من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

تصاویر سفر لیسبون (سری اول)

لیسبون که غربی ترین پایتخت اروپایی است و در لبه ساحلی اقیانوس اطلس واقع شده به نسبت خیلی از شهرهای اروپایی گردشگر کمتری را از کشور ما پذیراست. به دلیل آنکه جزء ارزانترین مقاصد اروپایی است و جاذبه ها و طبیعت زیبایی دارد، از نظر تعداد گردشگر ورودی در رده شهرهایی نظیر فلورانس قرار دارد.

اوایل پاییز 2012 چند روز در این شهر بودیم. با اینکه خستگی سی روز خارج از شهر و دیار بودن بر ما سنگینی میکرد ولی از آخرین ایستگاه سفر باید لذت میبردیم. هوا بینهایت مطبوع بود. شهر بر روی تپه هایی ساخته شده بود که حتی از هواپیما هم کاملا مشخص بود. کوچه های باریک که تراموا هم در برخی از آنها تردد میکرد، شاخصه شهر بود. وضعیت اقتصادی مردم اصلا خوب به نظر نمیرسید، رستورانها خالی بود و گارسون ها مدام توریستها را دعوت به سرو غذا میکردند. افراد بی خانمان زیادی در پیاده رو ها اقامت میکردند. در کل با اینکه در بدو ورود فرودگاه و خود شهر حقیر به نظر میرسید، ولی آن را مقصد متفاوتی یافتیم که باید رفت و دید. اگر چنین فرصتی نشد از لنز دوربین دیگران و اگر آن هم نشد از نگاه ما.


یکی از میادین اصلی شهر که پس از خروج از هتل در اولین غروب اقامت مان با آن مواجه شدیم.


قایقهای موتوری، رستورانها (البته خالی از مشتری) و هوای مطبوع در امتداد اقیانوس اطلس


به یاد قایقهای کاغذی!


فقط با قدم زدن در زیر پل 25 آوریل که دهانه اصلی آن یک کیلومتر طول دارد میتوان عظمت آن را درک کرد.


صدای پای پاییز حتی در لیسبون هم شنیده میشد.


مقصد توریستی ارزان یعنی این: مک دونالد، یک یورو!


Belem یکی از جاذبه های اصلی توریستی لیسبون است مملو از نمادهای اکتشاف و دریانوردی.


ترام و کوچه های باریک و شیبدار.


همان خیابانک ها!


شرح قبلی


به یاد شهرهای جنوبی ایران ما


یادبود اکتشافات (Monument to the Discoveries)


نمیدانم آیا این هم ساعت آفتابی است؟


آخرین شب اقامت در لیسبون


و خداحافظ اروپا!

نظرات 17 + ارسال نظر
شهرام شنبه 13 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:28 http://safar33.blogfa.com/

متاسفانه بعد از برطرف شدن مشکل بلاگفا ، همه اطلاعات وبلاگم پاک شد واین فرصت که تبادل لینک با وبلاگ پر محتوی شما داشته باشم از دست رفت .امید وارم که طبق قولی که بلاگفا داده اطلاعات برگرده .....سربلند باشید

سلام
خیلی ناراحت شدم برای این اتفاق.
امیدوارم بزودی حل بشه و باز هم در تبادل لینک باشیم.

ali شنبه 6 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 20:23

سلام ممنون از شماو مایل به سفر شدم واطلاعات بیشتر اگه ممکنه مرسی

سلام
انشالله سفرهای خوبی تدارک ببینید و در این راه من هر اطلاعاتی داشته باشم در اختیار شما قرار میدم.

شهرام سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 07:51 http://safar33.blogfa.com/

سلام
دوست عزیز به محض بر طرف شدن مشکل سرورهای بلاگفا حتما لینک شما را قرار میدم ...متاسفانه چند روزی امکان دسترسی به پنل مدیریت وبلاگ مقدور نیست ....

پیروزباشید

سلام
ممنون

شهرام سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:21 http://safar33.blogfa.com

سلام
بسیار عالی ...لذت بردم از خوندن سفرنامه هاتون

خوشحال میشم به منم سربزنی ودر صورت تمایل تبادل لینک داشته باشیم

ایام بکام

شهرام

سلام
خوشحالم که یه دوست جدید و عاشق سفر پیدا کردم.
مطالب پاریس شما رو خوندم و هوای پاریس پیدا کردم دوباره!
با کمال میل آماده تبادل لینک هستم.
موفق باشید.

hamed hamedan پنج‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:42

شهر بسیار زیبایست , ممنون از این تصاویرتان , لطفا بیشتر در مورد شهرها اطلاعات بگذارید

سلام
از درج نظرتون سپاسگذارم.
حتما سعی میکنم به خواسته دوستان عمل کنم.
موفق باشید.

پانی دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 20:36

سلام خسته نباشید
مرسی از وبلاگتون.دارم یک تحقیقی می کنم در رابطه با یک رودخانه در شهرمان که به اینجا رسیدم.مسیر قایقرانی شهری خوبی در اروپا میشناسید که به درد تحقیق من بخوره؟ می خوام به عنوان یک مورد بررسی کنم.مرسی

سلام
شرمنده که دیر جواب دادم. سفر بودم.
اروپا پر از آب است و اکثر شهرها رودهای قابل قایقرانی و حتی کشتی رانی دارند.
مثل سن در پاریس - دانوب در بوداپست و وین
اگه سوال دیگه ای بود در خدمتم.

مهسا چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:06

هتل های ibis بامزه هستند . شما تو فرانسه این هتل رفتید ؟

آزه هتلهای تمیز و جالبی هستند. تو پاریس گرونتر از بقیه بودند اونجا نبودیم. ولی شهرهای دیگه اروپا ibis موندیم.

مهسا چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:03

:) بازم ممنونم

اِ چقدر فاصله کمه . من بیشتر از این فکر کردم . بخاطر همین با همکارم به فکر بارسلون که نزدیکتر هست افتادیم. شما اونجا رفتید ؟ بخاطر فاصله و منطقه خوبش برای هتل میپرسم ولی پاریس هم باید روش فکر کنم :) شما چی میگید ؟ فکر کنم هزینه پاریس 2 برابر باشه . شما شانسی اون قیمت بلیط رو پیدا کردید.

سلام دوباره
اصلا شانسی نبود. Dohop.com را ببینید. هر چی بخواهید داره. هتل تا بلیط. در ضمن با برگشت به پاریس تقریبا به همون اندازه ای که پرواز میکنید از زمان سفرتون به ایران کم میشه. (یه مقدار جزئی هم از هزینه کم میشه البته) پس با صرفه است.
من بارسلون نبودم ولی مادرید رو دیدم. هتل هم رده ibis لیسبون تو پاریس دقیقا دو برابر قیمت داشت. ولی فکر نکنید تو این فصل بارسلون هم زیاد ارزون باشه.
ضمنا پاریس یه چیز دیگه است.
باز در خدمتم.

مهسا سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:44

خیلی ممنونم که انقدر زود جوابمو دادید
ما 1 ماه دیگه قرار است بریم و دقیقا" الان نمیدونم محل کارمون کجاست
از لیسبون تا پاریس چند ساعت پرواز است ؟ ببخشید مزاحمتون میشم

سلام دوباره
خواهش میکنم
دو ساعت و نیم از پاریس تا لیسبون زمانه که یه ساعت هم به خاطر تغییر ساعت اضافه میشه
هر چی باشه ارزش داره از دست ندید
سوال جدید?:-)

مهسا سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:35

سلام دوست عزیز

من به همراه همکارم 1 ماه دیگه به مدت 3 روز برای ماموریت کاری قرار اسا از ایران برویم پرتقال.
شما هم تعریف کردید و هم از فقر اونجا صحبت کرده بودید . به نظر شما ما بیشتر از 3 روز اونجل بمونیم؟ ارزش داره ؟ جای گردشی زیاد نداره درسته ؟ میشه راهنمایی کنید که اگه بمونیم کجا بریم ؟ هزینه هتل اونجا چطور است ؟ کجای شهر بهتر است و یا آیا برای خرید هم جای خوبی داره ؟ میشه لطفا به ایمیلم جواب بدید ؟ ممنونم

سلام
بابا کلا سه روز؟ حیف نیست سه روز برید اروپا! لیسبون میرید دیگه؟
اولا اینکه پرتغال کشور ارزونی است و ما هتل ibis را حدود 70 یورو (بدون صبحانه) گرفته بودیم. دوما جاذبه های توریستی خیلی مشهور و زیادی نداره و همون سه روز به راحتی کافیه. ولی قطعا ارزش دیدن داره.
اکیدا توصیه میکنم کشورهای نزدیک رو از دست ندید، اگه بتونید بلیط ارزان به بارسلون و پاریس بگیرید، عالی میشه. (ما از vueling بلیط یک طرفه پاریس به لیسبون را حدود 60 یورو گرفته بودیم)
ضمنا کار اداری شما کدوم بخش شهر هست؟ بخاطر هتل میپرسم.
سوال داشتید حتما بپرسید، خوشحال میشم کمک کنم.

رضا سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 http://safarbedigarsu.blogfa.com

سلام
من که با عکس های شما سفر کردم
موفق و موید باشید
خوشحال می شم با وبلاگ شما تبادل لینک کنم

سلام
به وبلاگ ما خوش آمدید. ممنون از نظر با انرژی شما.
من شما را لینک کردم.
موفق باشید.

سید چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:27 http://mostafa83m.blogfa.com/

سلام
وب بسیار زیبا و پر محتوایی دارید،آفرین بر اراده شما و خسته نباشید.

واقعا سفر به اروپا با ماشین شخصی خیلی خوب است،من هم این تجربه را داشتم البته از خود اروپا به سایر کشورهای اروپایی،استفده ای که از سفر با ماشین در سفر می بریم با هواپیما نمی شود برد خصوصا که از جاده های ناسیونال استفاده شود ،بهتر است ،هم عوارض کمتر پرداخت می شود و هم از مکان ها بهتر لذت برده می شود
همواره شاد و سلامت باشید[گل]

سلام
خیلی ممنونم از نظر مثبت شما نسبت به وبلاگ ما.
من هم به وبلاگ شما سر زدم و خوشحال شدم که یه مقیم اسپانیا از تجربیات سفرهای این کشور گفته.
برای همین به جعبه لینکهای وبلاگ اضافه کردم.
شما هم همواره موفق باشید.

صادق چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:29 http://natureiran.persianblog.ir/

نوشتن بعضی جزئیات، زکات سفر است! خیلی به درد بقیه می خورد توضیحاتی که درباره قطار در پستهای قبلی داده بودید بسیار عالی بود ای کاش فرصت بیشتری داشتید و مفصل تر درباره این کشورها و فوت و فن سفر کردن حرفه ای به آنها را می نوشتید
درود بر انتخابهای زیبای شما

سلام
شما از پاریز تا پاریس را دیده اید! دیگه نیازی به نوشته های دیگران ندارید.
حتما هر چی که میدونم با توجه به فرصتی که دارم درج خواهم کرد.
خیلی ممنون از لطفتون.

A&Z سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:52

سلام علیکم
چه خبر؟ خوبین؟ خیلی خیلی خوشحال شدم پست جدیدتون رو دیدم
خوب شد که ادامه دادین... این روزهای شلوغ هم میگذرن انشا...
عکساهم خوشجل موجل! مخصوصا سنگفرشها رو دوست داشتم و حتما اگه فرصت بشه سعی میکنم در آینده الگوبرداری کنم..
موفق باشین...

سلام بر زوج ...!
ممنون از لطفتون
سرمون بیشتر شلوغه برای مراسم یکی از دوستان
خوشحالم که لیسبون منبع الگوبرداری شده برای آینده. باز هم به ما سر بزنید و باعث دلگرمی بشید.
شما هم موفق باشید.

شیما و علی شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:42 http://malish.blogfa.com

سلام صنم عزیز و بازم خوب شد که بالاخره پس از یکی دو ماه استراحت کرکره ها رو بالا کشیدی؟!!!
تا اونجا که یادمونه تو برنامه قبلیتون لیسبون نبود؟چی شد اونجا رفتید؟!
عکس ها مثل همیشه فوق العاده بودن
حالا قراره دوباره از اول شروع کنید و این بار سفرنامه های کامل رو بنویسید دیگه؟! درست گفتیم یا نه؟
امسال برنامه اروپا دارید یا نه؟
ما که با یه حساب سرانگشتی به این نتیجه رسیدیم برای سفری مشابه سال قبل حدود 12 میلیون برای دو نفر درمی یاد که به نظرمون اصلا نمی ارزه.
به خصوص که دیگه اکثر کشورهای اروپایی رو گشتیم و جذابیتش برامون کم شده.
در هر حال موفق باشید.

سلام بر Couples عزیز
آره لیسبون هم اضافه شده بود، نمیدونم خوشتون اومد ازش یا نه؟ برای ما که جالب بود. راستش تعداد زیادی از تصاویر سایر شهرهایی که رفتیم مونده هنوز.
امسال برنامه نداریم. دوست دارم یه بار از یونان شروع کنیم. نمیدونم کی قسمتمون بشه.
شما کره زمین رو تموم کردید ما اندر خم یک کوچه ایم!

امیر شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:04

درود بر شما
وبسایت خیلی توپی داری تبریک میگم
منتظر پست های بعدی هستیم

سلام
ممنون از لطفتون.
چشم، پست جدید هم میزنیم. امیدوارم دوباره سر بزنید.

احسان پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:59 http://manesan.blogfa.com

سلام به شما

به به این پست رو دوست داشتم.لیسبون و پرتغال رو باید حتما ببینم.کاملا با شما موافقم که کمتر ایرانیان حتی اهل سفر گذارشون به این کشور زیبا می افتد و صد در صد باید رفت.
حال شب آخرین رو کاملا درک می کنم.
مرسی و شاد باشید.

سلام احسان عزیز
خوشحالم که پست رو دوست داشتید و آرزو میکنم هر جایی که آرزو دارید ببینید.
شب آخر رو که دیگه نگو!
منتظر پستهای خوب شما هم هستیم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد