونیز

در نهایت ناباوری، تمام این اجناس از چوب ساخته شده بود!
 

کانال ونیز 

همه جا کانال و آب!

 

خوراک در ونیز

تنقلات ونیزی
 

ماسک بالماسکه

ونیز با ماسکهای بالماسکه نیز مشهور است  

 

 رستوران ونیز

یکی از رستورانهای با صفای ونیز!
 

پرچم ایتالیا

از پنجره برخی خانه ها پرچم ایتالیا آویزان بود
 

خانه ها ونیزی

عاشق صفای خانه های این شهر شدم!
 

غروب ونیز

غروب ونیز را نباید از دست داد
 

پل ریالتو 

تصویری که از روی پل ریالتو در ساعات گرگ و میش ثبت کردیم 

 

کانالهای ونیز 

آخرین ساعات شب هم کانالها، تماشایی بودند 

 

ونیز 

اسکله عکس چهارم در یک شب دلپذیر تابستانی
 

 

جدایی از ونیز خیلی سخت بود، ولی باید سوار این قطار میشدیم و عازم فلورانس!
 

قطارهای ایتالیایی خیلی با کلاس تر و مدرن تر از سایر کشورهایی بود که دیدیم

نظرات 12 + ارسال نظر
سمانه دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 17:45

سلام واقعا لذت بردم مخصوصا از پیج رم ، ونیز ، پاریس که واسه کریسمس می خوام برم البته اگه ویزا بدن چند تا سوال هم دارم اگه کمک کنین ممنون میشم :) از ونیز به پاریس از چه راهی بهتره برم و واسه ویزا اگه رزرو هتل و بلیط باشه کافیه یا قطعی بودنشون به موافقت ویزا کمک میکنه؟

سلام
مثل همیشه خوشحالم که تونستم نظز یه دوست جدید رو جلب کنم.
هر کمکی از ذستم بیاد در خدمتم.
ونیز پاریس مسافت زیادی است و با توجه به اینکه زمستان سفر میکنید پیشنهاد من پروازهای ارزان است.
قطعی بودن بلیط و هتل فکر نکنم تاثیری داشته باشه، ولی رزرو هاتون رو طوری انجام بدید که تا زمان اخذ نتیجه از سفارت باطل نشده باشه. شنیدم بعضی موقع ها استعلام میکنند.

مهدی یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:59 http://sahbaye-agahi.blogfa.com

این عکسها واقعاً زیباست، مخصوصا من که عاشق ایتالیام اما حیف دیگه وفت ندارم و باید برم به کارهام برسم، انشاءالله بعداً الباقیشو می بینم

هر کس به تماشایی رفتند به صحرایی / ما را که تو منظوری خاطر نرود جایی
یا چشم نمی بیند یا راه نمی داند / هر کو ز وجود خود، دارد ز تو پروایی
دیوانه عشقت را جایی نظر افتادست / کانجا نتواند رفت، اندیشه دانایی
سعدی

سلام دوباره
خیلی انرژی گرفتم از لطفتون به وبلاگ.
ما هم از وقتی ایتالیا رو دیدیم عاشقش شدیم. واقعا مقصد متفاوتی است.
امیدوارم بزودی مطالب شما رو در مورد دیدارتون از کشور محبوبتون بخونم.

آوا پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:50 http://silence60.blogfa.com

سلام
من هم قراره یه سفری به رم و اینالیا داشته باشم در خصوص حمل و نقل شهری و مترو یا سیستم اتوبوس رانی اگر میشه راهنمایی کنین ممنونمضمنا برای رفتن از رم به پاریس چی رو انتخاب می کنید؟هواپیما یا قطار؟

سلام، انشالله سفر خوب و خوشی داشته باشید.
پیشنهاد میکنم از لحظه لحظه اش لذت ببرید.
ما کلا در داخل شهر از اتوبوس استفاده نکردیم، چون مترو برای کسانی که زبان کشور مقصد رو بلد نیستند راحت تره.
مترو پاریس که محشره و شما رو به همه جا وصل میکنه. مترو رم با توجه به بافت تاریخی شهر، خطهای کمتری داره. بنابراین هتل نزدیک مرکز شهر (مثلا ایستگاه راه آهن که در پست رم توضیح دادیم) خیلی میتونه مفید باشه.
با توجه به فاصله زیاد پاریس تا ونیز، گزینه اقتصادی هواپیماست ولی اگه پول دارید و عاشق تماشای مسیر، هیچ چیز جای قطار رو برای شما نخواهد گرفت.
ضمنا تبریک میگم که ونیز و پاریس (دو تا شهر از اروپا که من فکر میکنم ارزش دوبار دیدن رو داره) انتخاب کردید.
باز هم در خدمتم.

مونا شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:57

خیلی خیلی جالب بود
ممنونم

سلام
خیلی خوشحالم که مطالب وبلاگ، نظرتون رو جلب کرده.
باز هم منتظر دیدنتون هستیم.

زیارتی جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 17:10 http://http://malard-geo.blogfa.com/

با سلام. خسته نباشید. گزارش زیبایی بود. نوروز باستانی بر شما و همه ایرانیان هموطن فرخنده باد.

سلام و سپاس از بازدید شما.
نوروز بر شما هم پیشاپیش مبارک.

هادی صمدی جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:28 http://www.photosamadi.blogfa.com

سلام
دید خوبی در عکاسی دارید ، در بین دوستانی که عکاس نیستند ولی عکس سفری میگیرند شما بهترین تصاویر رو ثبت کردید ، به نظر میاد بسیاری از عکسها رو غریزی ثبت کردید ، عکسها کمی در ترکیب بندی مشکل دارند که میتونه با مدتی آموزش به نتیجه بسیار مطلوبتری برسید . آفرین

سلام
خیلی خیلی ممنون از دلگرمی تون.
واقعا امیدوار شدم. راستش ترکیب بندی رو حدس میزدم مشکل داشته باشیم، ولی نمیدونم از کجا یاد بگیریم. اصلا منبع خوب داریم؟
به هر حال واقعا سپاسگذارم. منتظر نظر یه حرفه ای مثل شما بودیم.
با اجازتون لینکتون کردیم.

فرزانه پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 http://f721.blogfa.com

سلام؛
تصاویری از ونیز فوق العاده زیباست. لذت بردم.
خوش به حالتون! به شما غبطه می خورم.منم دوست دارم برم ونیز

سلام
ممنون از لطفتون
آرزو میکنم به همه آرزوهاتون از جمله سفر به ونیز برسید.

الهام چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:02 http://www.nomadictourism.blogfa.com

سلام روز به خیر
سفرنامه زیبایی بود
همیشه در سفر باشید.
با افتخار لینک شدید.

سلام
خیلی ممنون از لطفتون.
وبلاگ شما هم زیباست، من هم شما رو لینک میکنم.
موفق باشید.

فرشته سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 13:05

چرا بلاگ اسکای دکمه کامنت خصوصی نداره؟
دوباره سلام.
ظاهرا حسابی شلوغ بوده ای و سه هفته ای کلا غایب!
گزارش ونیز رو نخوندی؟ هوای بارونی باعث تاخیر می شد و نتونستیم بریم میدون سن مارکو...
ولی عکسای تو رو خیلی دوست داشتم.
به مسئولین بگین تعدادشو بیشتر کنن

سلام فرشته عزیز
راست میگی سه هفته کلا تعطیل بودم.

فروغ سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:26 http://frooq.mihanblog.com

عکساتون فوق العاده اس. ممنون .

سلام و سپاس از لطفتون.

فرشته سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:13 http://orangebackpack.blogfa.com/

سلام صنم جان. چه عجب!
کاش از سن مارکو عکس بیشتر می ذاشتی... چون ندیدمش هرچی عکس میبینم باز سیر نمیشم.

سلام، شرمنده شما و همه دوستام هم هستم.
قرار بود از بالی شما هم خبر بگیریم که اصلا فرصت نکردم، یه سر زدم و دیدم که مطلب رو گذاشتید. امروز حتما همه شو میخونم.
سن مارکو به واقع قلب ونیزه و واقعا دیدنیست. متوجه نشدم که شما ونیز رو دیدید و سن مارکو رو ندیدید؟

سپیده دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:34 http://fileman.ir/

دانلود طرح کسب و کار آموزش کسب درآمد از اینترنت http://fileman.ir/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد