من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

تصاویر سفر پاریس (سری اول)

با خودم میگویم پاریس که نیاز به معرفی و مقدمه ندارد. آن را با موزه مشهورش میشناسیم و حتی خیلی ها آن را با موزه اورسای میشناسند. پاریس به خیلی چیزها می بالد، به خاکسپاری دو میلیون نفری ویکتور هوگو، به داشتن پل های عاشقانه بر رودخانه سن، به گورستان نامی اش، به باغهای زیبایش و حتی به عطرهای روح افزایش. بنای پانتئون آن مدفن نامهایی است که در کل یک شهر چند نفر از آنها را می توان یافت. با اینکه زشتی هایی مثل کارتن خوابی، کثیفی و شلوغی در آن به چشم میخورد ولی پاریس را دوست داشتیم و آرزوی دیدن دوباره اش را خواهیم داشت. همین میشود مقدمه، تعدادی از عکسهایی را که در اقامت پنج روزه در سفر شهریور ماه به پاریس گرفته ایم به آن اضافه و مطلب را منتشر میکنم تا دوستانم را همراه کنم در سفری تصویری به مقصد اول گردشگری دنیا.

تا دلتان بخواهد میتوان عکسهای متفاوت از ایفل ثبت کرد


مثلا این عکس را در کنار جتهای آبی که در 10 دقیقه پایانی هر ساعت، آب را 50 متر پرتاب میکند گرفتیم


این صحنه زیبا حاصل کار همان جتهای آبی است


و اما کلیسای نوتردام که از این زاویه کمتر دیده بودیم


داخل کلیسای نوتردام را که اصلا ندیده بودیم!!


بیشتر مواقع هوا سرد و ابری بود و نباید یک لحظه آفتابی را برای عکاسی از دست میدادیم


پیرامید مشهور که دیگر نیازی به شرح ندارد


ورودی موزه لوور از داخل همین پیرامید است (جدار سمت چپ در همین عکس)


Hotel Invalides این روزها موزه جنگ است و مدفن ناپلئون زیر گنبد زرد رنگ آن


داخل محوطه Hotel Invalides


آب نمای میدان Concorde که گیوتین مشهور اعدام در دو قرن پیش در مرکز این میدان نصب شده بود


خیابان شانزه لیزه و طاق نصرت پیروزی در انتهای آن را دیگر همه میشناسند


به دلیل دید زیبایی که کلیسای Sacre Couer به شهر دارد مردم پله نشینی را انتخاب کرده اند


La Defense را بخش مدرن پاریس میگویند که 43 برج تجاری بالای 25 طبقه در آن واقع است


La Defense را دوست داشتیم نه فقط به دلیل زیبایی اش بلکه به دلیل ممانعتش از برج سازی در مرکز شهر


برای ما رود سن و غروب دو واژه جدایی ناپذیر در پاریس بودند
نظرات 41 + ارسال نظر
سپنتا بهمنی دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 16:40

سلام .من وقتی پاریس را دیدم خیلی خوشم امد فقد قیمت جاهای تفریهی پاریس را بنویسید.ممنونبووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس: سپنتا بهمنی ایران

سلام
ممنون از شما بابت این همه شکلک!
سایت جدید ما در oTrip.ir و انجمن پرسش و پاسخ هم در آدرس زیر راه اندازی شده:
http://forum.otrip.ir/forum.php
ما رو اونجا هم تنها نگذارید.
قیمت ها رو هم در مطالب جدید در سایت جدید قراره منتشر کنیم.

tina sovrin جمعه 23 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 19:38

زیبا بود و دیدنی من که خودم در فرانسه هستم کشورم رو اینجوری ندیده بودم اگه درمورد فارسی نوشتنم میگید اینه که میتونم به 20 زبون دنیا حرف بزنم ممنون

سلام
خیلی جالب بود برام نظرتون.
خوشحال شدم از آشنایی شما.
سایت جدید ما در آدرس otrip.ir راه اندازی شده.
اونجا هم منتظر نظرات زیبای شما هستیم

غزل شنبه 27 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 00:07

سلام .با تشکر از سایت زیبای شما.من عاشق فرانسم. به امید روزی که به اونجا برم.با تشکر

سلام
هر هدفی در زندگی داشته باشید قطعا خواهید رسید.
پیروز باشید.

مصطفی جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 21:24

سلام من و خواهرم عاطفه از کشورهای اروپایی آلمان و نروژ و اسپانیا رفته ایم ولی قسمت نشده بریم فرانسه با دیدن عکسهای رویایی شما مجذوب پاریس شده ایم که در اولین فرصت به پاریس میرویم

سلام
شما هم که یه بار این راه رو طی کردید. امیدوارم دوباره اروپا و شهرهایی که دوست دارید رو ببینید.

مرضیه چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 23:03

با سلام
واقعا ممنون از پاسخگویی سریعتون و اطلاعات خوبی که به من ارسال کردید و مهمتر ازهمه ممنون هاار بار بابت این توصیفات زیبا و عکسهای زیباترتون که انصافا ادم رو میبره به خود پاریس ، خوش بحالتون واسه این سفرهای جالبتون و نوش جانتون . راستش به من همسرم اجازه سفر به ترکیه انتالیا رو داده ولی من دوست دارم برم پاریس واقعا خیلی نزدیکه ! البته با قیمتهای انتالیا در بهترین هتلها با پاریس در ارزانترین قیمت میشه تبدیلش کرد آیا به نظرتون من دارم سعی میکنم اینکار رو بکنم دعا کنید موفق شم البته بگم که وبلاگ وسوسه انگیزتون رو قراره به همسرم نشون بدم تا ترغیب بشه!!بازم سپاس فراوان از این همه توصیفات قشنگتون

حسین یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:04

سلام
بابت وبلاگ عالی تون متشکرم .
من و همسرم تازه نامزد کردیم قرار گذاشتیم حتما پاریس بریم
عکس هاس شما ما رو مجذوب پاریس و دیدنی هاش کرد .

سلام
خوشحالم که یه زوج جدید به دوستهامون اضافه شد و امیدوارم به زودی قرارتون محقق بشه.
همیشه خوش و موفق باشید.

مریم چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:54

سلام
قلم دل نشینتون و عکس های دل ربا ...
ممنونم

سلام
از نظر حستگی به در کن شما هم سپاسگزارم.
موفق باشید.

مریم جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 19:44

سلام خیلی ازدیدن این تصاویرزیبا لذت بردم راستش به همین زودی ها قراره منم برم پاریس .البته نه برای تفریح بلکه واسه زندگی.برام دعا کنین بتونم اونجا دوام بیارم البته خیلی خیلی از اینکه میخام برم خوشحالم منتها دوری از خانواده خوب سخته. بازم مرسی

سلام
ممنون که سر زدید و نظر دادید.
پس به زودی عازم هستید، امیدوارم زندگی خوبی در پاریس در انتظارتون باشه.
پاریس زیباست، حداقل برای توریستها، دعا میکنم برای شما زیباتر باشه.

FMJ جمعه 26 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:54 http://RAVANSHENASITARBIATI.BLOGFA.COM

سلام.عاااااااااااااااااااااااللللللللللللللللییییییییییییییییهههههههههههههه
ممنون از اینکه این تصاویر رو گذاشتید
من هم عاشق پاریس هستم....
امیدوارم موفق باشید
ممنون

سلام
عجب عالییییییی نوشته بودید!!
ممنون که سر زدید و نظر گذاشتید.
موفق باشید.

تینا شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 18:52

من پاریس خیلی دوست دارم
من کل کشور های خارجی دوست


خودت و بزنی زمین بالا بری هیچ وقت ایران به این شکل نمی شه

۱۰۰۰۰ به شه ایران به این شکل نمی شه

مهاجر جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 23:27

بسیار زیبا بود

سلام
ممنونم از نظر لطفتون.

یه نفر دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:52

عالیه

مرسی
لطف دارید.

مریم شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:39

سلام،میخواستم نظرتون رو در مورد سفر به پاریس در اکتبر بدونم؟خیلی سرد و بارانیه اون موقع؟

سلام
اگه من جای شما باشم در اون فصل سفر نمیکنم. ما اواخر سپتامبر اونجا بودیم و همونطور که تو کامنتتهای دیگه گفتم واقعا اذیت شدیم. فقط مزیتش نسبتا خلوت بودن مناطق توریستی و رنگهای پاییزی درختانه.
سوال دیگه ای بود در خدمتم.

بی خیال یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 17:17 http://gfdt.blogfa.com

وبتون قشنگه بخصوص برای من که میمیرم برای پاریس به وب منم سر بزنین

سلام
ممنون از لطف شما.
امیئارم سفر خیلی خیلی خوبی داشته باشید.
به وبلاگتون هم سر میزنم حتما.

فاتیما دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:56

سلام. بسیااااار عالی!
عکسهای که فوق العاااااااده!
امیدوارم کل دنیا رو ببینید و تجربیاتتون رو با ما تقسیم کنید
من خیلی از سفرنامه ها رو خوندم، اما سفرنامه های شما همیشه یه نگاه جدید و متفاوت توش هست. مثل نگاه متفاوتتون از لنز دوربین
راستش یه راهنمایی میخواستم ازتون، ما هم عازم فرانسه ایم اما با دختر کوچولوم،خیلی ها کالسکه رو با وجود متروهای بی پله برقی پاریس، دست و پاگیر میدونند! نظر شما چیه؟! در مجموع کالسکه اونجا به درد میخوره یا نه؟!
یه سوال دیگه اینکه شما اتوبوس ها یا کروزهای تفریحی رو پیشنهاد میدید یا نه؟!
باز هم ممنون

سلام
ممنونم یه دنیا از لطفتون. شاید اگه نظرات دوستانی مثل شما نباشه نتونم به آپدیت وبلاگ ادامه بدم.
راستش عدم وجود پله برقی یا آسانسور در خیلی از ایستگاههای مترو پاریس مشکل خیلی بزرگیه. فکر کنید میخواهید چمدانها رو از اون تونل بکشید خیابون! من شنیده بودم که فرانسوی ها کمک نمیکنند ولی اگه کمک شهروندان پاریس در بلند کردن وسایل نبود در خیلی از جاها ما با مشکل حمل بارها مواجه میشدیم.
علاوه براین به نظرم توی مترو شلوغ پاریس کالسکه یه کم اذیت تون میکنه. کروزهای تفریحی اگه اتوبوسهایی باشه که شهر رو دور میزنه، به نظزم زیاد چنگی به دل نمیزنه. پاریس رو باید خودتون کشف کنید. زمان اقامت رو حداقل شش روز بگیرید و لذت ببرید.

زهرا سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:59

ی سوال... چرا نظر من تایید نشده؟؟!!
همینجوری خاستم بدونم...

سلام
شرمنده شما شدم. جواب نوشته بودم یادم رفته بود تایید کنم.
ببخشید

Elahe جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:23

بابا دلمون گرف ایششششششششش

من دلم پاریس خواس...عاشقــــــــــــــشم!!ب نظرت اونم عاشق منه؟؟
پاریس رو میگمااا

بابا منحرف ...{خخخ}


دیگه خیلی خوش ب حالت شده ها رفتی پاریس و حسابی کف کردیا کاش ماهم بریم خیلی دلم میخاد

سلام
نظر متفاوتی بود! امیدوارم به عشقتون برسید!!
پاریس رو میگم!

زهرا چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:11

سلام
منم همین چن روز پیش از پاریس برگشتم... ی سفر دوهفته ای... واقعا شهر رومانتیکیه.. البته فقط قسمت اصلی شهر که شامل این بناها میشه ک شما عکساشو گذاشتنی.
بقیه مناطق شهر ب اون صورت بافت تاریخی قسمت اصلی شهر و ندارن و زیاد دلچسب نیستن... نمیدونم شما از مترو ها استفاده کردین یا نه... ولی ازین ب بعد هرکی میره واقعا بش پیشنهاد میکنم ب جز خط یک حتی اگه شده سینه خیز برین ولی از مترو هاش استفاده نکنین... واقعا فاجعه آن از بوی تند شراب و غیره ک گفتنش خوب نیس... از اتوبوس ها استفاده کنین.. هم شهرو میبینین و هم آدمهای متمدن تر از اتوبوس استفاده میکنن.
ی نکته دیگه اینکه اگه خواستین از دتکس استفاده کنین از هر فروشگاهی ک خرید میکنین همون بعد حساب پول تو فروشگاه فرم دتکس رو بگیرین وگرنه روز های بعد نمیدن.. لازم ب ذکره ک دتکس در واقع همون پول مالیاته ک اگه فرمشو داشته باشین میتونیم پول مالیات رو از چیزایی ک خریدین از فرودگاه بگیرین ...
در کل شهر زیباییه مخصوصا ک واقعا شهر هفتاد و دو ملته چون از همه ملیتها اونجا هستن و جالبه...
اینم از یکم از یکم تجربم تو این دوهفته
خوشحال شدم با وبتون آشنا شدم...
راستی عکسا فوق العاده بود

راستی اگه دوباره رفتین به پارک لوکزامبورگ هم حتما سر بزنین... واقعا قشنگه
راستی اینم بگم ک هیچ جا برا زندگی ایران خودمون نمیشه جدی میگم
فلا
ی راستی دیگه اینکه اونو دیسنه یا همون والت دیسنی رو یادتون نره هرچند پول خون باباشون میگیرن ولی اگه دارین پولشو با اینکه زور داره ببین. نفری ورودی 81 یورو همین هفته ی پیش ک ما بودیم.. ولی هرچی بازی میخاین میتونین سوار شین البته اگه منه ما بدشانس نباشید ک کلی تو صف وایسین بعد اونا خیلی راحت بگن ک الان یهو بازی خراب شد...
دیگه واقعا فلا

سلام
خوشحال شدم از آشنایی شما. ما هم پارک لوکزامبورک و هم دیزنی لند رفتیم. پاریس واقعا عالی بود.
کثیفی مترو هم واقعا آزار دهنده بود.
خوشحال شدم از انتقال تجربیات تون. امیدوارم برای بقیه هم مفید باشه. مخصوصا استفاده از اتوبوس که یه پیشنهاد عالی برای پاریس دیدن بود.
باز هم سر بزنید.

Meli چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 21:25

سلام .. چقدر زیبا عکس گرفتین ... ممنونم ...

سلام
من هم از شما ممنونم که سر زدید و نظر دادید.
پیروز باشید.

یاسمین دوشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:27 http://denisyasi.blogfa.com

وای خوشبحالتتتتتتتواقعا قشنگ بودن

سلام
سپاس از لطفتون

ریحانه شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 15:35

سلام..عکاسیت عالی بود..من فکر کردم که عکسهای گوگل رو آوردی ولی بعدش متوجه شدم که خودت عکس گرفتی...من یکسالی شده که کله مامان و بابام رو کچل کردم که باید بریم پاریس زندگی کنیم،شغل پدر من جوریه که میتونه انتقالش بده به فرانسه،ولی قبول نمی کنه و میگه بریم ارمنستان..آخه از هواپیما می ترسه!!
خوش به حالت که رفتی...وای وای وای...توی اتاق من شده فقط عکس ایفل!
به دوستام هم میگم فقط بهم میگین پاریس..اسم دفتر خاطراتم هم شده ملکه ی پاریس!
میام ژله درست کنم سه رنگ پرچم فرانسه رو میریزم...خل وضع شدم نه؟
مامان میگه بمون ایران و کشور خودتو بساز!
مگه زوررررررررررررررررررررره؟

سلام
ای وای من! ارمنستان! پاریس!!!
کلی خندیدم با تعاریفت.
امیدوارم بتونی بابا رو راضی کنی! و خوشحالم که سر زدی.

مهسا شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 14:39 http://goleyakh-78.blogfa.com/

با اجازه شما لینک شدین

سلام
مرسی دوست عزیز
آدرس وبلاگتون درست نبود.
بی زحمت یه بار دیگه لینک کنید.

مهسا سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 19:44 http://goleyakh-78.blogfa.com/

وای عالی بودن ممنون از توضیح هایی که دادی من عاشق شهر پاریس و لندن هستم اما متاسفانه حالا حالا ها نمیتونم برم خیلی دلم میخواد از نزدیک شهر پاریس رو ببینم بهر حال ممون از عکسا

سلام و سپاس از همراهی شما.
خیلی خوشحالم که مطالب و عکسها نظرتون رو جلب کرده.
امیدوارم بزودی پاریس و لندن رو از نزدیک ببینید، اونوقت شما بنویسید ما بخونیم!!

آذرنوش جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 13:04

مرررررررسی ی ی
عالی بودن عکسا

سلام
حضورتون خیلی با ارزشه.
سپاسگذارم از لطفتون.

nadia پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:41

میگم که خرج سفر یا تور امسال عید چقد میشه ؟ راستی ممنون از عکسا تون دیگه نمیشه ادم بره تو ایمج گوگل عکس ببینه ظاهرا فیلتره

سلام و سپاس از نظر لطف شما.
راستش قیمت تورها بسته به مدت و زمان سفر متفاوته و نمیشه عدد مشخصی ذکر کرد. ولی تور ترکیبی (یعنی چند کشور) حتما بالای ده تومن خواهد بود.

سحر دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:39

وایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی!
من عاشق پاریسم
واقعا عکسای قشنگی بود
خیلییییییییییییییییییییی خیلیییییییییییییییییییییییییییی ممنون
راستی یه سوال
برج ایفل توی آبه؟

سلام
لذت بردم از شعفی که در نظرتون بود.
همون واااااااااااااااااااااااااای اولش برام یه دنیا ارزش داشت.
نه دوست من برج ایفل کنار رود سن و به فاصله 30-40 متری قرار داره.
باز هم سر بزنید.

آرزو یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 20:47

عالی بود.مرسی

سلام
سپاس دوست عزیز

امین سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:38 http://pic.blogtez.com

سلام
چون کیفیت عکسهای این پست خیلی بالاست، کلی باید منتظر شد تا عکسها باز بشن
بهتر بود با نرم افزاری مثل photosizer حجم و اندازه عکسهارو کم میکردید و بعد به هر عکس یه لینک میدادید تا با کلیک کردن روی هر عکس، در اندازه اصلی نمایش داده بشه
موفق باشید

سلام
ممنون از نظرتون. راستش همه عکسها resize هستند و هیچ کدوم بالاتر از 1000 پیکسل در طولانی ترین بعد ندارند. بنازم سرعت اینترنت را که شما رو شاکی کرده.
باز هم سپساگذارم.

sipersik چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:29

ممنون که ما رو هم با احساستون شریک کردید . از دیدن عکس ها بسیار لذت بردم .

سلام
ممنون که سر زدید.
امیدوارم که مشتری همیشگی باشید!

هانی سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 20:58

سلام و خسته نباشید به شما دوست عزیز.
مطالبتون خیلی عالی و منحصر به فرده.
یه سوال داشتم. ما میخواهیم یه سفر به اروپا ( مشابه سفر شما به چند کشور) داشته باشیم. میخواستم بدونم:
1. ایا تسلط به زبان انگلیسی کافی است؟
2. هزینه کل سفرتون که فکر کنم حدود 15 روز بود چقدر شد؟
3. آیا کیفیت هتل ibis مناسب خانواده با بچه هست؟

بسیار بسیار ممنون

سلام
خوشحالم که دوست جدیدی پیدا کردم.
جواب سوالهاتون:
1. انگلیسی کافی است.
2. ما سی روز بودیم ولی هزینه های اون موقع خیلی فرق میکرد. برای 15 روز فکر میکنم، نفری 7 تومن رو بخواهید.
3. ibis واقعا عالیست. نعمتی است برای کسانی که به تمیزی هتل اهمیت زیادی میدن.
از تجربیاتتون ما رو بی نصیب نگذارید. خوش بگذره.

نسیم پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:19

واقعا خوش به حالتون
من کلی کتاب و فیلم خوندمو دیدم که رنگ و بویی از پاریس داره
پاریس واسم یه رویاست که حالا حالا حالا ها نمیتونم ببینمش!
خوشش به حالتون فقط
هیچی ندارم بگم دیگه جز حسرت خوردن
ای کاش میتونستم...

سلام
خواهش میکنم اینطوری حسرت نخورید.
ایمان داشته باشید که به آرزوهاتون میرسیدٰ من یه روزی تو خواب هم نمیدیدم که از کشور خارج بشمٰ حالا پاریس پیشکشم!
هدف بگیرید و تلاش کنید.
مطمئن باشید موفق میشید.

پگاه یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:44

دید بسیار متفاوتی برای عکاسی داری ممنون بسیار لذت بردم.

سلام
سپاس از نظرتون.
لطف دارید.

سارا دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 17:18

عالی بود مرسی

سلام
سپاس
باز هم سر بزنید

سولین یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:09

سلام خیلی خیلی عالی بود ممنون مرسی لذت بردم ایول دمت گرم

سلام و خوش آومدید به وبلاگ ما.
از لطفتون ممنونم و خوشحالم که این پست مورد پسند واقع شده.

هاوژین محمدی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:09

خیلی خوب بود

سلام
ممنون

خسته دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:27

متاسفانه فیلتر نداشتم عکساتونو ببینم حیف:-(!!!!!!!! اما میدونم برای دیدن شهر پاریس اولین بار خیلی هیجان آوره

سلام
فیلتر چی بود؟ متوجه نشدم.
دقیقا همونطوره که گفتید. حتی راه آهن پاریس را اولین بار دیدن هیجان عجیبی داره.

محبوبه سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 http://maahsoltan.blogfa.com

چقده عکس ها خوشگلند
ممنونم از اینکه با ما به اشتراک گذاشتیدشون

سلام و سپاس از لطفتون.
اشتراک دانسته ها وظیفه همه ماست.

امید جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 18:51 http://www.hopefull.blogfa.com


در سفر زندگی

آهسته و پیوسته رفتن و رسیدن به مقصد بهتر است از

گاهی تند و گهی خسته رفتن و هرگز نرسیدن !

سفرتان بخیر و سعادت

سلام
ممنون از نظر خوب شما
شما هم موفق باشید. (منبع روحیه)

منوچهر یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 20:05 http://http://europetraveling.persianblog.ir

با سلام و تشکر از این که از web من بازدید کردید. من با اجازه شما لینک شما رو در وبلاگم add کردم و اگه شما هم مایلید منو شیی کنید . با تشکر و امیدواری که همیشه به سفرهای خو ب و دیدنی بروید . وتجربیاتتان را در اختیار بقیه قرار دهید . سفر یعنی زندگی البته با این وضع دلار دیگه نمی دونم یعنی چی موفق با شید.http://europetraveling.persianblog.ir

سلام و خیلی ممنون که شما از هم نوشته های ما دیدن کردید.
من هم با کمال میل شما را لینک میکنم. امیدوارم همه کسانی که عاشق سفر هستند بازهم به هدفشون برسند.

شیما و علی جمعه 10 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 18:12 http://malish.blogfa.com

سلام
وای که چقدر این پاریس رویایی هست. 10 روزم اونجا باشی بازم برای دیدن زیبای هاش وقت کم میاری.
عکس هات فوق العاده بودن. این بار مراسمی چیزی بود باید شما رو زحمت بدیم دیگه:)

سلام
واقعا پاریس شهر متفاوتی است. یک مشکلی که در سفرهای طولانی اروپا پیش میاد یکنواخت شدن جاذبه ها در اواخر سفر است که برای ما هم اتفاق افتاد و نشد که با حرص و ولع جاهای زیادتری ببینیم.
از لطفتون نسبت به عکسهامون هم ممنونم. اصلا ما این وبلاگ را زدیم که تبلیغ کنیم برای مراسمات!!!

گروه دوچرخه سواری درناهای مهاجر چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:57 http://www.dorna91.blogfa.com

بادرووود

ممنون که بدون گرفتن ویزا وخرج حتی یک دلار مارو باخودتون به پاریس بردین


تجربه جالبی بود براتون ارزوی شادی وسلامتی دارم


با احترام کلهر

سلام کلهر عزیز
خیلی ممنون از لطفتون.
امیدوارم این بار شما از اروپا و آمریکای جنوبی که دومی هم واقعا دیدنی است تعریف کنید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد