من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

تصاویر سفر پاریس (سری دوم)

با وقفه ای که مکررا در به روزرسانی وبلاگ دچار شده ام، دوست دارم عقده گشایی کنم و بیشتر بنویسم. اما چه کنم که حتی مجال کوتاه نوشتن را هم ندارم. آرزو دارم دوباره سفر کنم و دوباره انرژی بگیرم. دوباره بنویسم و از لذت بردن دیگران لذت ببرم.

قبلا از پاریس دوست داشتنی و شلوغ نوشته ام. اینکه زیباست و دلفریب. تعدادی عکس از سفری که در چنین روزهایی به این شهر داشتم را منتشر میکنم. امیدوارم عذر غیبت را پذیرا باشید.


همچنان ایفل و عکسهای دلفریبش


رود سن از روی برج ایفل


در اکثر پارک های پاریس، صندلی هایی بدون قید و بند برای گذران اوقات مردم وجود دارد


پانتئون پاریس مدفن نام های بسیاری مثل ویکتور هوگوست


پنجره های مشهور کلیسای نتردام را در خیلی از عکسهای جهانگردان میتوان دید


Kilometer zero یا کیلومتر صفر، نقطه ای در مقابل کلیسای نتردام که فاصله تمامی شهرهای فرانسه نسبت به پاریس از آن سنجیده میشود


شب + رود سن، زیبای زیبا


شبها خیابانهای اطراف ایفل ارکستری برپا بود برای خودش!


... و روزها صحنه مد!


از این پنجره، فقط نگاهی به مدفن ناپلئون انداختیم تا 17 یورو save کنیم


پارک نزدیک موزه لوور


همان پارک


تابلوی خیابان مشهور شانزه لیزه که حتی ماکت آن را میتوان به عنوان سوغاتی خریداری کرد!


مبدا تولید هر میوه را در تابلوهای اکثر میوه فروشی های اروپا میتوان دید


داخل یکی از فروشگاه های خیابان شانزه لیزه


یکی دیگر از فروشگاه های این خیابان نامی


دفتر تویوتا در شانزه لیزه


طبقه دوم تویوتا


بلوار عریض شانزه لیزه


و دفتر ایران ایر در همان بلوار


آسیاب سرخ مشهور "مولن روژ"


اپرای پاریس در یک روز کاملا ابری و تاریک پاییزی



نظرات 13 + ارسال نظر
عکاشه یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 14:27

خیلی قشنگ بود دست شما درد نکند ما که نمیتوانیم برویم حداقل از زحمات شما لذت میبریم

سلام
ممنون از لطف شما.
انشالله میرید.
سایت جدید ما هم سر بزنید. به زودی با مطالب متنوع تر در خدمت خواهیم بود.
otrip.ir

شهرام دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:08 http://safar33.blogfa.com/

سلام

به هر حال بعد از خرابی چند ماهه بلاگفا تصمیم گرفتم دوباره بنویسم ...طبق قرار قبلی قرار بود لینک شمار ا در وبلاگم قرار بدم ....Done ! ...خوشحال میشم شما هم منو لینک کنید ...
با تشکر شهرام

سلام
ای داد. خیلی سخته. میدونم چی میگید.
لینک شما به وبلاگ اضافه شد.

ناصر سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 19:58

البته درباره پاریس کنی اغراق سده .
فکر می کنم از پاریس کثیف با بوی تند ادرار که در تمام سطح شهر پخش است ، نبابد گذست.

سلام
هیچ اغراقی نیست.
دقیقا در پست اول پاریس با عنوان "تصاویر سفر پاریس (سری اول)" از زشتی ها هم گفتیم.

حسین شنبه 6 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:18

سلام . ممنونم بابت راهنمایی هاتون . متشکرم

سلام
خواهش میکنم.

حسین پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:02

سلام و خسته نباشید .
متشکرم بابت وبلاگتون .
من و همسرم برای شهریور قرار بریم آنتالیا .
لطف میکنید ما رو راهنمایی کنید ، برای اولین بار هم هست که سفر خارج از کشور میریم .
هنوز هیچ کاری نکرده ایم ، فقط تصمیم به مسافرت گرفته ایم .
مراحل تهییه بلیط ، تور ، کارهای قبل از سفر و کار های بعد از سفر و همچنین کار های در کشور ترکیه رو توضیح بدید .
متشکرم ازتون .

سلام
راستش ما تا حالا آنتالیا نرفتیم و چون بدون تجربه هستم در این زمینه احتمالا اطلاعات من برای شما مفید نخواهد بود.
ولی یک توصیه کلی این که هتل رو با آژانس تو قرارداد قطعی کنید تا احتمال تغییر بعد از رسیدن به مقصد نباشه. با استفاده از سایت tripadvisor.com نظرات مهمانان قبلی هتل رو بخوبی بخونید و از معایب آن اگاه باشید. به عکسهایی که همین مسافرین (نه مدیریت هتل) از سایت گذاشتن خوب دقت کنید.
وقتی با تور میرید دیگه بلیط و هتل و ترانسفر بر عهده تور هست و شما قاعدتا نباید نگرانی در این خصوص داشته باشید.
ساعت پرواز ها رو طوری انتخاب کنید که یک روز هزینه اضافه هتل ندید. مثلا پرواز 10 صبح برگشت یعنی یک شب اقامت بدون فایده در هتل. در حالی که اگه پروازی برای مثلا 12 شب قبل باشه همه ترجیح میدن با اون برگردن تا هزینه مازاد تحمیل نشه.
پیشاپیش سفر خوبی براتون آرزو میکنم.

tabiatgard پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:04 http://www.tabiatgard.blogfa.com

سال نو مبارک
شاد باشید

سلام و سپاس
سال نو شما هم مبارک.

mahdi دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:42 http://http://1000jerib.blogfa.com/

سلام
عالی بود
یه سری هم به وبلاکم بزم

سلام
ممنونم
سر زدم. باز نمیکنه. مظمئن هستید آدرس درسته؟

محمد چهارشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:22 http://hotelneed.ir

سلام بنده مدیر سایت www.hotelneed.ir هستم می خواستم اجازه بگیرم در صورت امکان خاطرات سفر شما رو در سایت خودمون با ذکر نام شما و وبلاگ شما منتشر کنم ممنون میشم اگر اجازه بدید با تشکر

سلام
با ذکر منبع باشه مشکلی نیست.
موفق باشید.

پروین پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:41

خدا، آنکه همیشه در دل آدمی جای دارد و وجدان حقیقی هم اوست، آنکه با بد ناسازگار است. بازدارنده شراره از خاموش شدن، تحکم به شعاع که آفتاب را به یاد آورد، امر اکید به جان آدمی که چون با مطلق مفروض مواجه می شود مطلق حقیقی را باز شناسد، انسانیت گم نشدنی، قلب زوال ناپذیر آدمی، این اعجوبه تابناک که شاید زیباتر از همه عجایب درونی ماست.
برگرفته از کتاب بینوایان ویکتور هوگو
آثار و قلم این نویسنده سحرانگیز است و منعکس کننده شکوه و عظمت و جاودانگی است. یکی از مکان های دیدنی پاریس موزه ویکتور هوگو است که اگر عکسی ازش دارید ممنوم میشم بزارید.

سلام و ممنون از متن زیبای شما.
راستش همونطور که تو یکی از پستها گفتم پاریس فراتر از انتظار ما بزرگ بود و نرسیدیم خیلی جاها رو ببینیم.
انشالله قسمت خودتون بشه تا از موزه هوگو در کنار جاهای دیگر پاریس دیدن کنید.
موفق باشید.

پروین شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 20:18

مرسی از عکساتون. خیلی دوست دارم به فرانسه سفر کنم.

سلام
مرسی از نظر شما.
امیدوارم باز هم سر بزنید و به زودی به آرزوتون برسید.

بابک جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:47 http://travle.blogsky.com

سلام با اینکه چند سال پیش یک هفته ای رو در پاریس گذرونده بودیم ولی عکسها و مناظر جذابی رو انتخاب کرده بودید که برای ما تازگی داشت مخصوصا که من شب پاریس رو در اون یه هفته ندیده بودم و ایفل با این نورپردازی دیدنی بود

سلام دوباره.
حیف شده که شب پاریس رو از دست داده بودید. امیدوارم دوباره قسمت بشه و از زیبایی هاش بهره ببرید.
به هر حال ممنون از لطفتون نسبت به عکسهای من.

رضا چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:01 http://safarbedigarsu.blogfa.com

سلاااام
خیلی عکس ها جالب بودند مخصوصا تویوتا و ایران ایر

سلام
ممنون
امیدوارم موفق باشید.

فرشته دوشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:06 http://orangebackpack.blogfa.com/

به به!
باید بگم به این همه چشم انتظاری می ارزید دختر جون. :)
لذت بردم از این گزارش پاریسی. خیلی دلتنگشم.
مرسی صنم. مرسی که نوشتی و مرسی که باز هم خواهی نوشت.
کیلومتر صفر رو نمیدونستم.

سلام دوست گل من
ممنونم از لطفت. نمیدونی چقدر همت کردم تا اون چند سطر رو نوشتم. فقط به خاطر دوستهای گلم!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد