من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

من و اروپا

یادداشتها و خاطرات سفر اروپا

تصاویر سفر زوریخ

وقتی سال قبل برنامه سفر به اروپا رو تنظیم میکردیم، یه بخش مهمش چند روز دیدار از سوئیس بود. سوئیس حتی توی صحبتهای روزانه ایرانیها یه الگوست. الگوی سرسبزی، زندگی آرام و خیلی چیزهای دیگه. پایتخت این کشور هم جزء گران قیمت ترین شهرهای دنیاست و با اینکه جاذبه خاص توریستی نداره ولی گردشگران زیادی از این شهر در کنار جاذبه های طبیعی سوئیس دیدن میکنند. دو شب اقامت در این شهر گرون خاطرات زیبایی برای ما در پی داشت که فقط بخشی از اونها در تصاویر این پست ارائه میشه. یه پیشنهاد دوستانه هم برای کسانی که قصد دیدار از زوریخ رو دارند خواهیم داشت که حتما روزهایی غیر از شنبه و یکشنبه به این شهر سفر کنید. دلیل این موضوع هم تعطیلی تقریبا کل شهر و خلوت بودن غیر قابل باور آن است که برای افرادی که به یک محیط شلوغ عادت دارند خسته کننده خواهد بود. برای مثال، ما در شب شنبه برای خرید نان با کلی پرس و جو از تنها فروشگاه دایر شهر در ایستگاه راه آهن موفق به خرید شدیم.


ایستگاه اتوبوس با تاکید بر حفظ محیط زیست!


اکثر شهرهای سوئیس دریاچه یا رودخانه را در دل خود دارند.


کروز در غروبی دلپذیر بر روی دریاچه زوریخ


شرح قبلی


قایقهای بزرگ و کوچک بر روی دریاچه


بدون شرح


همه جا آبی، سبز، آبی!


ایستگاه راه آهن مشهور زوریخ که به سومین خیابان گران قیمت دنیا (خیابان راه آهن) منتهی می شود.


ثبت شبانه از کلیسای مشهور زوریخ در کنار رودخانه Limmat


یکی از فرصتهای این سفر دیدار از مقر فیفا در خیابان فیفا بود.


محوطه ورودی به فیفا با این نماد تزئین شده است.


حتی ورودی ساختمان فیفا هم برای فوتبال دوستان میتواند جذاب باشد.


نسخه بدل از تمام جامهای جهانی (در انواع و اقسام گروهای سنی)


فروش یادبودهای فوتبالی با قیمتهای آنچنانی در مقر فیفا


شرح قبلی با طعم فوتبال دستی!


در راه پله های منتهی به ساختمان اصلی نام کشورهای عضو فیفا به ترتیب حروف الفبا حک شده است.


ظهر آخرین روز اقامت و خیل جمعیت در کنار دریاچه


گاو و سوئیس با هم عجین هستند!!


تقریبا تمام اوقات تراموای شهری، اینچنین خلوت بود.


نگاهی به ایستگاه راه آهن در کتار آب نمای آن


شبی دلنشین در کنار رود Limmat

نظرات 24 + ارسال نظر
zahra سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 22:06

سفر به سوییس و بازدید از شهرهای این کشور و به ویژه زوریخ از آرزوهای دیرینه ی منه
حتما یکروز از این کشور بازدید خواهم کرد

سلام بر شما
من همیشه گفتم که هر چی آرزو داشته باشید و در رسیدن به آن اصرار داشته باشید خواهید رسید. که قطعا شما هم از جمله آن افراد هستید.
با توجه به راه اندازی سایت جدید ما ممنون میشم که به انجمن سایت پیوسته و یار و یاور ما اونجا باشید.
آدرس سایت جدید (جهت ورود به انجمن گوشه بالا بر روی انجمن کلیک کنید)
oTrip.ir
پیروز باشید.

مهری سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 16:20

سلام
از یه آژانس مسافرتی مزاحمتون شدم
میخواستم بدونم امکانش هست از عکس ها و مطالبتون توی سایتمون استفاده کنم؟؟؟؟
البته با ذکر نامتون

سلام
پاسخ شما از طریق ایمیل ارسال شد.

میثم پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:32

متشکر از لحظات زیبایی که در اینجا به اشتراک گذاشتید

سلام
من هم از وقتی که برای خواندن مطالب میگذارید ممنونم.

فرشاد دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:20

با سلام خدمت شما
من میخواستم برای ادامه تحصیل برم سوئیس . میخواستم ببینم زندگی تو اونجا برای ما ایرانی ها از لحاظ های شیوه زندگی-دین و مذهب-غذا-آب و هوا چجوری؟ آیا ما میتونیم اونجا زندگی کنیم؟
و در مورد آرامش کشورشم میخواستم ببینم چجوری
با تشکر

سلام
ما که برای گردش سوییس رفتیم. کشور خیلی آرامی بود. مثلا ساعت ۸ به بعد تو زوریخ همه جا تعطیله و برای ما ایرانی ها که عادت داریم تازه این ساعت بریم خیابان گردی کلی تو ذوق میزنه.
دین و مذهب رو نمیدونیم ولی دیدم جاهایی که یه سوییسی به یه سیاهپوست توهین میکرد. هوا که تابستونها عالیه ولی زمستونهای خیلی سرد داره و اگه از شهر گرمسیری برید اذیت میشید.
ضمنا شهرهای کوچکترش فوق العاده دنج هستن و برای زندگی حرف نداره. تا یادم نرفته حتما میدونید که کشور خیلی گرونی است و حتی خرید یه نان برای ما در زوریخ غیر قابل توجیه بود.

mahnaz چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:26 http://www.buralan.com

عکسهاتون خیلی عالی بود .داشتم برای زوریخ مطلب جمع میکردم که برای مسافرام استفاده کنم اولین مطلبی که منو جذب کرد دیدن مطلب عکسها و خاطرات شما بود . ممنونم که وقت صرف کردید و اینها رو برای بقیه گذاشتید امیدوارم که همیشه در سفر باشید اگر خواستید سفر بعدی تونو f برنامه ریزی کنید حتما" قبلش از سایت ما دیدن فرمائید چون ما یک برنامه سفر FIT داریم خوشحالم میشم که در خدمتتون باشم . سبزه ئی

سلام
من هم خوشحال شدم از اشنایی با شما و خواندن نظرتون.
چشم حتما ازتون کمک میگیریم.
دعا کنید فرصت سفر جور بشه.

فروغ سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:20 http://5nafar.blogfa.com

عالی بوددددددددددددددددددددد مرسی
خدایا تو خیلی بزرگی و من خیلی کوچک... عجیب اینست که تو به این بزرگی، من به این کوچکی را هیچگاه فراموش نمی کنی، اما من به این کوچکی، تو به این بزرگی را گاهی فراموش می کنم...!
http://5nafar.blogfa.com

سلام و سپاس از شما.
عالی بودددددددددددددددددد شما انرژی زیادی داد.
به وبلاگتون هم سر زدم. پر و پیمان بود.
موفق باشید.

محسن شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 16:46

سلام
بهشته واقعا
من دوسدارم بیام زوریخ درس بخونم
هزینش چطوره ممنون میشم راهنماییم کنین

ali شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:20 http://safarsaz.blogfa.com

سلام
خوب باید بگم خوش بحالتون
واقعا خوش بحالتون که میتونین و امکاناتشو دارین که به این سفرهای بینظیر برین.
من از کودکی عشقم به سفر در حدی بود که باید بگم میمیرم یا میمردم برای سفر
اما شرایط زندگیم طوری رقم خورده که امکانات اون رو ندارم
و همین طور هزینه هاش رو
جاهای زیادی رو تو ایران رفتم ولی با بدبختی
مثلا برای یه سفر به بوشهر چند روز گرسنگی کشیدم و جاهای سرد خوابیدم
خواب که نه - از سرما تا صبح هی میرفتم تو کیسه خواب و چون تحمل نمیشد کرد بیرون میومدم و راه میرفتم
ولی از بس عاشق سفر بودم بازم رفتم و میرم
بخاطر همین یه فکری به سرم زد و اون اینکه یه وبلاگ بزنم و به هرکسی حاضره در سفر کردن مشارکت کنه بگم که بیاد و با هم سفر کنیم
هزینه از اون و راهنما بودن از من
منظورم هزینه ای نیست که زیاد باشه - فقط هزینه ای که بتونم برم
فقط برم
و از دیدن لذت ببرم
حتی اگه نون خالی بخوریم
خوب ببخشید سرتونو درد آوردم اما اینها رو واسه شما نوشتم که چون وبلاگتون برای سفر هست ، بهم کمک کنید تا دیده بشم
نمیخاستم مثل این آدمایی که به شکل تبلیغاتی پیام میدن که ما رو لینک کن ، بهتون پیام بدم
میخاستم انگیزه و مشکلم رو بگم و شما وبلاگم رو ببینید و اگه دوست داشتید و حس کردید میتونین ، منو تو وبلاگتون لینک کنید
اینطوری خیلی بهم کمک میکنین چون شانص دیده شدنم رو زیاد میکنید.
نمیدونم کسی پیدا بشه که اینطوری سفر بیاد یا نه اما اگه این اتفاق بیافته از دلم خوشحال میشم و از ته دل از شما شادم.
ممنونم :)

amir چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:02 http://www.facebook.com/amir.ranjbar.photography

مرسی
با توجه به نیمه رایگان بودن دانشگاهای المان و اتریش که هوای بهتری هم نسبت به فنلاند و نروژ دارند - آدم هوایی میشه بیاد شهری که بیشترین آفتاب رو در المان داره و به سوئیس زیبا و فرانسه و ... هم نزدیک هست :))
کاش عکسهای بیشتری میذاشتید
عکسهاتون با کیفیت و خوش آب و رنگ هست آدم دوست داره بیشتر ببینه

سلام
امیدوارم به آرزوتون برسید. سرمای اروپا استخوان سوزه و هرچی ازش دورتر بشید لذت بیشتری خواهید برد.
فرایبورگ شهر کوچکی است و ما یه روز در این شهر بودیم با این اوصاف باز هم بررسی میکنم اگه عکسهای خوبی داشتم منتشر میکنم.

amir دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:11 http://www.facebook.com/amir.ranjbar.photography

مرسی از تعریفتان , شما لطف دارید
کل مطالب سایت رو خوندم و به چند تا از دوستان هم نشان دادم
مدتی است که روی شهر فرایبورگ تحقیق میکنم و تصمیم به تحصیل در دانشگاه این شهر دارم
خوشحالم که هر جا میرم فقط تعریف از این شهر میبینم
چون هزیه های سوئیس خیلی زیاد است این شهر را بخاطر نزدیکی به زوریخ انتخاب کردم .
بازم ممنون از عکسهای زیبا و سفرنامه های زیباتون

سلام دوباره.
خیلی جالبه که الان مثل شما یه نفر دیگه نظر داده برای فریبورگ! و ایشون هم میخواد بره ادامه تحصیل.
شما هم هر کاری داشتید دریغ نکنید از پرسیدن.
مطئمنا کمک خواهم کرد.

amir یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 21:02 http://www.facebook.com/amir.ranjbar.photography

خیلی جالب بود
فکر کنم تمام پست هاتون رو خوندم
من هم عاشق سفر و عکاسی هستم
ما خب پولمون به ایران فقط میرسه :))))
مرسی برای به اشتراک گذاشتن سفرها و تجربیاتتون
موفق باشید

سلام
خیلی خوشحالم از آشنایی شما. اول رفتم لینکتون رو دیدم واقعا عکسهای با مفهومی داشتید. بسیار زیبا بودند.
خوشحالم که یه نفر صاحب نظر مطالب را تایید میکنه.
شما هم پیروز باشید و باز هم سر بزنید.

رضا چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:57 http://safarbedigarsu.blogfa.com

سلام
عکس ها فوق العاده بودند
بناها
نورها
فلش
پنجره ها
رنگها
نقاشی ها
علائم راهنمایی و رانندگی جالب
میدان جمهوریت
نقاشی خیابانی حتی(نام اثر:دختری با گوشواره مروارید)
لیوان های برج پیتزایی

سلام اقا رضا
خیلی خوشحالم که عکسها رو پسند کردید.
با اینکه فرصت کمی برای مطالعه وبلاگ دوستان دارم، ولی وبلاگ شما رو هم خیلی پر محتوا دیدم.
شاد باشید.

omid سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 15:25 http://www.haloo.ir

دوست عزیز سلام
ظاهرا" وبلاگ شما از لحاط محتوا تا حدی به وبلاگ ما نزدیکه به همین خاطر اگر مایل بودید میتونیم تبادل لینک کنیم.
اگر موافق تبادل لینک بودید بهم اطلاع بدید تا لینکتون رو در وبلاگم قرار بدم و بهتون اطلاع بدم تا شما هم لینک کنید اگر هم که اول لینک کردید چه بهتر .
www.haloo.ir
فتوبلاگ و نوشته های هالو

ضمنا" وبلاگ ما کپی برداری نمیکنه و تبلیغاتی هم درش نیست لطفا" به چشم وبلاگ های کاذب نبینیدش!
با تشکر

سلام
چشم

بابک جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:21 http://travle.blogsky.com

سلام ...ایران در سنگ فرشهای کنار فیفا عجب همسایه ای داشت!!عکسهای شب هم بسیار فوق العاده بود ...این عکسها با نصب 3پایه گرفته شده؟

سلام بابک خان. ممنون که سر زدید.
اون عکس فیفا برای ما هم جالب بود.
سه پایه نبرده بودیم. برای عکسهای شب از آلترناتیوی مانند لبه نرده ها، جدول گنار خیابان و نظایر آن استفاده کردیم.
این دفعه با این مینی سه پایه باید بریم.

جاهل؟ پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:58

سلام

چند تا مطلب گذاشتم اما جسارتاً مثل اینکه سرتون خیلی شلوغه..
اگه وقت کردین، حتماً مطالعه بفرمایید... خالی از لطف نیست

سلام
درسته. حتما سر میزنم.

جاهل؟ شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:21 http://hayate-maghul.blogfa.com

از عکسهای شما لذت بردم....این عکسهای شما از بس قشنگ افتاده، آدم فکر می کنه خودش اونجاست.. جدی
من هم سوییس رو خیلی دوست دارم و هم ایتالیا رو ، اونم بخاطر کوههای آلپش.. دیوانشم ... تلاشمو بیشتر می کنم تا ببینم چی میشه

تحصیل عشق و رندی، آسان نمود اول / آخر بسوخت جانم، در کسب این فضائل- حافظ

سلام
لطف دارید شما.
امیدوارم به همه آرزوهاتون برسید.

جاهل؟ جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:01

سلام
متوجه شدم، یعنی به این صورت : من و اروپا؟

دقیقا!!

جاهل؟ پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:16

جسارتاً یه سوالی:
یکم دقتم گل کرد، می بینم نوشتید من و اروپا، علی القاعده نباید بشه ما و اروپا؟

سلام
خوب دقت کردید. راست هم میگید.
ولی من بیشتر نظرم این بود که "من و اروپا" محاله؟ چیزی بین سوال و شک!

جاهل؟ پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:10

سلام
عبادات شما هم درگاه قبول حق تعالی
شما لطف دارید
با اجازه، شما رو لینک کردم

سلام
ممنون

جاهل؟ پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:00 http://hayate-maghul.blogfa.com

سلام

گر بنالیدی و مستغفر شدی / نور رفته از کرم ظاهر شدی
چون شعیبی کو، که تا او از دعا / بهرِ کِشتن خاک سازد کوه را

سپاس

جاهل؟ سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:35 http://hayate-maghul.blogfa.com

سلام

خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنید.
لطفاً انتقاد فراموش نشه.

سلام
حتما.

www.gardeshgari-iran.blogfa.com شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:21 http://www.gardeshgari-iran.blogfa.com/

با سلام خدمت شما دوست عزیز
وبلاگ خوب و پرباری دارید و از مطالبتون لذت بردم.
ما یک وبلاگ تخصصی در خصوص گردشگری ایران را داریم خوشحال می شویم که به ما سری بزنید و نظر بذارید.
با تشکر

سلام
ممنون که به ما سر زدید.
من هم حتما از مطالب شما استفاده خواهم کرد.
پیروز باشید.

شیما و علی دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:02 http://malish.blogfa.com

سلام و بازم ممنون پس از بازگشتت به وب اونم بعد از چند ماه! حتما سفر بودید دیگه! خوش گذشت؟
هرچی می خوایم یبارم شده از عکس ها تعریف نکنیم بازم نمیشه؟ حالا نمی دونیم برای سفر بعدمون باید دوربین رو امانت بگیرم یا عکاسش رو؟
موفق باشی

سلام
بازگشت به وب پس از دو ماه نمیدونید چه لذتی داره؟!!
اگه هزینه سفر رو هم بدید دفعه بعد به عنوان عکاس باشی در خدمتم!!
راستی چین خوش گذشت؟ یه سر زدم وبلاگتون دیدم از هند نوشتید و صرفا چین با تور و بی تور را مقایسه کردید. حاضر باشید که به زودی با نظرات میرسم.

وب مانی شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:26

سلامسلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان:وب مانی
لینک:http://www.PersianXchange.ir/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد